Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähistöllä (ei sama kerrostalo) asuva "naapurini" haluaa aina moikata tai heiluttaa, kun tulee vastaan kadulla

Vierailija
19.07.2022 |

Asuu siis ehkä sadan metrin päässä. Sellaisia en sentään enää luonnostani moikkaile. Mutta hän aina tervehtii. Minua vähän ärsyttää, kun haluaisin kulkea kadulla rauhassa. Miksi hän ei halua?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tervehtiminen haittaa?

Ihminen on sosiaalinen - käden nosto, hymy, nyökkäys ovat ilmaisia - jos haluat elää oman yhteisösi ulkopuolisena, se ei haittaa,

Kerrrostalo on naapuriyhteisöni. Se riittää. ap

Onko sinulla autistisia piirteitä? Etkö pysty hallitsemaan elämääsi, jos tunnet useamman kuin kerrostalosi ihmiset?

Keskustelen sujuvasti kaikenlaisten vieraiden ihmisten kanssa, minua lähestyvät usein esim. mummot. Kotitalon lähistöllä haluan kuitenkin kulkea rauhassa. ap

Kyllä hän lopettaa, kun et vastaa tervehdykseen. Paljon tärkeämpää sinulle on oppia elämään oma sosiaalisuutesi rajoissa.

Miksi mummot tervehtivät sinua?

Kyllä muutkin joskus alkavat yhtäkkiä jutella kuin mummot. En tiedä, miksi. Kyllä minä itsekin jossain sopivassa tilanteessa saatan sanoa jollekin vieraalle ihmiselle jotain - mutta sanon vain ohimennen, en jää juttelemaan enkä pysähdy. ap

Vierailija
22/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muutti hyvä naapuri, jonka kanssa juteltiin aina niitä näitä, 200 m päähän toiseen kerrostaloon ja lopetin puhumisen hänelle kuin seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sosiaalinen - käden nosto, hymy, nyökkäys ovat ilmaisia - jos haluat elää oman yhteisösi ulkopuolisena, se ei haittaa,

Onko sinulla autistisia piirteitä? Etkö pysty hallitsemaan elämääsi, jos tunnet useamman kuin kerrostalosi ihmiset?

Keskustelen sujuvasti kaikenlaisten vieraiden ihmisten kanssa, minua lähestyvät usein esim. mummot. Kotitalon lähistöllä haluan kuitenkin kulkea rauhassa. ap

Kyllä hän lopettaa, kun et vastaa tervehdykseen. Paljon tärkeämpää sinulle on oppia elämään oma sosiaalisuutesi rajoissa.

Kyllä muutkin joskus alkavat yhtäkkiä jutella kuin mummot. En tiedä, miksi. Kyllä minä itsekin jossain sopivassa tilanteessa saatan sanoa jollekin vieraalle ihmiselle jotain - mutta sanon vain ohimennen, en jää juttelemaan enkä pysähdy. ap

On vain pieni ryhmä, mille ihmiset yhtäkkiä juttelevat. Mieti itse, mikä se ryhmä on.

Vierailija
24/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain pieni ryhmä, mille ihmiset yhtäkkiä juttelevat. Mieti itse, mikä se ryhmä on.

En ymmärrä kommenttia. Lähestyjä saattaa olla koiranulkoiluttajamummo, tai pappa kadulla, joka sanoo jotain ulkonäöstäni tms. ap

Vierailija
25/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kommenttia. Lähestyjä saattaa olla koiranulkoiluttajamummo, tai pappa kadulla, joka sanoo jotain ulkonäöstäni tms. ap

Niin vähän arvelenkin. Mutta ei sinun tarvitse tervehtiä muita kuin niitä, joita itse haluat.

Vierailija
26/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naapuri on asunut aikaisemmin jossakin muussa maassa, toisenlaisessa kulttuurissa.

Vierailija
27/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä naapuri on asunut aikaisemmin jossakin muussa maassa, toisenlaisessa kulttuurissa.

Ei ole väliä naapurista, vaan siitä mihin ap pystyy ja kykenee.

Vierailija
28/28 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyttiin muuttamaan taloyhtiöön, joka muistuttaa enemmän kommuunia ja naapurit oletti heti alusta asti, että oltaisi lähestulkoon hoitamassa vieraita mukuloita ja että kaikenlainen pesheily on sallittua. Nyt vuosien mittaan on vähäeleisesti tehty selväksi, että arvostamme rauhaa ja omaa elinpiiriä, johon ei nämä väkisin reviirille tunkeutujat kuulu. Vuokra-asunto, joka ei tule pitkään olemaan kotina. Eri asia sellainen paikka, johon kotinsa oikeasti rakentamalla rakentaa.

Alkuun meinasi olla sitä, että tullaan ovelle koputtelemaan erilaisien anelujen kera, mutta enää eivät onneksi kehtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan