Grillaatteko parvekkeella ja onko siitä tullut naapureilta ininää?
Me grillataan makkaraa parvekkeella noin viisi-kahdeksan kertaa kesässä ja kukaan ei ole valittanut. Eikä se mitään haittaisi, koska se on täysin luvallista puuhaa.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakerran ulkomaalainen perheenisä grillailee hiili- ja sähkögrillillä lähes joka ilta puolesta yöstä eteenpäin. Kaikki käryt tunkevat makuuhuoneeseeni. Grillaaminen loppuu noin klo 2.00 yöllä.
Hiiligrilli on hänelle sallittu, koska parveke on pohjakerroksessa, siinä on oma pikkupiha ja laattoja alla.
Kaveri grillaa takuuvarmasti kuumalla kelillä. Tämä tarkoittaa sitä, etten voi tuulettaa huoneistoa yöllä. Tai voin, mutta sitten on nukuttava grillikäryssä. Huoneiston ikkunat aukeavat tietysti vain juuri sinne yhteen suuntaan.
Viime kesänä huomautin jo tälle himogrillaajalle moneenkin eri otteeseen, voisiko hän lopettaa grillaamisen viimeistään klo 22.00, kun hiljaisuuskin alkaa. Vähäksi aikaa lopetti, mutta tämä kesä on taas mennyt entiseen malliin toukokuusta lähtien. Myös isännöitsijä oli häneen viime kesänä yhteydessä, ja sanoi, ettei muita asukkaita tule grillaamisella häiritä. Olen väsynyt taistelemaan tämän asian kanssa, joten en ole tänä kesänä tehnyt asian eteen mitään. Helteillä jouduin nukkumaan ikkunat kiinni, mikä oli peestä. Ja kiva, kun taas on hellettä luvattu.
Minua ei häiritse sinänsä grillaaminen tai siitä tuleva käry. Toivon vain, ettei grillattaisi yöllä. Klo 7.00 - 22.00 välisenä aikana alakertalainen saa puolestani grillata ihan niin paljon kuin sielu sietää. Mutta yöllä haluaisin nukkua raikkaassa ilmassa.
Olen aika aseeton asian kanssa, koska ei (tietenkään) ole kiellettyä tehdä ruokaa silloin kuin on nälkä. Kyse ei ole myöskään mistään metelöinnistä, tyyppi grillailee ihan hiljakseen, mukana ei ole mitään juoppremmiä huutamassa. Olen vain todella kyllästynyt tuohon ruoan katkuun joka yö makuuhuoneessani. Ihan kuin nukkuisi jossain katukeittiön vieressä.
Nakkaa muutama ämpärillinen vettä niskaan, sano aina, että heräsit ja unenpöpperössä luulit olevan tulipalon.
Olen kyllä harkinnut tätäkin. Sinänsä olisi ihan uskottavaakin, koska talossamme oli joku aika sitten huoneistopalo.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole valittanut meilläkään. Parilta partsilla tulee joskus makkaran (hyvä) tuoksu. Ei mua ainakaan haittaa. T. Ei nipottaja
Minua haittaa, jos grillaus tuoksuu liian hyvältä ja tulee nälkä siitä.
En grillaa, on järjestyssäännöissä kielletty.
Uunissa on grillivastukset ja niitä käytän esim. makkaran paistoon.
Vierailija kirjoitti:
No, ei toki kukaan grillaa, jos se on kielletty. Monessa paikassa saa grillata parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei toki kukaan grillaa, jos se on kielletty. Monessa paikassa saa grillata parvekkeella.
Aika monikin tekee asioita jotka on kielletty.
Nakkaa muutama ämpärillinen vettä niskaan, sano aina, että heräsit ja unenpöpperössä luulit olevan tulipalon.