Metsässä on nyt miljooasaalis
Marjoja siellä ja täällä jotka vain odottaa poimijaansa. Ei nyt voi valittaa siitä ettei ole rahaa mihinkään.
Kommentit (36)
Ne metsän kasvit eivät hyödy ihmisestä mitään, ihminen on vain riistäjä.
Ihmisten ahneus vie jo metsän eläimiltäkin ruoan. Mursukaan ei löytänyt yhtään mustikkaa metsästä.
Nyt olis työttömille paikka tienata rutkasti rahaa. Bussit kulkee jos ei omaa autoa. Ei nyt oikein voi hyväksyä selityksiä ja tekosyitä, laiskuudesta on nyt kyse jos ei hyödynnä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä kukaan osta kun itse voi poimia?
Kyllä niitä ostetaan kun ei kaikilla ole aikaa eikä haluja metsässä käkkiä. Mustikat varsinkin tekee kauppansa.
Joka kesä poimin marjoja omaan käyttöön. On sen verran rankkaa hommaa, että myytäväksi ei minusta olisi poimimaan vaikken ihan rapakunnossa olekaan.
mä en kyllä osta kenenkään käpälöimiä lähmäsiä marjoja. ties mitä ne on niille tehneet.
ne marjat on kuule poimittava itse. se on se oikea tapa.
Arvostan todellakin marjan poimijoita. 👍
Vierailija kirjoitti:
Nyt olis työttömille paikka tienata rutkasti rahaa. Bussit kulkee jos ei omaa autoa. Ei nyt oikein voi hyväksyä selityksiä ja tekosyitä, laiskuudesta on nyt kyse jos ei hyödynnä tätä.
Mikä bussi menee lähelle marjametsää? Montako ämpäriä kuljetat kerralla bussissa?
Useampi paarma kimpussa jatkuvalla syötöllä purevat kipeästi ja lauma kärpäsiä. Se on varma ,että ei siellä kermap*rseet pysty poimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Bussi kulkee suoraan metsään marjapaikalle? Kerro missä.
Vanhat ihmiset ne on sitkeitä poimioita. Menevät aamulla aikasin mettään ja eivätkä valita mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, 1e/kg. Ei kannata.
Juu puhdistamaton marja tukkumyyntinä.
Putsattuna 5-10 €/kg itse myytynä. Ei se silti suuria tuloja tuo mutta eipä tartte maksaa veroja.
Ja kun myyt käteisellä ei vaikuta tukiin ym.
Okei. Ei ole siltikään sellainen tienesti, että viitsisin vaivautua. Arvostan kyllä heitä, jotka tuolla metsissä poimintaa harjoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä bussi menee lähelle marjametsää? Montako ämpäriä kuljetat kerralla bussissa?
Vaikka pitkänmatkanbussilla jää johonkin tienvarren pysäkille ja kävelee parisataa metriä metsään. Kaksi mustikkaämpäriä eli 100e kantaa helposti bussissa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, 1e/kg. Ei kannata.
Juu puhdistamaton marja tukkumyyntinä.
Putsattuna 5-10 €/kg itse myytynä. Ei se silti suuria tuloja tuo mutta eipä tartte maksaa veroja.
Ja kun myyt käteisellä ei vaikuta tukiin ym.Okei. Ei ole siltikään sellainen tienesti, että viitsisin vaivautua. Arvostan kyllä heitä, jotka tuolla metsissä poimintaa harjoittavat.
Verotettavat ansiotuloni ovat n. 70 000 euroa vuodessa ja siitä huolimatta viitsin vaivautua ottamaan tuon 30 euroa tunti puolukoiden keräämisellä, kun se on kivaa ja helppoa. Useimmiten ne jotka elävät tuilla, eivät viitsi ottaa 30 euron tuntipalkkaa, koska pitää tehdä vähän työtä.
Kunnioittavaa ja onnellista päivän jatkoa Ap.lle! 🤗
Suurimmalla osalla ei ole mahdollista