Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette jos sanotte kerjäläiselle että ei ole käteistä ja se vetäisee korttimaksulaitteen taskusta?

Vierailija
21.07.2022 |

Joudutko antamaan rahaa, keksitkö jonkin jolla pääsee pois vai juoksetko vaan karkuun?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuo kerjäläinen

Vierailija
22/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella oli viime viikolla todella ärsyttävä pariskunta kerjäämässä kauppakeskusten käytävillä ja rautatieasemalla, moldovalaisia sanoivat olevansa. Seurasivat uhrejaan ympäri keskustan katuja ja ehdottelivat, että heille voisi tarjota ruokaa ravintolassa tai maksaa heidän ostoksensa ruokakaupassa. Jos sanoo, että ei ole käteistä, niin heti osaavat neuvoa lähimmän käteisautomaatin. Puhuvat englantia ja käyttäytyvät töykeästi ja vihamielisesti. Seinäjoki on muutenkin kauhea slummi nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ylipäätään ota enää kontaktia ihmisiin, jotka lähestyvät minua asialla, johon "ei, kiitos" ei tehoa. Koskee myös ihan tavallisia myyjiä kaupoissa. Kieltäydyn kohteliaasti, mikä usein kyllä riittää.

Pari kertaa olen joutunut sanomaan kovemmin, että "Kiitos, mutta en ole kiinnostunut" (myyjä). Kerjäläiset ovat jättäneet aina rauhaan tähän mennessä. Jos eivät jättäisi vaan käyttäysivät kadulla uhlaavasti, sanoisin "ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan tai huudan".

Kaikenlaiset maksupäätteet yleensä viittaisi jo siihen kuulausimaksuineen ja ylläpitokuluineen, että ihan perinteisestä kerjäämisestä ei ole enää kysymys. Epäilisin jo järjesttäynyttä rikollisuutta, jonka korttipäätteisiin skannereineen en suosittelisi laittamaan kenenkään korttiaan.

Vierailija
24/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ottaa pahasti pannuun, että ostoskeskusten sisälle on päästetty kaiken maailman häiriköitä pysäyttelemään ihmisiä ja häiritsemään kulkijoita. Jos esimerkiksi käyn ruokamarketissa hakemassa jotain syötävää, niin kaupasta poistuessani törmään esimerkiksi lehtitilauksen myyjään, puhelinliittymien myyjään, sähkösopimusten myyjään tai ties mihin kauppiaaseen.

Ihmisten pitää antaa liikkua rauhassa. Se tarkoittaa, ettei mennä pysäyttelemään ja kyselemään, että osta tuo ja tilaa tämä ja tarvitsetko tällaista. Ei perkele passaa sellainen Suomessa. Noilta häiriköiltä pitäisi ehdottomasti kieltää pääsy ostoskeskuksiin.

Jos tarvitsen sanomalehden tai nettiliittymän tai sähkösopimuksen, niin lähestyn kyllä itse myyjiä sitten.

Olen täysin samaa mieltä. Kaiken huippu oli, kun ennen korona-aikaa keskelle erästä Cittaria oli pystytetty Telian myyntipiste, josta nuoret pojat hyökkäsivät jahtaamaan Cittarin asiakkaita. Siis ihminen menee ruokakauppaan tarkoituksenaan ostaa perunoita, porkkanoita, pikkuhousunsuojia ja hammastahnaa, niin joku kulkee hänen perässään hyllyjen välissä huutelemassa "Hei anteex! Mikä liittymä sullon?"

Vierailija
25/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat siis että korttisi kopioidaan vai miksi edes kysyt?

Vierailija
26/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin. Onhan se biznes tuokin.

Vierailija
27/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ottaa pahasti pannuun, että ostoskeskusten sisälle on päästetty kaiken maailman häiriköitä pysäyttelemään ihmisiä ja häiritsemään kulkijoita. Jos esimerkiksi käyn ruokamarketissa hakemassa jotain syötävää, niin kaupasta poistuessani törmään esimerkiksi lehtitilauksen myyjään, puhelinliittymien myyjään, sähkösopimusten myyjään tai ties mihin kauppiaaseen.

Ihmisten pitää antaa liikkua rauhassa. Se tarkoittaa, ettei mennä pysäyttelemään ja kyselemään, että osta tuo ja tilaa tämä ja tarvitsetko tällaista. Ei perkele passaa sellainen Suomessa. Noilta häiriköiltä pitäisi ehdottomasti kieltää pääsy ostoskeskuksiin.

Jos tarvitsen sanomalehden tai nettiliittymän tai sähkösopimuksen, niin lähestyn kyllä itse myyjiä sitten.

