Onko normaalia että sälekaihtimet ja pimennysverhot aina suljettuina?
Kommentit (37)
Minulla on makkarissa noin. En vietä siellä muuten aikaa kuin nukun tai haen vaatteita kaapista. En näe syytä vetää verhoja pois kun ei ole tarvetta luonnonvalolle.
On muuten hyvä pitää etenkin helteellä, pitää kämpän viileämpänä.
Minä jos menen kaverille ,ystävälleni,tutavalleni? Minua ei kinosta hänen sisustus,verhot tai kaihtimet.Menen tapaaman ihmistä ja kohtaaman ihmisen.Ihan normaalia kaverillasi ei mitään outoa ei uutta,joka ylitäisi uutis -kynnyksen.Ole vain rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä jos menen kaverille ,ystävälleni,tutavalleni? Minua ei kinosta hänen sisustus,verhot tai kaihtimet.Menen tapaaman ihmistä ja kohtaaman ihmisen.Ihan normaalia kaverillasi ei mitään outoa ei uutta,joka ylitäisi uutis -kynnyksen.Ole vain rauhassa.
Ihana
Naapuria on hankala kytätä, kun hänellä aina verhot kiinni?
Minä olen paljon poissa kotoa. Pidän sälekaihtimet kiinni ja vielä verhot suljettuina, koska en halua, että aurinko haalistaa sisustukseni. Auringon valo haalistaisi uskomattoman nopeasti esimerkiksi tekstiilit ja taulut ja pilaisi kirjat. En myöskään halua, että kotini lämpenee liikaa helteillä.
Räikeä auringonvalo tulvii sisään. Se on kamalaa.
Muistuu opiskeluaikainen solukämppä mieleen. Huoneissa oli valmiina sälekaihtimet. Pidin ne usein kiinni, koska vastapäätä oli kerrostalo suoralla näköyhteydellä. Uusi kämppis taas veti sälekaihtimet täysin ylös pois ikkunan edestä eli näkymä ihan auki koko ajan. Tyylejä on monia... normaalisti en niin tiedä 🙄
Mulla on makkarissa aina säleverhot kiinni, ikkunoissa vielä pahvit ja pimennysverhot koko seinän leveydeltä. Pimmeetä on! 👍
Vierailija kirjoitti:
Hieman epäilyttää
Mikä sua nyt ei epäilyttäis
Kyllä, on normaalia. Minullakin on.
Jos ei olisi niin täällä olisi pian ketju Naapuri piereskelee kokopäivän kalsareillaan, onko normaalia
Onko normaalia, että naapuri kyttää 24/7 onko jollain säleverhot ja pimennysverhot kiinni?
Kaihtimien välistä tulee kukille riittävästi valoa kyllä. Vähentää UV säteilyä ja siksi aina kiinni. Viileämpää sisällä.
Vierailija kirjoitti:
On muuten hyvä pitää etenkin helteellä, pitää kämpän viileämpänä.
Onneksi minun asunnon ikkunat ovat pohjoiseen päin, joten aurinko ei paista suoraan ikkunoihin kuin hyvin viistosti varhaisin aamulla. Päiväsaikaan pyrin hyödyntämään luonnonvaloa etenkin näin kesällä. Makuuhuoneen saan yöksi hyvin pimeäksi sälekaihtimien ja tummansinisten verhojen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman epäilyttää
Mikä sua nyt ei epäilyttäis
Nii että mitä siellä oikein piilotellaan, edes infrapuna kiikareilla ei näy.
t. Amalia 75 v. naapuritalosta
Enemmän ihmetyttää, kun pimeänä vuodenaikana omakotitaloalueella monella on verhot auki ja valaistus täysillä sisällä. Koiran kanssa lenkkeillessä näkee monenlaisia koteja. Itseäni henkilökohtaisesti häiritsee ajatus siitä, että joku ulkopuolella näkee kun katson telkkaria sohvalla tai syön ruokaa perheen kanssa. Kaikilla tietysti on tapansa, mutta mietin monesti että eikö todella minkäänlaista ahdistusta ole ilmoilla.
Sarjamurhaajille ihan normaalia. Saa rauhassa paloitella ilman naapurikyttääjiä.
Se on normaalia.