Otetaanko vieroitushoidossa asiakkaalta puhelin pois? Ja miksi?
Olen kuullut, että vieroitushoitoyksikössä asiakkaan puhelin otetaan pois. Onko täällä ketään vieroitushoidon läpikäynyttä, joka osaisi kertoa tarkemmin?
Kuinka pitkäksi aikaa puhelin otetaan pois, vai otetaanko koko hoidon ajaksi?
Miksi puhelin otetaan pois, jos otetaan?
Otetaanko puhelin pois aivan kaikilta asiakkailta, vai tehdäänkö yksilöllisiä järjestelyjä?
Ja vielä: miltä tuntui olla ilman puhelinta (jopa useamman kuukauden ajan)? Koitko hyötyväsi siitä, ettet voinut soitella perheelle ja ehkä viestitellä ystävien kanssa hoidon aikana?
Kommentit (10)
Jos kyseessä on puhelimesta vieroitus, niin kyllä.
Siksi että et pyytäisi kaveria tuomaan huumeita tai muita päihteitä sillä puhelimella.
Otetaan, koska on tarkoitus että ihminen pohtii tunteitaan, valintojaan ja muutenkin rauhoittuu itsensä äärelle. Itse olin viisi päivää vieroituksessa ja päivittäinen puhelinaika oli 30 min. Hyvin ehti hoitaa asiat. Puhelinaika oli valvottua, mutta eihän kukaan esim sun tekstiviestejä lukenut
Lankapuhelinta on ikävä. Samoin narkit keksii aina huimia suunnitelmia, että saavat kamaa
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin aika herkästi saattaa vieroitushoito jäädä kesken, jos kaverit soittelee ja pyytää johonkin rientoihin mukaan. Siksi monessa paikassa puhelinta ei voi pitää itsellään koko ajan. Yleensä kai on suunnitellusti joku ajankohta, jolloin saa hoitaa puhelimellaan asioita, mutta muuten puhelin on monessa paikassa jemmassa muun aikaa.
Olet vieroituksessa omasta tahdostasi, sinne ei siis voi ketään pakottaa, ja täten kukaan ei myöskään OTA puhelinta sinulta pois, vaan sinä annat sen vapaaehtoisesti mikäli haluat vieroituksessa olla.
Meillä on puhelinajat, eli puhelinta saa pitää muutaman tunnin päivässä.
Täällä Kuopiossa saa nykyään pitää katkolla puhelimen itsellään kokoajan. Ja hyvä niin, olis loppunu hoito mun kohdalla lyhyeen. Olen selvinpäin tosi ujo ja ihmisten seura ahdistaa. Katsoin kännykällä esim telkkariohjelmia omassa huoneessa.
Kiitos vastauksista, puoli tuntiakin päivässä riittää kyllä.
Ap
Ainakin minnesota/myllyhoito on aivan sairasta paskaa. Esimerkiksi joillekin pakollisia masennus tai muita mielialalääkkeitä saa vain hyvin harvoissa tapauksissa. Oman puhelimen käyttö muiden kuin virastoasioiden hoitoon on kielletty ja tällöinkin hoitaja istuu vieressä. Siviilipuhelut soitetaan jos niihin on saatu "kelpuutus", osaston puhelimella iltaisin ja ovat ajallisesti hyvin rajattuja.
Eristys ulkomaailmasta on melko täydellinen, tv:tä ei ole ja päivärytmi 7.30-21.30 ei jätä varaa aina edes tarpeelliselle määrälle yöunta. 12 askeleesta 7 käsittelee jumalaa tai "korkeampaa voimaa", uskonnollisuus kierretään sillä että jokainen saa määritellä jumalansa ja korkeampansa itse. Tässä vielä linkki 12 askeleeseen niin voitte todeta itse:
https://aahelsinki.fi/toipuminen/
Tässä linkki pääpirupaikkaan, välttäkää kuin ruttoa jos haluatte pitää edes rippeet ihmisarvostanne ja itsemääräämisoikeudestanne:
Nostan, koska asiahan on tärkeämpi kuin sen pitäisi olla.
Ap