Minkä takia lehdet suurentelevat huolia koko ajan kirjoittamalla jutut hätätila-tyyliin? Klikkausta perässä, mutta miksi niin moraalittomia?
Ei riitä selitykseksi se, että klikkausta perässä, tämäkin aamu lehdissä oli pelkkiä huoliuutisia ja kaikkea pahaa! Ymmärrän, että maailmantilanne on monessakin mielessä vaikea, mutta lehdistö vain pahentaa ihmisten mielialoja siitä juttujensa karmealla  huolestumista nostattavalla tyylillä.
Toimittajilla voisi olla sen verran psykologista silmää, että kirjoittaisivat jotain positiivista ja toivoa antavaa edes artikkeleittensa loppuun.
Kommentit (32)
Ei toimittajilla ole moraalia eikä etiikkaa. Sitä ja siten kurjoitetaan, että eniten myy. Siksi onkin parempi vähentää median seuraamista. Ihan oman mielenterveytensä tähden.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää lehdet lukematta ja Ylen woke-uutiset katsomatta. Mieli rauhoittuu kummasti.
Nyt kyseessä lähinnä aamun HS ja IS.
Olen tykännyt selailla aamulla pääotsikoita ja juttuja kännykällä, eikä siitä yleensä masennu. Aloituksella ei ole mitään tekemistä wokeilun kanssa muutenkaan, millaisista woke- uutisista muka joku masentuu?
Jossain oli kaksi sääkarttaa rinnakkain, molemmissa samat lämpötilat eli +28 - 30 astetta eteläisessä Suomessa ja +25 pohjoisempana. Toinen oli kartta 80-luvulta, siinä oli vihreällä tms. pohjalla kirkkaita keltaisia aurinkoja, sellaisia hymynaamoja ja toisessa vuodelta 2022 verenpunaisella pohjalla oli pelkkiä lukuja. Vielä 80-luvulla kesä oli iloinen asia, samoin auringonpaiste, nyt sama juttu on vaarallinen ja huolestuttava. Koska ilmastonmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää lehdet lukematta ja Ylen woke-uutiset katsomatta. Mieli rauhoittuu kummasti.
Olen tykännyt selailla aamulla pääotsikoita ja juttuja kännykällä, eikä siitä yleensä masennu. Aloituksella ei ole mitään tekemistä wokeilun kanssa muutenkaan, millaisista woke- uutisista muka joku masentuu?
Kaikenlaisesta vihervassarismin tuputuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka ne jatkuvat häirintäjutut. Ei häiritää oikeasti ole kuin ihan
marginaalisesti jos ei itse liiku oudoissa paikoissa. En jaksa tuommosta liioittelua.
Taidat lukea iltapäivälehtiä. Eihän niitä kukaan järkevä selaa kuin ehkä viihteeksi. Uutosarvoa niillä ei ole ollut vuosiin, moraalista puhumattakaan.
Itse toivon päinvastaista, ettei vakavia uutisia vähäteltäisi vain sen takia, että se saattaa aiheuttaa ahdistusta herkimmille.
Klikki klikki raha raha. Ne on syy miksi iltikset on olemassa. Ei ne ole uutistoimistoja vaan mainostoimistoja.
Vierailija kirjoitti:
Taidat lukea iltapäivälehtiä. Eihän niitä kukaan järkevä selaa kuin ehkä viihteeksi. Uutosarvoa niillä ei ole ollut vuosiin, moraalista puhumattakaan.
Mitä sä sitten luet?
Yle suoltaa semmosta kakkaa nykyään, että en mä sitäkään enää jaksa.
Kerropas hyvä ja puolueeton julkaisija, jonka jutut on faktaa ja sitäkin asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli kaksi sääkarttaa rinnakkain, molemmissa samat lämpötilat eli +28 - 30 astetta eteläisessä Suomessa ja +25 pohjoisempana. Toinen oli kartta 80-luvulta, siinä oli vihreällä tms. pohjalla kirkkaita keltaisia aurinkoja, sellaisia hymynaamoja ja toisessa vuodelta 2022 verenpunaisella pohjalla oli pelkkiä lukuja. Vielä 80-luvulla kesä oli iloinen asia, samoin auringonpaiste, nyt sama juttu on vaarallinen ja huolestuttava. Koska ilmastonmuutos.
