*~*TammiTähtien Marraskuu*~*
LA--nimimerkki--ikä--paikkakunta--lapset--synnäri
(pakkohan ei tietysti ole kertoa kuin ehkä LA ja nimimerkki:)
??.??--Pullerot06
??.??--MataHari--36--Jorvi
??.??--Ppiitu
29.12.--manta1--26--esikoinen tulossa--Hyvinkää
29.12.-1.1.--emo79--PKS--P / 07--Kättäri
30.12.--LilleLobster--23--Lahti--T 09/04--PHKS
30.12.--hiutale--26--esikoinen tulossa
31.12.--pikkuapollo--27--esikoinen tulossa--Jorvi
1.1.--kattilainen--31--Oulu--P /03--OYS
1.1.--Mami190609--28--Oulu--T 06/09--OYS
1.1.--tuprumuori--25
2.1.--Senjorita--29--Hospital de Torrevieja
2.1.--hemppali--28--T /08--Kättäri
3.1.--'ninni--22--Perniö--SAS
3.1.--Moonstone--29--Klaukkala--lapset 7v & 5v--Kättäri
3.1.--maluh--28--lahti--kolmas tulossa--PHKS
3.1.--Niiskuneiti78--T 12/05, P 05/07--OYS
4.1.--katzu--28--Turku--P /06--TYKS
4.1.--pyykkipoika--25--P /09--KYS
4.-9.1.--Hillamarja
5.1.--kauntri--TAYS
6.1.--Kerttu--P /06,P /09--Jorvi
6.1.--SuklaaSuklaa--OYS
7.1.--Freckled--27--Kanta-Häme
8.1.--Nelliina-79--30--PKS--P /07
8.1.--sa
8.-10.1.--Minette
9.1.--Milaya--26--P 7v--Kättäri
9.1.--Tau--30--esikoinen tulossa--Kättäri
9.1.--SofAin--T /04,T /07--VAS
10.1.--chili--23--Helsinki--esikoinen 05/09--Kättäri
10.1.--mami@6--Mäntsälä--seitsemäs tulossa--NKL
11.1.--misteli--26
11.1.--mutsi77--33--Jyväskylä--KSKS
12.1.--Geranium--Oulu
13.1.--IceFairy--23--P 10/08--naistenklinikka
13.1.--Lilya--23--Pori--esikoinen tulossa--Satks
13.1.--Thelma--32--Uusimaa--esikoinen tulossa--Hyvinkää
14.1.--Jenkka--23--Kokkola--T /07--K-PKS
14.1.--Tammivauva--28--kolmas tulossa--RAS
14.1.--Birgit80--29--Helsinki--esikoinen tulossa--NKL
14.1.--Kolibri
15.1.--Elsi--Etelä-Suomi
15.1.--Tammimamma--Kättäri
15.-16.1.--Sensimillah--26
16.1.--sparkle86--23--Kokkola--esikoinen tulossa--K-PKS
17.1.--Mea
17.1.--Jan
18.1.--Swamped--24--Satakunta
18.1.--mintsi--26--SEKS
18.1.--emmihanna--28--Itä-Suomi--esikoinen 06/06
18.1.--anne-mari81--28--T /06,T /08--Raahen aluesairaala
19.1.--jodiel--30--05/04--TYKS
19.1.--Milli--42--P /09,T /07, T /03--Jorvi
19.1.--Tuitu--3. lapsi tulossa--Jorvi
19.1.--Trea
20.1.--Zipuli--29--T /05
21.1.--tannukka--20--T /09--SAS
21.1.--Marju_73--37--Akaa--T /05,P /08--TAYS
21.1.--ssannaa
22.1.--MetsänKeiju--25
22.-23.1.--Karo84--Keski-Suomi--KHKS
23.1.--Teesku--21--Naistenklinikka/Kättäri
23.1.--Jonskuli85
23.1.--Lumitiikeri--27--esikoinen tulossa--TAYS
23.1.--manssu--P /05, T /06--Kättäri
24.1.--Piritta--35--P /09--KSKS
24.1.--satuannukka--28--kolmas tulossa--Kättäri
25.1.--Awin--32--Espoo--P /08--Jorvi/ Naistenklinikka
25.1.--ottiilia
25.1.--Viltsu--33--T /04, P /06--KSKS
25.1.--candyfairy--34--P /98, P /99, T /08, OYS
26.1.--maia
27.1.--Adalat--KOKS
27.1.--Eliaksen_äiti
27.1.--Tupu77--32--Itä-Suomi--kolmas tulossa--MKS
28.1.--heppis
28.1.--BlackRose--P /09--NKL
28.1.--Eden--25--Espoo--P /04, P /08--Jorvi
28.1.--mikkis
28.-29.1.--Mirtel--32--Pirkanmaa--esikoinen tulossa--TAYS
29.1.--Sinde85--24--Oulu--esikoinen tulossa
30.1--Miljeera--34--viides lapsi tulossa--KPKS
31.1.--Heath--30--Helsinki--Naistenklinikka
TammiTähdet Facebookissa: laita minulle sähköpostilla nimesi, niin lisään sinut kaverikseni, jotta voin lisätä sinut ryhmäämme:) Ryhmä on salainen, eikä näy profiilissa / edes haulla.
