Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako lähteä Thaimaahan raskaanaollessa? Onko joku ollut?

Vierailija
20.08.2008 |

.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalikuntoinen ja normaali raskaus, niin uskaltaa. Ei siellä ole sen vaarallisempaa kuin täälläkään. Ystäväni ei ollut Thaimaassa, mutta Malesiassa raskaana ollessaan ja hyvin kaikki meni.

Vierailija
2/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 7 kk raskaana ollessani. Oli ihana lähteä Suomen räntäkeleistä rannalle lekottelemaan.

Suosittelen. Thaimaa on ihana maa. Ihmiset ystävällisiä ja kaikki halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse thaimaassa raskaus viikoilla 9-12. Söin ihan paikallisia ruokia, jäätelöitä ym. eikä mitään ongelmia ollut! Ihan terveen vauvan synnytin.

Vierailija
4/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen en. Molemmat lapseni ovat syntyneet aika reippaasti etuajassa.

Vierailija
5/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut paljon ,myös raskaanaollessani, mutta silloin en ole ollut kuin korkeintaan 3 h lennoilla. Lentojen pituus on eniten arveluttava asia.

ap

Vierailija
6/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen en. Molemmat lapseni ovat syntyneet aika reippaasti etuajassa.

Vierailija
7/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hyvin, niin lennot kuin perilläolo. Ihan normaalia maalaisjärkeä käytin syömisten ym:n suhteen, maitotuotteita välttelin vähän normaalia enemmän. Siis pastöroimattomia sellaisia. Että sinne vaan! Thaimaassa on nykyään niin paljon turismia, että lääkärit ja sairaalat ovat oikein turvallisia JOS jotain tulisi.

Vierailija
8/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinillani oli tuskaa olla raskaana Thaimaassa. Lentomatkalla piti ravata vessassa ja paikan päällä ei voinut oikein syödä mitää, kun oli niin paha raskauspahoinvointi. Mutta tuo pahoinvointi olisi siis haitannut ihan missä tahansa, ainoa Thaimaan tai minkä tahansa kauempana olevan lomakohteen huono puoli ovat nuo pitkät lennot ja mahdollinen turvotus + vessahätä.

Vierailija
9/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ihan normaaleja ruokia ja pysyin terveenä. Työkaverit saivat turistiripulin, minä en.

Vierailija
10/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä miksi raskaana ollessaankin pitää matkustaa toiselle puolelle maapalloa.Onko teillä jotenkin tylsä elämä vai miksi hakemalla haette vaikeuksia ja jännitystä elämäänne?

Vierailija
11/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli "pitäisi" lomailla Thaimaassa rv:lla 28-29.

Olen miettinyt asiaa, mutta en kyllä näe riittävää syytä miksi perua...

Vierailija
12/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan löllöttää siinä kotisohvalla, nassuttaa domino-keksejä ja tuijottaa salkkareiden uusintoja.. Vieressä se rakas peruspertti (lippis päässä) kiskoo keskiketterää ja kaivaa persettään ja nenäänsä - aina välillä kättä vaihtaen.

Matkailu avartaa - siksi kannattaa lähteä.

Vierailija
13/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälkikäteen olen ajatellut etten enää lähtisi, syitä on monia.

Ja lähinnä ajattelen etten ylipäänsä lähtisi ulkomaille raskaana ollessa.

Lennot meni hyvin.

Itsellä oli vain koko ajan pyörryttävä olotila, muutaman kerran oksennin (ne hajut ovat karmeita)

Olin joulun ja uuden vuoden ja harmitti kun mikään ruoka ei maistunut vaikka normaalisi söisin maha puhkuen niitä suuhuni. Jouluruoat olivat mahtavat mutta en syönyt kuin vähän salaattia :(

Diskossa kävin ne kun ovat niin mahtavia juhla aikoihin, mutta en uskaltanut olla kuin 2h kun oli niin kauhea jumpe, ettei pystynyt olemaan vaikka normaalisti käyn suomessa diskoissa. En päässyt menemään varjoriidolla, ei vuokrattu skoottereita ym. jäi paljon kivaa puuttumaan mihin olin tottunut ulkomailla ja sen vuoksi kun olin raskaana, ja tietysti se vaikuttaa myös miheen ja kavereihin, tuolloin ei ollut lapsia. Nyt kun on lapsia niin ehkä noita ei myöskään tulisi tehtyä.