Itse olen aina inhonnut kuumaa ja lisäksi ei kasarilla ollut juuri koskaan hellettä eli yli 25. Ainakaan rannikolla, missä silloin asuin. On ihan oikein, että helteestä puhutaan huonona säänä. Toki sen aiheuttamien ongelmien korostaminen on yhtä tyhmää kuin helteen hehkuttaminenkin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tykännyt selailla aamulla pääotsikoita ja juttuja kännykällä, eikä siitä yleensä masennu. Aloituksella ei ole mitään tekemistä wokeilun kanssa muutenkaan, millaisista woke- uutisista muka joku masentuu?No vaikka ne jatkuvat häirintäjutut. Ei häiritää oikeasti ole kuin ihan
marginaalisesti jos ei itse liiku oudoissa paikoissa. En jaksa tuommosta liioittelua.
Voi jeesus, toi on todella pientä siihen murheeseen, mitä lehdissä tänään oli. Ton ei pitäisi vaikuttaa kenenkään elämään juuri mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin niin pysyvästi masentunut Ylen wokeilusta, etten ole enää vuosiin voinut katsoa niiden uutisia, enkä mitään ajankohtaisohjelmaa tai studiokeskustelua. Alan itkemään hysteerisesti ja antamaan ylen, jos katson.
Siksi, että pelko myy. Korona ei enää pelota, joten otetaan marburg hyllyltä, se toimii aina, onhan siihen jo kaksi sairastunut. Ja sitten rokotuksia ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tykännyt selailla aamulla pääotsikoita ja juttuja kännykällä, eikä siitä yleensä masennu. Aloituksella ei ole mitään tekemistä wokeilun kanssa muutenkaan, millaisista woke- uutisista muka joku masentuu?No vaikka ne jatkuvat häirintäjutut. Ei häiritää oikeasti ole kuin ihan
marginaalisesti jos ei itse liiku oudoissa paikoissa. En jaksa tuommosta liioittelua.Voi jeesus, toi on todella pientä siihen murheeseen, mitä lehdissä tänään oli. Ton ei pitäisi vaikuttaa kenenkään elämään juuri mitenkään.
Siksi en luekaan lehtiä tänään. 😁
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon päinvastaista, ettei vakavia uutisia vähäteltäisi vain sen takia, että se saattaa aiheuttaa ahdistusta herkimmille.
Juu, en sanonut, ettei asioista pitäisi uutisoida ja kertoa, vaan pointti oli se, miten. Nykyisin uutisartikkeleihin tuntuu sekoittuvat toimittajien omaa huolta ja maailmantuskaa, värittävät ne ikäänkuin niillä, eivätkä vain kerro asiaa faktoineen. Lukija ei kaipaa huolta asiasta, vaan pelkät tiedot ja kuvauksen ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Se oli 2016 vuodelta se vanhempi ja Ruotsista.
Nitzan Cohen, meteorologist at SVT Weather, confirmed to Reuters the map on the left is a forecast from SVT and that it is not from 1986, as claimed in the meme. Rather, it traces back to July 21, 2016. Reuters was not able to find this exact image in an SVT broadcast, but the forecast in another clip from that date matches closely in visual style
https://www.reuters.com/article/factcheck-meme-forecasts-idUSL1N2Y11HY
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli pääasiassa Hesari 😩😰😭
Vierailija kirjoitti:
Klikki klikki raha raha. Ne on syy miksi iltikset on olemassa. Ei ne ole uutistoimistoja vaan mainostoimistoja.
Kunpa ihmiset alkaisi pikkuhiljaa sisältämään tämän. Ei ne koita myydä uutisia ihmisille vaan mainostilaa yrityksille.
Vai kuuleeko joku että ne pyörii sillä 1,5€ hinnalla mitä se roskalehti maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli pääasiassa Hesari 😩😰😭
Eikö siellä ole nykyään kaikki maksumuurin takana? Katso paljonko mainoksia tunkee silmille. Onko sekin nykyään mainostoimisto kuten iltapäivälehdet?