Voiko skitsofreenikko olla "normaali ihminen"
Kommentit (24)
Tunnen jostain kumman syystä kolme skitsofreenikkoa. Heistä kahdella ei ole hoitomyönteisyyttä ja sitten menee taas kaikki yleensä hurlumhei, kun sitä olotilaa aletaan korjaamaan esimerkiksi pirillä tai muun puutteessa kiljulla.
Jollei mitään huumetta tai alkoholia ole saatavilla, nämä kaksi jököttävät vaikka kadun risteyksessä kolme tuntia ennen kuin liikahtavat. Jutut ovat välillä melko absurdeja ja vainoharhaisia.
Näistä nämä kaksi ovat olleet esimerkiksi matemaattisesti hyvin lahjakkaita. Sitten opintojen alkuvaiheessa parikymppisinä on tapahtunut sekoaminen.
Kaikki ovat miehiä.
Itse kuulen ja näen välillä harhoja, mutta hyvin vähän. Pidän ne omana tietonani. Olen perheellinen joten tarkkailen itseäni aika paljon, jottei psykoosi uusiudu.
Sen verran se vaikuttaa, että olen päivittäin ahdistunut ja aloitekyvytön. Lapsen kanssa skarppaan. Myös oppimisvaikeuksia ja muistiongelmia minulla on seka stressin sietokyky hyvin alhainen. Illalla olen sitten tämän skarppauksen takia, taka-alalle vedetyn ahdistuksen takia tosi ahdistunut. Masennus jaksoja minulla on myös. Viime vuosi oli aivan hirveä suoraan sanottuna. Työhön en ainakaan vielä pysty, mutta haaveena olisi osa-aikatyö ja opiskelu. Haaveilin pitkään koko aika työstä, mutta en näe sitä kovin mahdollisena rajallisen jaksamiseni vuoksi ja pelkään, että töissä tulee stressin myötä harhoja.
Hyvinä päivinä kukaan ei voi huomata minussa mitään poikkeavaa, mutta huonoina päivinä ehkä joku tarkka aistinen ja - silmäinen voi.
Syön lääkkeitä ja uskon, että olisin aloitekyvykkäämpi ilman niitä sekä muistiongelmat eivät olisi niin pahat. Myös tilannetajun ei ole aina ihan kohdillaan.
Mua vähän ihmetyttää nämä tuntemani sinänsä lahjakkaat skitosfreenikot. Että mikä pistää nuoren miehen pään pimeäksi.
Isäni veli sairastui nuorena ja hänellä oli jonkinlainen päähänpinttymä siitä, että häntä seurattiin jonkin laitteen avulla. Laite oli välillä päässä ja välillä esimerkiksi pistorasioissa.
Lisäksi sanomalehdissä ynnä TV- ja radio-ohjelmissa oli häntä koskevia solvauksia. Tämä oli 80-lukua ja hän teki itsemurhan joskus 90-luvun alussa. Mitähän olisikaan keksinyt netistä vuonna 2023.
Kokoomuslaiset ovat hyvä esim.OVATKO OK.....no ei taida olla yksikään...Orpo mukaan lukien..