Hei sinä keskituloinen
Tai alempitasoinen. Paljos pistit viime vuonna hyväntekeväisyyteen joko ulkomaille tai kotimaan vähäosaisille?
Kommentit (15)
Ei kuulu tapoihin pyyhkiä rahalla takapuoltani.
Ukrainan sodan alettua olen tullut laitettua enemmän kuin yleensä, 100-150 kuukaudessa eri järjestöille. Nyt heinäkuussa en kylläkään laittanut järjestöjen kautta vaan suoraan Ukrainan valtion tilille.
Lahjoitan tyhjät pulloni kerran viikossa veljeni lapselle.
Maksan veroja. Siitä menee kotimaan vähäosaisille, Eurooppaan ja Afrikkaan ym. apuja.
En lahjoita säännöllisesti rahaa. Ukrainan sodan alkuaikoina annoin 200 euroa muutamalle järjestölle. Kun käteen tulee 2800 euroa kuussa, niin ei siitä summasta ole kovin paljon varaa hyväntekeväisyyteen antaa.
Miksi syytää rahaa järjestöille, joissa lahjoitukset kuluvat organisaation pyörittämiseen. Suomen valtion lahjoittaa huomattavia määriä rahaa joka vuosi kehitysapuun, joten veronmaksajana osallistun halusin tai en.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee satanen kuussa automaattiveloituksena tililtä. Lisäksi annoin spontaanisti muutaman kerran erilaisiin kampanjakeräyksiin, yhteissumma oli ehkä 300 euroa.
Ymmärrän, että lapsettomana vanhanapiikana voisin auttaa vähäosaisia enemmänkin. Mutta olen tehnyt sen valinnan, että annan rahaa myös lähipiirilleni eli sukulaislapsille ja -nuorille. Siksi noin.
En senttiäkään. Enkä laita.
Kaupassa joskus maksan, jos jollakin, esim. lapsella, puuttuu pikkusumma ostoksista, kaivan lompakon esiin ja maksan. Muutaman kerran myös vanhukselle olen maksanut, jotta jono etenee.
Olen köyhä mutta laitoin n.150€ viime vuonna hyväntekeväisyyteen.
Lahjoitan kuukausittain 20 e eläinsuojeluun mutta sen lisäksi olen viimeisen vuoden aikana tehnyt erillisiä lahjoituksia karkeasti arvioiden 150-200 eurolla.
Koska veroista pumpataan rahat ulkomaille en valitettavasti voi osallistua moraalisista syistä.
Ukrainalaisille annoin muutaman kympin ja avustuspaketin.
Animalialle meni 1000 euroa tammikuussa, muille en ole vielä lahjoittanut.
Mulla menee satanen kuussa automaattiveloituksena tililtä. Lisäksi annoin spontaanisti muutaman kerran erilaisiin kampanjakeräyksiin, yhteissumma oli ehkä 300 euroa.