Email: zadaria2@hotmail.com
TammiTähdet yahoossa: Ryhmä löytyy osoitteesta http://groups.yahoo.com/group/tammitahdet11/
Ryhmä on myös suljettu, joten sinnekään ei ulkopuoliset pääse.
Kommentit (16)
mitä yks neuvola käynti saa aikaan! Paastosokeri oli liian korkea joten nyt piikitellään kotona useaan kertaan päivässä ja seurataan että tarvitaanko insuliinia. Miksi heti kun yks este on voitettu tulee toinen? Istukka oli onneksi siirtyny mutta nyt sitte panikoidaan diebetestä! Sain myös palvelunumeron johon kuulemma tarvis soittaa ja sieltä saa apua arkeen. Tulevat auttamaan lapsen kanssa ja kotitöissä. Helvetti että HÄVETTÄÄ! Aina oon kotini hoitanu itte.. No onhan se totta että nyt on rankkaa eikä taho jaksaa kun oon esikoisen kanssa kahden kotona ja öisin ei saa nukutuksi eikä päikkäreitäkään juuri nukuta, mutta on se mulle noloa pyytää joku vieras auttamaan lapsen hoidossa että voin ite vetää lonkkaa! Sitte mä kuitenkin stressaan sitä että onko mun koti niin puhdas ja siisti että joku vieras voi tulla siivoomaan mulle.. kuulostaa ihan tyhmältä mutta on niin totta!
Häpeän itseäni koska olen heikko!!!
Chili 30+
Mulla selviää tänään, onko istukka siirtyny. Ja sokereita seuraan myös. Rasittavaa. Joka päivä jää jokin arvo mittaamatta... Näitä ongelmia alkaa olla niin paljon, että tämä jää viimeiseksi kerraksi.
Musta tuntuis tuo avunpyytäminen ihan samalta. Ja että pitäis olla siistiä, jos joku tulee siivoamaan. Pitäis varmaan yrittää ajatella, että helpottaa, kunhan ajatukseen ensin tottuu.
Jonkun aikaa elämä oli tasaista, mutta nyt on taas sellaisia huippuihania onnellisuuden hetkiä. Itseäkin ihmetyttää, mikä muka on nyt niin hyvin, että vaan tyytyväisenä naama virneessä olla öllöttää. Ja sitten sieltä tipahtaa ihan yhtä nopeasti, ku nousiki. Ihan pikku asia saa joko apeaksi tai suuttumaan.
Eikä muuten pesänrakennusviettikään ole koskaan ennen tullut näin aikaisin. Pitäisi muka jo kaiken olla tiptop, vaikka remontti kesken vielä viikkokausia. Turhauttavaa...
Candyfairy 28+0
Chili: mun mielestä tuo kuulostaa taas todella hienolta, että jostain on saatavissa apua ihan arjen pyörittämiseen. Varmaan esikoinen ja masuasukkikin ovat tyytyväisempiä, kun äiti jaksaa paremmin? Mä välillä oikein toivon, että joku kävisi täällä meillä vähän siivoamassa, olen siinä hommassa vain niin onnettoman laiska. Parasta on se, kun 6-vuotias esikoinen alkaa huomautella asiasta:D
Ota kaikki apu vaan reippaasti vastaan minkä saat, ei sillä ole mitään tekemistä heikkouden kanssa, kaikkea ei tarvitse yksin jaksaa.
Minä taidan tästä nyt mennä jatkamaan käsityöprojektejani, tähän aikaan vuodesta on melkein ruuhkaa, kun pitää neuloa joululahjoja niin paljon:)
Otto 31+5
Eli tuossahan se kysymys jo tulikin. Päätös on tullut jo aikoja sitten kelalta, ja paperissa luki, että paketti postitetaan kahden viikon kuluessa päätöksestä.