Olen täysin samaa mieltä. Kaiken huippu oli, kun ennen korona-aikaa keskelle erästä Cittaria oli pystytetty Telian myyntipiste, josta nuoret pojat hyökkäsivät jahtaamaan Cittarin asiakkaita. Siis ihminen menee ruokakauppaan tarkoituksenaan ostaa perunoita, porkkanoita, pikkuhousunsuojia ja hammastahnaa, niin joku kulkee hänen perässään hyllyjen välissä huutelemassa "Hei anteex! Mikä liittymä sullon?"

Pojat? Siellä on voinut olla nuoria naisia ja miehiä, ei poikia.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
28/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät energiaa loukkaantumiseen? Ne myyjät voi vain ohittaa ja sanoa ei kiitos.

Vierailija
29/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en paljastaisi korttiani huijarille.

Vierailija
30/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi kerjäläisiä lainkaan.

Vierailija
31/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, sulla on tällainen bisnes. Antaas tulla Y-tunnus, veronumero ja firman prokuristin nimi. Suomen verottajaa et pääse mitenkään pakoon. Ikinä. Minnekään.

Vierailija
32/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat? Siellä on voinut olla nuoria naisia ja miehiä, ei poikia.

#miesvihanäkyväksi

Hyvinkään Citymarket? Ei siellä ollut miehiä eikä naisia vaan n. 16-17-vuotiaita POIKIA. Onneksi ei ole enää heitäkään.

Vierailija
33/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät energiaa loukkaantumiseen? Ne myyjät voi vain ohittaa ja sanoa ei kiitos.

Ne häiritsevät. Eivät anna ihmisen olla rauhassa. Jos menen ostamaan piimää, niin en jumalauta halua, että joku urpo tulee kyselemään, mitä ajattelen ihmisoikeuksista tai mikä sähkösopimus minulla on tai haluanko auttaa sotaveteraaneja.

Tuo markkinaväki käy päivä päivältä enemmän hermoille. Tunkevat mainoksineen sähköpostiin ja puhelimeen tekstiviesteillä ja soittelevat henkilökohtaiseen numerooni ja suoltavat postilaatikot täyteen lappujaan. Ja sitten vielä käyvät kimppuun, kun kävelen kadulla tai ruokakaupassa.

Ei jumalauta.

- eri

Vierailija
34/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan se päästä nauruntyrskähdys. Sanoisin että yritäpä keksiä joku muu toimeentulo kun kerran olet noin neuvokas.

Vierailija
35/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee huumorimielellä liikkeellä, mutta todellisuudessa juuri kortin kanssa kannattaa olla varovainen muutenkin.

Vierailija
36/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta. En ikinä jää noin pitkäksi aikaa juttelemaan tuntemattoman kanssa, joka yrittää pysäyttää minut kadulla, oli asia sitten rahankerjäys, sään kommentointi tai mikä tahansa. Siinä vaiheessa kun hän on saanut korttilaitteen esiin, olen jo viiden metrin päässä.

Vierailija
37/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta. En ikinä jää noin pitkäksi aikaa juttelemaan tuntemattoman kanssa, joka yrittää pysäyttää minut kadulla, oli asia sitten rahankerjäys, sään kommentointi tai mikä tahansa. Siinä vaiheessa kun hän on saanut korttilaitteen esiin, olen jo viiden metrin päässä.

Jotkut feissarit huutelevat perään ja saattavat jopa muutaman metrin seuratakin. Jos esimerkiksi pummaavat rahaa ympäristöjärjestölle ja sanon, että ei kiitos, niin saattavat lähteä perään huutelemaan syyllistäviä kommentteja "eikö ympäristön tila yhtään kiinnosta?".

Silloin tekisi mieli ottaa feissaria pillistä kiinni ja vääntää solmuun ja karjaista, että juuri nyt kiinnostaa ehtiä ruokatunnilta ajoissa takaisin töihin tai mietin, mistä saan rahaa maksaa vuokrani tai mietin, miten syöpää sairastava äitini jaksaa sairaalassa.

Vierailija
38/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan edes selittää mitään irtolaisille? Senkun kävelee ympäri ja kaukaa. Pitäisi saada irtolaisuuslaki takaisin joka lähettää irtolaiset, feissarit ja muut kiertolaiset leireille.

Vierailija
39/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan repeäisin nauruun ja kävelisin pois. Ei ole röyhkeydellä rajaa näillä kusettajilla!

N28

Vierailija
40/54 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano sille kerjäläiselle mitään, en edes sitä, ettei ole käteistä. Puistelen enintään päätäni, jos tulee selkeästi minulle puhumaan.