Ripulia oli muutamana päivänä. Mietin myöskin että mitä Havrix rokote vaikuttaa lapseen, kun sitä ei ns. ole tutkittu. Lisään vielä että olin todella väsynyt noihin aikoihin tuolla. Että näin jälkikäteen ajatellen kannattaako maksaa kallis matka ja voida pahoin...

Vierailija
14/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta.Siksi en lähtisi ikinä enää.

Vierailija
15/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli saanut keskenmenon muistaakseni just Thaimaassa. Eikä ollut mikään miellyttävä kokemus.

Mä en lähtisi.

Vierailija
16/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudesta ja synnytyksestä aiheutuvia kuluja.

Jos synnyttää keskosen rv 28 tai rv 29 Thaimaassa, voi ensinnäkin arvuutella:

-millaiset eloonjäämismahdollisuudet vauvalla on.

-toisekseen mitä mahtaa maksaa keskosen tehohoito jos vakuutus ei korvaa? Kolmanneksi kannattaa muistaa sekin että keskosvauva on siirtokuntoinen aikaisintaan lasketun ajan tienoilla.

Itse olin etelä-euroopassa lomalla rv 27-28, ja neljän tunnin lento oli tosi tuskaa. Vauva riehui ja peuhasi mahassa kuin henkensä hädässä, mulle tuli ihan tolkuttomat turvotukset lentomatkoilla (normaalisti en kärsi turvotuksesta lainkaan) ja olo oli muutenkin epämukava.

Okei, rannalla oli kiva löhöillä ja olihan se hotellissa olo sillai mukavaa ettei tarvinnut laittaa ruokaa yms. Euroopassa EU:n alueella ei tarvinnut miettiä sairaanhoitoasioita samalla lailla kuin kaukoidässä. Mutta jos reissu olisi ollut parikin viikkoa myöhemmin niin en olis kyllä lähtenyt enää mihinkään.

Vierailija
17/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki jotka haluaisi tehdä abortin lähtekää Thaimaahan lomalle niin ei tartte tehdä! Siellä saa keskenmenon!

että oli saanut keskenmenon muistaakseni just Thaimaassa. Eikä ollut mikään miellyttävä kokemus.

Mä en lähtisi.

Vierailija
18/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että matkavakuutus ei sitten korvaa raskaudesta ja synnytyksestä aiheutuvia kuluja. Ja miettiä millaiset selviytymismahdollisuudet on vauvalla joka syntyy rv 28 tai 29. Ja mitä maksaa keskosen tehohoito jos vakuutus ei korvaa. Ja että keskonen on siirtokuntoinen vasta lasketun ajan tietämillä....

Vierailija
19/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ollut ulkomailla raskaanaollessani (en tosin Thaimaassa) enkä näe siinä mitään ihmeellistä enkä vaarallista. Alussa tietenkin kun on pahoinvointia, se ei ole hyvä idea, eikä loppupuolellakaan, mutta puolivälin tienoilla voi varsin hyvin matkustaa.

Vierailija
20/20 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ottaa riskin? Älä ainakaan syö paikallisia ruokia!! Muista pestä hedelmät, salaatit ja marjat kiehutetulla vedellä!

Itse olin aikoinani thaimaassa pitkiäkin aikoja, joka kerralta tarttui mukaan jonkun sortin loinen tai bakteeri vaikka söin vain itsevalmistettuja ruokia. Niistä hienoimmistakin ravintoloista tarttuu usein mm. giardias. Ja tämä on fakta tietoa.

Äitini matkustelee paljon ja on oppinut että joka reissun jälkeen vie pissa ja ulostenäytteet suoraan labraan ja otattaa yleisverenkuvan. Ulostenäytteitä kannattaa otattaa vähintään 3peräkkäisenä päivänä jotta tuoa giardias löydetään(yleensä vaatii solunäytteen). Giardiasta kantaa varmasti jokainen joka on syönyt ravintolaruokaa aasianmaissa!