10 ja 13-vuotiaat pyytää 20€ tuntipalkkaa
siivouksesta! Pölyjen pyyhinnästä jne. Oksettavan korkeaa hintaa!!
Kommentit (46)
Tämän maan ongelma on se, että kaikki tolkku on mennyt noiden ilmaisten rahojen takia. Töitä ei kannata tehdä ja rahaa saa sohvalla makaamisesta. Myös lapsille kaikki tulee lähes valmiina nenän eteen. Liian valmiina.
Se, että joku maksaa 20€ tunti lapselle työstä, on täysin typerää. Mitä lapsi oppii? Sen, että lapsentavoin tehdystä työstä voi vaatia kunnon palkkaa. Kun kasvaa ja taidot vähän kasvaa, niin palkka ei kasva. Todetaan, että ei kannata. Yhteiskunta maksaa saman makoilusta.
Kyllä tällä Suomi nousee!
Vanhemmat on kotona opettaneet ettei 20 euroa/tunti pienemmällä rahalla kannata persettä nostaa, jos ylipäätään vaivautua mihinkään töihin. Tiedän aikuisten lasteni tuttavapiirissä nuoria, joita vanhemmat ei opettaneet kuin juomaan ja lorvailemaan Kelan tuella.
Niiden isit ja äidit lienee kovatuloisia, ja ovat kuulleet kotona, että vähintään 20e/h pitää saada työstä että se on kannattavaa.
Kyllä suomalaiset olette ilkeitä. Itse istuin 5 markalla lapsenpiikana nuorena .Ja täällä puhutaan kesälomarahoista ym.
Jos itse vaivaannutte keräämään marjoja ja myymään torille, ettehän unohda maksaa lvv .
ehkä oon ihan i d i ootti, mutta mielestäni lasten pitää saada tuollaisista harjoitteluista vain taskurahaa eikä mitään oikeaa tuntipalkkaa. Ensinnäkin työn laatu on tuon ikäisten jäljiltä vähän mitä on vaikka kuinka kädestä pitäen perehdyttäisi ja lisäksi kyseessä ei ole mikään oikea työsuhde ja vielä senkin lisäksi on hyvä käyttää kaikki mahdolliset kasvutustilaisuudet hyväksi opettaakseen lapselle/nuorelle, että työelämä ei ole reilua eikä kaikki uravalinnat yhtä kivoja. Esimerkiksi siivoamisesta ei juurikaan makseta palkkaa, varsinkaan jostain verraisesta pölyjen pyyhkimisestä, missä oikealla siivojalla menisi alle 10 min ja samassa ajassa vaihtaisi sänkyyn puhtaat lakanat, pesisi lattiat ja vessankin.
Olen hakenut töitä. Nykyään ei haluta palkkaa maksaa ollenkaan. Monet sanoo jospa olisit puol vuotta harjoittelijana ensin ja katsotaan sitten. Pitäisi harjoitella töitä jota on 20 vuotta tehnyt.
Sitten yksi työnantaja väitti että olen liian kokenut. Sanoin että liian kokenut raksatöihin vai. Ei raksatöissä voi olla liian kokenut ja kyse oli maalaustöistä. Enkä olisi pyytänyt edes korkeaa palkkaa noin 12 euroa tunti. Työnantajilla riittää tekosyitä miksi ei palkata suomalaista.
No onneksi on tuttuja jotka palkkaa pimeesti. Olen tehnyt paljon pimeitä hommia. Niistäkin tienaa ihan hyvin 10-17 euroa tunti salaojan kaivuutöistä. Viimeksi maalasin yhden teollisuuhallin kattoristikoita, sain 15 euroa tunti.