Miksi Suomessa hotellien aamupalalla pitää paistaa lätyt itse?
Ajatellaanko, että se on asiakkaista jotenkin kivaa? Vai ihanko vain kustannussyistä? Minusta hemmetin ärsyttävää ja työlästä.
Kommentit (27)
Maksa huoneesta 300 euroa lisää, niin kyllä löytyy pannunkakun paistajaja
Holiday clubin kylpylähotelleissa oli ainakin muuan vuosi sitten taikinakulho ja vohvelirauta. Asiakkaat maksaa kalliisti yöpymisestä ja joutuvat vielä aamulla paistamaan vohvelit itse. Lasten kanssa lomailevat paistaa vielä lapsilleenkin. On siinä vanhemmilla kiva aamiaishetki kun ruoan laittoon joutuu. En tykännyt!
Sama oli Norjassa. Prahassa paremmassa hotellissa oli kokki paistopisteellä. Tarve ja paistajan henkilökuntakuluthan tuossa se isoin ratkaiseva tekijä. Jyväksylän Scandicissa oli valmiita lettuja tarjolla. Kotkan Sokos-hotellissa oli taikinakulho ja vohvelirauta.
Vierailija kirjoitti:
Ne on lettuja eikä mitään lättyjä. Opettele suomea.
Lätty
Usassa usein vohvelit tehdään itse. Munakkaan saattaa tehdä kokki.
Omen matkustanut paljon. Yhdessäkään Suomen hotellissa en ole saanut hyvää aamiaista. Aina on vain tavallisia juustoja, tavallisia leikkeleitä, kuivahkoa leipää, peruskasvikset, ehkä sillejä ja savulohta mutta nämä harvoin on oikeasti laadukkaita. Munakokkeli omituista paksua höttöä jne. Jugurttimarjat pakastemössöä. Tampereella sentään sai mustaamakkaraa.
Jenkeissä hotelliaamiainen oli yleensä kahvia ja donitseja. Kreikassa vaaleaa leipää ja marmeladeja jne.
Keski-Euroopassa olen saanut todella hienoja hotelliaamiaisia. Juustovalikoima on huikea, tarjoilija tuo pöytään ripeästi erilaisia erikoiskahveja. Ihanan tuoreita marjoja ja tuoreita eksoottisia hedelmiä.
Räiskäle se on. Ettäs tiette.