Mites teillä, tuliko kahden viikon sisällä, vai lipsahtiko odotus pidemmäksi?
Ei vaan vanha jaksais odottaa :)
Meillä käytiin sosiaalityöntekijän/perheneuvojan ja kodinhoitajan voimin katsomassa miten jaksetaan. Olivat sitä mieltä että minun pitää saada lepoa ja omaa aikaa joten nyt saan lapsen hoito apua kerran pari viikossa että saan vaikka käydä uimassa tai neuvolassa rauhassa. Ihanaa että apuja on tiedossa vaikka en oikeen osaa vielä suhtautua tähän tilanteeseen...
Miljeera koska sait päätöksen? meillä oli paketti kotona jo viikko päätöslapun saapumisesta!
Chili 31+
Chili: hienoa, että alat saada tuota apua:)
Miljeera: meillekin paketti tuli todella nopeasti, olisiko myönteinen päätös tullut maanantaina ja jo torstaina oli paketti postissa. Ei kai siinä ainakaan kovin kauaa yli kahden viikon pitäisi kestää..? Kannattaa varmaan soittaa kelaan jos ei ala kuulumaan.
Täällä voidaan ihan hyvin. Pikkuinen liikuskelee ahkerasti, ja joka päivä olen nyt noita liikkeitä laskeskellut. Jotenkin kaikessa tässä hormonimyrskyssä olen välillä todella huolissani masuasukista, ja toivon vain, että kaikki menisi loppuun asti hyvin, ja saataisiin parin kuukauden päästä pieni käärö syliin:)
Maha painaa kylkiluita jo aika pahasti, enkä pysty istumaan enää pitkiä aikoja selkä suorana. Sohvallakin pitää olla ihmeellisellä mutkalla, onneksi selkä ei ole vielä alkanut pahemmin vihoittelemaan...
Otto 31+6
Kiva, että Chili sait apua arkeen!!
Itse oon ollut toista viikkoa sairaslomalla, supistelee kun kävelee reippaasti ja väsyttää ankarasti... Ma pitäis mennä lääkäriin, ei yhtään huvittais,kun lääkäri tosi nihkeesti laittoi mut saikulle. Sanoi, että raskaus ei ole sairaus ja pyydä helpompia tehtäviä esimieheltä (helpommin sanottu kun oon töissä sairaalamaailmassa), otti tosi paljon päähän, kun oli niin nihkeä suhtautuminen asiaan... Mites muilla, ootteko joutuneet olemaan sairaslomalla ja mistä syystä?
Viltsu 28+2
Mä olen nyt myös toista viikkoa sairaslomalla. Mullakin lääkäri pitkitti tätä saikulle pääsyä mun mielestä ihan aiheettomasti. Sanoi vaan, että pitäisi ottaa töissä rauhallisemmin ja vaikka istuskella silloin, kun tulee supistuksia.
Se on näin ravintola-alalla ihan kiva ohje, kun ei niin vaan pääse istuskelemaan. Jos ravintola on täynnä ja tilauksia kasa jonossa, niin ei siinä paljon auta mennä toimiston soffalle.
Rupesin olemaan jo todella loppu ennen kuin pääsin saikulle, kaikki aika kotona meni vain siihen, että yritin kerätä voimia seuraavaan työpäivään. Ei kiva.
Olen siis pahoinvoinnin ja ennenaikaisten supistusten takia sairauslomalla. Ensi keskiviikkona olisi seuraava työpäivä, ja varmaan nyt vielä yritän mennä hetkeksi töihin. Asia ei vaan ole niin yksinkertainen, töissä pitäisi olla täysissä voimissa, tai sitten työt kaatuu työkavereitten päälle, mikä ei sekään ole mukavaa...Mutta pitää ensi viikolla katsoa miten se töissä käyminen lähtee sujumaan.
Otto 32+0.
8 viikkoa enää jäljellä:D
tänään sitten kävin lääkärissä, niin kirjoitti loppuun asti sairaslomaa supistelujen takia. Sitten se äkkiä ultras, kun sanoin, että viimeksi vauva oli perätarjonnassa ja mulla on sellanen olo, että olis loppuviikosta kääntynyt kun myllersi niin paljon. Ja oli vauva kääntynyt raivotarjontaan! Vaikka ehtiihän se vielä kääntyä vaikka miten siellä :) Ja sitten vauva on aina ollut sellasessa asennossa ettei sukupuolta ole näkynyt, niin nyt selvästi näkyi että tyttö on tulossa! Mukavaa, mullahan on molemmat jo... ja tulee toinen tyttönen... :)
Että tämmösiä kuulumisia tänne,
Viltsu 28+6
Soittelin viime viikolla Kelaan ja kyselin äitiyspakkaukseni perähän.
