Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huimaus ja kummallinen olo :(

Vierailija
20.10.2006 |

Olen sitä tyyppiä joka kuvittelee itselleen ties mitä oireita ja sairauksia kun vaan vähänkin jostain sattuu yms... Olenkin tässä alkanut miettimään että voiko ihminen kuvitella itselleen " oikeita" oireita. Siis niin että ne on kuvitteellisia tai jotain? Entä voiko esim. masennus aiheuttaa epämääräistä oireilua?

On vaikeaa sanoa tarkalleen että milloin huomasin nämä kummalliset asiat, muutokset itsessäni? Ehkä pari kolme kuukautta sitten? Olen kärsinyt huimauksesta aina mutta näin aikuisiällä vielä enemmän. Verenpaine on usein tosi alhainen. Ja nyt tuntuu siltä että on sellaista lievempää huimausta jatkuvasti. Aivan kuin päässä olisi painetta tai jotain. Välillä olo on ihan ok mutta sitten taas huimaus alkaa. Jos kuntoilen niin pysähtyessäni pyörryttää melkoisesti. Päänsärkyä minulla on tosi harvoin. Silmät väsyy aika helposti kun katson esim. näyttöä. Silmälasit pitäisi olla ihan kunnossa? Mutta sitten se tärkein juttu mikä minua todella paljon pelottaa ja mietityttää on unohtelu ja sanojen sekoittaminen puhuessani :( Joudun korjaamaan mielestäni liian usein puhettani. Etsin sanoja mielessäni samaan aikaan kun puhun toiselle. Sanat voivat tulla väärässä järjestyksessä taikka sitten sanon sellaisen sanan mitä ei pitänyt sanoa ja korjaan sen heti perään. Lukeminen on myös jotenkin työläämpää. Normaalisti pystyn lukemaan pitkiä pätkiä mutta nyt sanat takkuilee mielessäni ja aivan kuin mikään ei jäisi mieleeni mitä olen juuri lukenut :( Keskittymisvaikeuksia... Olen myös aika väsynyt vaikka nukun kait ihan riittävästi. Tuosta unohtelusta vielä. Jos teen esim. kotitöitä ja samaan aikaan kattilassa kiehuu perunat ja menen laittamaan pyykkejä kuivumaan niin aivan takuulla unohdan ne perunat... Tai jos lasken käsistäni jonkin tavaran niin siihen se sitten jääkin ja myöhemmin huomaan että tuossako se onkin! Ai niin siihen sen jätinkin jne.

Olen henkisesti aika lopussa jos näin voi sanoa. Sain 4 keskenmenon peräjälkeen kesällä. Ja sen jälkeen olen kyllä ollut selvästi alamaissa. Voisiko nämä oireeni johtua näistä ikävistä asioista? Vai olenko sekoamassa vai mistä tässä on oikein kyse :( Lääkärille en ole vielä " kehdannut" mennä valittamaan eikä mieheni yms. toisetkaan tiedä olostani mitään. Jos minulla on jotain mukavaa tekemistä, ystäviä yms. lähellä niin oireet yleensä häviävät kokonaan pois tai ainakin helpottavat huomattavasti!

Kiitos jos jaksoit lukea :) Olisiko jollain jotain kommentoitavaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks tuttu just hakeutui lääkäriin vatsavaivojen takia, vatsaa tutkittiin vaikka kuinka ja lopulta syyksi selvisi keskivaikea masennus. Tosin sulla toi huimaus voi johtua ihan jumiutuneista niskalihaksista.

Mulla on myös pitkään jatkunut väsymys & vetämätön olo ja nyt tällä viikolla kävin asian tiimoilta lääkärissä. Lääkäri teki " pikamasennustestin" jonka mukaan mulla oli lievä masennus. Lisäksi kävin labrassa ja otettiin verenkuva + ekg (vai mikä se sydämen tutkimusjuttu onkaan), tuloksia en tiedä vielä koska uusi lääkäriaika on myöhemmin. Mulla myös vaikka mitä muitakin oireita: iho kutiaa, hiukset lähtee, sydän tykyttää, henkeä ahdistaa jne.

Kannattais sunkin varmaan ottaa yhteyttä lääkäriin niin sais ainakin poissuljettua mahdolliset fyysiset sairaudet.

Vierailija
2/2 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko huimausta tosiaan tulla jos niskat on jumissa? Mulla on särkenyt selkää ja niskaa jo pidempään. Kävin pari vuotta sitten säännöllisesti hieronnassa kun pää ei meinannut enää kääntyä toiselle puolelle... Täytyykin alkaa venyttelee ja ehkä kävästä hierojalla. Jos vaikka tuohon huimaamiseen sais jotain apua!!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla