Mitä teette jos sanotte kerjäläiselle että ei ole käteistä ja se vetäisee korttimaksulaitteen taskusta?
Joudutko antamaan rahaa, keksitkö jonkin jolla pääsee pois vai juoksetko vaan karkuun?
Kommentit (54)
Vapaa liikkuvuus EU:n sisällä ilmeisesti mahdollistaa, että EU-kansalainen saa hengailla EU:n alueella rajoituksetta. Sitten myös vaikapa Romaniasta voi porukkaa lähteä esteettä muihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran steissillä tuli spuge pyytämään rahaa. Kun sanoin ettei ole käteistä se ehdotti että mennään automaatilla. Minä nauroin ja nousin sporaan. Ehkä se ymmärsi vastauksen luonteen.
Mikä on steissi?
Ihmettelen et miksi ihmiset edes antavat kerjäläisille rahaa? Jos asuu suomessa ni sulla on minimissää oikeus asuntoon sekä toimeentulotukeen. Leipäjonotki on olemassa. Ja jos on ulkomailta matkustettu suomeen kerjäämään rahaa, ni veikkaappa minne ne rahat menee. Ei ainakaan sen kerjääjän taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ottaa pahasti pannuun, että ostoskeskusten sisälle on päästetty kaiken maailman häiriköitä pysäyttelemään ihmisiä ja häiritsemään kulkijoita. Jos esimerkiksi käyn ruokamarketissa hakemassa jotain syötävää, niin kaupasta poistuessani törmään esimerkiksi lehtitilauksen myyjään, puhelinliittymien myyjään, sähkösopimusten myyjään tai ties mihin kauppiaaseen.
Ihmisten pitää antaa liikkua rauhassa. Se tarkoittaa, ettei mennä pysäyttelemään ja kyselemään, että osta tuo ja tilaa tämä ja tarvitsetko tällaista. Ei perkele passaa sellainen Suomessa. Noilta häiriköiltä pitäisi ehdottomasti kieltää pääsy ostoskeskuksiin.
Jos tarvitsen sanomalehden tai nettiliittymän tai sähkösopimuksen, niin lähestyn kyllä itse myyjiä sitten.
Olen täysin samaa mieltä. Kaiken huippu oli, kun ennen korona-aikaa keskelle erästä Cittaria oli pystytetty Telian myyntipiste, josta nuoret pojat hyökkäsivät jahtaamaan Cittarin asiakkaita. Siis ihminen menee ruokakauppaan tarkoituksenaan ostaa perunoita, porkkanoita, pikkuhousunsuojia ja hammastahnaa, niin joku kulkee hänen perässään hyllyjen välissä huutelemassa "Hei anteex! Mikä liittymä sullon?"
Miksi käytät energiaa loukkaantumiseen? Ne myyjät voi vain ohittaa ja sanoa ei kiitos.
"Kiitos" on tosin tässä tapauksessa tarpeeton.
Itse sanon aina, että aikani maksaa 1€ minuutti ja jos jatkamme keskustelua vielä tovin, hän joutuu pian antamaan minulle kerjäämänsä kassan kokonaan. Useimmiten tinkaaminen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran steissillä tuli spuge pyytämään rahaa. Kun sanoin ettei ole käteistä se ehdotti että mennään automaatilla. Minä nauroin ja nousin sporaan. Ehkä se ymmärsi vastauksen luonteen.
Mikä on steissi?
Miksi alaputti
Ei missään tilanteessa senttiäkään. Ihan sama vaikka olisi tissit esillä ja banaani suussa.
Näillä kerjäläisillä näyttää aina olevan uudempia malleja olevat älyluurit käsissä. Seuratkaapa.
En selittele muutenkaan millään syyllä sitä että en anna rahaa.
Itse asiassa annan rahaa aina joskus näille "bussilipua" kasaan kerääville, jos sattuu olemaan kolikoita taskussa.
Kaikista paras on kun näkee että niitä vituttaa kun pyysi vain euroa, vaikka mulla olisi ollut enemmänkin hiluja taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se olisi maksaa...
Miksi? Mitään ei ole pakko tehdä vaikka joku keksisi pyytää. "Ei" on kokonainen lause, lisäselvityksiä ei tarvitse antaa.
Ei tarvitse sanoa mitään.
Pieni pään liike kertoo ettei halua osallistua mihinkään rahankerjuuseen, lehtitilaukseen tai mitä niitä nyt onkaan pitkin kauppakeskuksia ja katuja.
Mulla toi päänliike on toiminut vallan mainiosti
Kukkuluuruu nyt hei kirjoitti:
Ihmettelen et miksi ihmiset edes antavat kerjäläisille rahaa? Jos asuu suomessa ni sulla on minimissää oikeus asuntoon sekä toimeentulotukeen. Leipäjonotki on olemassa. Ja jos on ulkomailta matkustettu suomeen kerjäämään rahaa, ni veikkaappa minne ne rahat menee. Ei ainakaan sen kerjääjän taskuun.
Multa on kerran parkkipaikalla laitapuolenkulkija pyytänyt euroa.
Näytin kädessäni olevaa kolikkoa ja sanoin on vain tämä ja pakko saada parkkiaikaa maksettua.
Lpkulkija kumarsi ja sanoi että toki parkkimaksu pitää maksaa, kiitosta vain ja hyvää päivän jatkoa.
Hyvää päivänjatkoa toivottelin minäkin hälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ottaa pahasti pannuun, että ostoskeskusten sisälle on päästetty kaiken maailman häiriköitä pysäyttelemään ihmisiä ja häiritsemään kulkijoita. Jos esimerkiksi käyn ruokamarketissa hakemassa jotain syötävää, niin kaupasta poistuessani törmään esimerkiksi lehtitilauksen myyjään, puhelinliittymien myyjään, sähkösopimusten myyjään tai ties mihin kauppiaaseen.
Ihmisten pitää antaa liikkua rauhassa. Se tarkoittaa, ettei mennä pysäyttelemään ja kyselemään, että osta tuo ja tilaa tämä ja tarvitsetko tällaista. Ei perkele passaa sellainen Suomessa. Noilta häiriköiltä pitäisi ehdottomasti kieltää pääsy ostoskeskuksiin.
Jos tarvitsen sanomalehden tai nettiliittymän tai sähkösopimuksen, niin lähestyn kyllä itse myyjiä sitten.
Olen täysin samaa mieltä. Kaiken huippu oli, kun ennen korona-aikaa keskelle erästä Cittaria oli pystytetty Telian myyntipiste, josta nuoret pojat hyökkäsivät jahtaamaan Cittarin asiakkaita. Siis ihminen menee ruokakauppaan tarkoituksenaan ostaa perunoita, porkkanoita, pikkuhousunsuojia ja hammastahnaa, niin joku kulkee hänen perässään hyllyjen välissä huutelemassa "Hei anteex! Mikä liittymä sullon?"
Pojat? Siellä on voinut olla nuoria naisia ja miehiä, ei poikia.
#miesvihanäkyväksi
Hyvinkään Citymarket? Ei siellä ollut miehiä eikä naisia vaan n. 16-17-vuotiaita POIKIA. Onneksi ei ole enää heitäkään.
Tarkastitko tyttö henkkarit vai vihaatko miehiä?
Sanon etten anna rahaa.