Sieltä antoivat numeron Reimalle, josta sain pakettia kysellä. He sanoivat, että paketti on lähtenyt jo kauan sitten,selvitelläänpä asiaa.
Juu' u. Posti on hukannut koko lavallisen (20 kpl) äitiyspakkauksia, eli alunperinkään ne eivät olleet missään vaiheessa kirjautuneet postin tietokantaan.
Tässä tiedoksi muillekin, jotka odottelevat pakettia, eli tulee kun löytyy, ja jos ei löydy, niin laittavat uutta pakettia tulemahan :)
sitä odotellessa... ihania lumen takia jo valoisampia syyspäiviä teille toivotellen
Miljeera
Kyllä varmaan jää niille mieleen, joiden äitiyspakkaus on teillä tietymättömillä! Onkohan postin lakkoilut vaikuttaneet asiaan? Toivottavasti paketti tulee kuitenkin ajoissa...
Täällä ei mene kovin kaksisesti. Sokerit ovat aamuisin hieman koholla, eli 5,6-5,9. Ensi keskiviikkona pitää lähettää tuloksia äitiyspolille, jossa sitten päätetään, alanko pistämään insuliinia vai en. Olen pitänyt tosi tiukkaa dieettiä, ei siis yhtään nopeita hiilihydraatteja ja se onkin siis melkein korjannut tilanteen.
Edellisen polikäynnin jälkeen lääkäri oli kirjoittanut, että sikiö vaikuttaa huomattavan makrosomiselta. Painoarvio oli 31+5 viikolla 2,1 kg. Eli nyt näyttää siltä, että tämä tenava ei synny tammikuussa, vaan käynnistetään 38-39, jos kasvu jatkuu tällaisena. Itselläni ei ole paino noussut kohta kolmeen viikkoon, jotka olen tätä tiukkaa dieettiä pitänyt, ja mielenkiinnolla odotankin, onko sillä ollut mitään vaikutusta Lumpsun kasvuun.
Töitä olisi jäljellä kaksi viikkoa, mutta nyt iski hirveä flunssa. Sekin sotkee osaltaan sokereita ja diabeteshoitaja suorastaan suuttui, kun kuuli etten ole saikulla. Varasin ajan maanantaille, koska meiltä ei voi olla poissa ilman lääkärintodistusta, vaikka se teoriassa onkin sallittua.
Onneksi ollaan jo loppusuoralla!
Kauntri 32+3
Jaahas, en ole moneen kuukauteen mitään kirjoitellut ja nyt on sellainen hetki että se onnistuu :)
Siis viikkoja on kasassa jo 33+2 :) Ihan järjettömän nopeasti menny tämä aika enää 7 viikkoa laskettuun aikaan jäljellä. Minä olen ollu nyt reilu viikon sairaslomalla töistä ja lääkäri kirjoitti samalla kertaa koko loppu ajalle sairaslomaa ni töihin ei tarvitse enää mennä ennen äippäloman alkua :) mikä oli kyllä ihana helpotus kun ei vaan enää paikat kestäny työtä, ja nyt sitten vaan yritän näistä päivistä selvitä jotenkin aina. Pieniä kotitöitä pystyy tekemään kunhan muistaa levätä välillä! Voimia tietysti vie osaltaan myös tuo esikoinen jolla on nyt pahin mahollinen uhma menossa (mikä ihana aika saada toinen) mutta on kyllä ihana olla hänen kanssaan kotona ja saada tehdä asioita yhdessä, vaikka välillä olisi ihana saada ihan vaan omaa aika edes muutama tunti. Niinkuin nyt kun lapsi lähti isän kanssa viettämään päivää ukin kanssa ja minä saan rauhassa vähän laittaa paikkoja kuntoon ja vaan olla :)
Hemppali & vaavi
Tämä palsta pitää hiljaiseloa näemmä edelleen... Täällä vauva ja masu sen kuin kasvaa. Supisteluja tuntuu ikävästi päivittäin. heti jos on vähänkin huono työasento tai muuten rehkii liikaa niin masu kovettuu eikä meinaa ottaa laantuakseen. Onko muilla tälläistä? Välillä tuntuu kipeitä supistuksiakin. Pakko se vaan on uskoa että ei enää pysty samaan kuin ennen :) Onneksi äippäloma alkaa kohta!
