En ole ostanut tänä vuonna jätskikiskasta mitään. Oletteko te?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Pehmiksestä tuli mieleen, että meidän Cittarissa taitaa olla tosi halpa pehmis. Täytyykin käydä. ap
Ikeassa ja Biltemassakin on halpaa. Ja Keski-Suomessa levähdyspaikoilla.
Olen ostanu ainakin 3 kertaa. Nyt kotona syöny 2 jäätelöpakettia. Hyvää.
Harvoin käyn jätskikiskalla muutenkaan, koska ne hinnat ovat tuntuneet turhan suolaisilta jo vuosia. 😀 Tykkään käydä kaupassa ja hakea jonkin hyvän Ingman Creamyn tai Valio Ainon muovirasian ja siitä syö 3-4 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla iso pehmis maksoi asemalla 5mk.
Juu ja mun tuntipalkka oli 25mk.
Nykyrahassa hieman yli 4€/tunti. Saattaisi olla hiljaista kiskoilla noilla palkoilla. Toki täytyy huomioida, että 90-luvulla elinkustannuksetkin olivat paljon edullisemmat kuin nykyisin.
Palkansaajien keskiansio vuonna 1990 108000 mk
1963 jäätelötötterö maksoi 35 penniä.
En. Esim. mäkkäristä saa pehmiksen suht halvalla jos tekee mieli.
Ei ne nyt sentään mitään olut tuopin hintaa jäätelöstä ota.🤣
En. On ollut liian kylmä ja hyvällä säällä ollut tietenkin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pehmiksestä tuli mieleen, että meidän Cittarissa taitaa olla tosi halpa pehmis. Täytyykin käydä. ap
Ikeassa ja Biltemassakin on halpaa. Ja Keski-Suomessa levähdyspaikoilla.
Ikeassa on muistaakseni tosi hyvä pehmis. ap
En, enkä osta kuin laktoosittomia on korkeintaan se mehujää.
Mä ostan jätskiä vain kesäaikaan kioskeista, en muuten. Jäätelö kuuluu nauttia tötteröstä auringonpaisteessa ulkoilmassa! :)
Pikku vinkki, hesestä saa haettua myös pehmikset mukaan, viimeksi oli 1,90 hinta ja isompia kuin kiskalla. Myös raxista voi hakea pehmiksen, taisi olla 3,50.
Vierailija kirjoitti:
6 euron tötteröt helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyrahassa hieman yli 4€/tunti. Saattaisi olla hiljaista kiskoilla noilla palkoilla. Toki täytyy huomioida, että 90-luvulla elinkustannuksetkin olivat paljon edullisemmat kuin nykyisin.
Turha vertailla markkoja ja euroja, koska 30 vuodessa on hintatasokin noussut niin paljon. Vai mistä kahvilasta saa nykyisin kahvin 1mk eli noin 17 sentin hintaan? Noin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
En, enkä osta kuin laktoosittomia on korkeintaan se mehujää.
Joku muukin elää vielä 90-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Olut 4,9€, jäätelö 6,20€. Tämä minua lähimpien kohteiden hinnastoilla. En asu Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Hippasen lapsellista valittaa tuotteen hinnasta joka kukaan ei toivottavasti syö joka päivä.
Miksi se on lapsellista, etä kertoo ostavansa jäätelön enemmin kaupasta 2-3€ hintaan kuin sen tasan saman jäätelön kioskilta 4-5€ hintaan? Ja miksi ei saisi syödä jäätelöä kesällä päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha vertailla markkoja ja euroja, koska 30 vuodessa on hintatasokin noussut niin paljon. Vai mistä kahvilasta saa nykyisin kahvin 1mk eli noin 17 sentin hintaan? Noin esimerkiksi.
Siksi juuri vertailu on tärkeää. Siten näkee miten annokset vaivihkaa pienenee ja hinnat nousee suhteesssa enemmän kuin pelkkä inflaatio selittää.