Mittaako sairaanhoitajien verensokeri mittari ketoaineita diabeetikoilta?
Ja onko kenellekkään tabletti hoitoselle 2 tyypin diabeetikolle tullut happomyrkytystä ja mitkä oli oireet?
Kommentit (9)
Minun Helsingin kaupungilta viimeksi saatu verensokorimittari ,ilmoittaa jos on ketoaineita . ilmoittaa jos menee yli 13. noin 2v.sitten saatu mittari.
Vierailija kirjoitti:
Minun Helsingin kaupungilta viimeksi saatu verensokorimittari ,ilmoittaa jos on ketoaineita . ilmoittaa jos menee yli 13. noin 2v.sitten saatu mittari.
Okei, luulisi sitten hoitajillakin olevan sellainen
Joillain mittareilla pystyy mittaamaan myös ketoaineet, mutta eri liuskoilla. Mittari tunnistaa liuskasta kumpaa ollaan mittaamassa. Nämä mittarit saattaa kehottaa mittaamaan ketoaineet jos sokeri on korkealla.
Oma ketomittari ja eri liuskat. Esim. Libressä käy ketoliuskat, jos niitä on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla harvemmin on mittareita. Esim. verensokerimittarit on yleensä laboratorion hankkimia ja laboratorion omistamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloissa otetaan verikoe jos tuota epäillään, saadaan muitakin veriarvoja.
Aikanaan Ranskassa kutsuttiin makea virtsa taudiksi.
Kun virtsa on makeeta. Jäljellä on kohtuu vähän elinaikaa, syömättä.
* korjaus siis paastolla, ilman hiilareita.
Ketoaineiden mittaamiseen on oma mittarinsa.