Onneksi väsymys on helpottanut jälleen, varmaan rautakuurin ansiosta. Onneksi vatsakin on kestänyt tuon rautakuurin hyvin tähän asti. Saa nähdä mitä Hb näyttää viikon kuluttua neuvolassa.
Ai niin... Vaunut, hoitolaukku ja pinnasänky tuli tilattua tänään. :D Turvakaukalon saan tuttavalta sunnuntaina. Kaikki saamani lastenvaatteet on pesty, osa vielä silittämättä. Hoitoalusta, itkuhälytin, imetystyyny ja sitteri on.
Mitäs muuta sitä vielä pitää hankkia ennen lapsen syntymää? Antakaa ihmeessä neuvoja esikoistaan odottavalle.
Mintsi ja pikkuunen 31+3
En ole vähään aikaan kirjoitellutkaan... lukenut kylläkin... Tänään kävin neuvolassa, kaikki oli hyvin, rautaa pitäis syödä, Hb oli 111. Nyt onkin 2 viikon välein neuvola ajat. Synnytyksestäkin juteltiin... Alkaa kohta olla ajankohtaista :)
Mintsi kyselikin mitä vielä tarvitsee... Tietysti kaikkea pientä: tuttipulloja, tutteja, vaippoja, vauvan kylpyainetta, kosteusliinoja, liivin suojia, rasvaa, isoja siteitä (jälkivuotoa varten itselle). Ai niin, korviketta varalle kotiin... Siinä muutamia asioita mitä tuli mieleen. Mulla on rintapumppu edellisiltä säästynyt myös.
Viltsu 31+0
Tänään jo rv 33+0. Huoh, kun aika on mennyt nopeasti. Eilen oli neuvola, jossa kaikki hyvin. Verenpaine 120/70, Hb 131, pissa puhdas ja sf-mittakin onneksi keskikäyrällä. Alkuraskauden kun sf-mitta ollut hivenen yläkäyrän yläpuolella ja nyt kaksi viimeistä kertaa käyrä tullut lähemmäksi keskikäyrää. Alkoi hirvittämään, että jos käyrä menee kovin korkealla. Toki asiaan vaikuttaa sekin, että mittaajia on ollut 3 eri henkilö.
Viltsulle kiitos tuosta hankintalistasta. Imetysliivit tuosta taitaa puuttua, mutta muuten otan listan ylös ja hankin nämä kun äippäloma alkaa.
Yksi "ongelma" minulla kyllä. miten saan ajan kulumaan äippälomalla. Joulusiivouksissa ja leipomuksissa ei kovin monta päivää mene... mitän teen kaikki päivät, kun mieskin töissä? Ideoita?!
mintsi ja pikkuunen 33+0
Taas on yksi kuukausi mennyt eteenpäin:) Olen ollut hieman laiska päivittelemään noita tietoja, mutta nyt kaiken pitäisi olla ajan tasalla...Olen ollut nyt viikon sairaslomalla pahoinvoinnnin ja ennenaikaisten supistusten takia, joten en ole oikein jaksanutkaan täällä käydä. Toinen viikko olisi vielä edessä, sitten varmaan yritän vielä mennä hetkeksi töihin.
Ei enää kauan mammalomaan, 23. tätä kuuta sekin alkaa:) Ihanaa, kun sitten saa jäädä kotiin hetkeksi vain olemaan ja keräilemään voimia.
Talvitakeista olitte puhuneet: itsehän otin jo alkusyksystä miehen takin käyttöön. Ei ehkä se kaikkein kaunein ja vartaloa imartelevin malli, mutta en raaski nyt parin kuukauden takia ostaa uutta takkia.
Masussa voidaan ja elellään hyvin, pikkuinen on ahkera liikuskelemaan ja nyt on todella selkeä rytmikin tullut.
Voisin antaa ensi kuusta tämän ryhmän vetovastuun jollekin toiselle, koska itsellähän on tuo laskettu aika jo joulukuun lopussa..En varmaan pikkuisen kanssa kauheasti jaksa täällä käydä päivittelemässä, joten jos joku haluaa ruveta tätä ryhmää päivittelemään, niin kerro ihmeessä:) Laitan tuon alkuviestin vaikka sähköpostilla, niin ei tarvitse sitä kenenkään enää uudelleen koota.
LilleLobster & Otto 31+4