Kaveri päätti keski-iässä lakata käyttämästä rintaliivejä. En kohta kehtaa kulkea sen kanssa. Onko teillä noloja ystäviä?
Ymmärtäsin, että alle kolmikymppinen pitäisi seksikkyyden takia valkoisia paitapuseroita ilman liivejä, mutta että keski-ikäinen tantta. Vaikka kuinka olisi pienipovinen ja atleettinen.
On kuulemma herkistynyt tekokuiduille ja elastaanille, vaikka kumpikaan ei edes ole mahdollista. Hyvänä päivänä laittaa edes silkkitopin paidan alle, jos on tosi kuuma, ei sitäkään. Ja valkoinen paita on kuulemma tummaa viileämpi ja ei kukaan hänen keski-ikäisiä tissejään huomaa. Ei varmaan niin. Odottelin sitä juuri ostoskeskuksen kahvilassa ja kyllä sen merisairautta aiheuttavan vellomisen vaan paidan alta huomaa, kun toinen rivakasti kävelee.
Ollaan oltu ystäviä iän kaiken, ja aina se on pukeutunut vähän oudosti, mutta siinä vaiheessa kun alusvaatteet lentää nurkkaan...
Jotenkin niin naurettavaa, kun sillä on nilkkapituinen hame ja pitkähihainen paitapusero ja kaikki niin siveää että. Paitsi että ne tissit hyllyy ja näkyy läpi. Kun tuosta sanoin, hän vaan vastasi, että "kysyin mieheltä ja se sanoi että ei näy läpi eikä haittaa vaikka näkyisikin". Siinä on vakka kantensa valinnut.
Kommentit (50)
Mä en oo pitäny rintsikoita 1,5 vuoteen. Oon 31. En tykkää yksistäkään rintsikoista päällä ja totesin, että muita varten en jaksa enää pitää. Yleensä käytän jotain huivia näkösuojana. Monissa paidoissa/mekoissa nännit ei edes näy häiritsevästi.
Hassu asia, mistä nolostua toisen puolesta. Mua hävettää jonkun seurassa ainoastaan silloin, jos henkilö käyttäytyy tilanteeseen täysin sopimattomalla tavalla.
Mun mielestä on paljon nolompaa kytätä toisten ihmisten alusvaatteiden käyttöä kuin lopettaa niiden käyttäminen.
Mä taidan itte olla se nolo kaveri, ainaki työmaalla asiakkaana 😁 Mutta hyvin kaikki kehtaa siellä mun kans pyöriä, paitsi Kuhista en oo onnistunut saamaan sinne kaveriksi.
Neutraalisti! On todella ruman näköistä jos rumat rinnat hölkkyy puseron alta.
Vaikka senhän valitsee jokainen .Mitä se periaatteessa meille kuuluu .
On vaan niin epäesteettistä.
Todella toivoisin, että koko vaatekappale poistettaisiin maan päältä. Kenenkään ei pitäisi joutua käyttämään niitä hankaavia ja kuumia tissivankiloita.
Ap olet nolo ja hävettävä, eikä sulla oikeasti ole yhtään ystävää.
Ap on jonne, joka on kaivanut äiteen rintsikat pyykkikorista ja runksutellut niiden kanssa koko maanantain.
On. Ystäväni nyppii kulmakarvansa pois ja piirtää tilalle mustat paksut palkit. Suttuisesti vieläpä.
On vitivalkoinen hiuksia myöten ja siro naamastaan. Paksut ja väärän väriset sotkukulmat näyttävät pelottavilta, ja ihmiset kääntyvät katsomaan uudelleen kun kuljemme julkisilla paikoilla.
Koen sen kiusalliseksi, ei voi mitään.
Tietyllä tavalla ymmärrän tunteen, mitä liivittömäksi heittäytynyt kaveri aiheuttaa. Jos eivät rinnat pysy paidan alla nätisti ja napakasti aloillaan ja sen sijaan hytkyvät, niin kyllä herättää kiusaantuneisuutta kanssakulkijassa ja ehkä myötähäpeää. Ei vaan olla totuttu. Sitä kai se on.
Vierailija kirjoitti:
Tietyllä tavalla ymmärrän tunteen, mitä liivittömäksi heittäytynyt kaveri aiheuttaa. Jos eivät rinnat pysy paidan alla nätisti ja napakasti aloillaan ja sen sijaan hytkyvät, niin kyllä herättää kiusaantuneisuutta kanssakulkijassa ja ehkä myötähäpeää. Ei vaan olla totuttu. Sitä kai se on.
Omalla kävelytavalla voi vaikuttaa siihen hytkymiseen tosi paljon.
Mä kävelen liivit päällä jäykästi, niin ei hytky. En halua rinnoilleni huomiota. En ole yhtä rohkea kuin ap:n kaveri, ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Neutraalisti! On todella ruman näköistä jos rumat rinnat hölkkyy puseron alta.
Vaikka senhän valitsee jokainen .Mitä se periaatteessa meille kuuluu .
On vaan niin epäesteettistä.
Me ihmiset vaan ollaan sellaisia. Epäesteettisiä ja ruman näköisiä monessa asiassa, koska kukaan meistä ei voi täyttää kaikkia kauneusihanteita, jotka sitä paitsi ovat monin paikoin täysin kulttuurisia ja sovittuja juttuja. Eli vaikka täyttäisit jonkun ihanteen jossakin, olet taas ruman näköinen kun menet toisaalle. Ei siis ole mikään synti olla epäesteettinen, jokainen on sitä jostain kohtaa.
Ainakin nuorilla naisilla heilahtelee terhakat vapaat maitorauhaset niin mukavasti, että vanhakin setä ihan virkistyy. Joskus jopa silloin, kun on oma mummeli matkassa mukana!
Antaa kaikkien kukkien kukkia. Mistä Ap:n heikko itsetunto ja nolous johtuvat?
Minulla oli nuorena poikaystävä, jota hävetti milloin mikäkin ulkonäkö-pukeutumisjuttu seurassa. Kerran hän pakeni treffeiltä mitään sanomatta. Jälkeenpäin sain kuulla, että minulla oli liian suuri nolo villatakki eikä hän kehdannut olla seurassani. Hänellä oli heikko itsetunto, koska isosiskolla oli tapana kommentoida hänen pukeutumistaan negatiivisesti ja lisäksi häntä kiusattiin koulussa. Itseänikin kiusattiin koulussa, mutta jostain syystä se ei ole vähentänyt itsevarmuuttani ja olen kehtaaja.
Seppo 50v kirjoitti:
En minäkään pidä rintaliivejä, vaikka olen keski-iässä. Yhtään ei hävetä.
Ei mene läpi. Kukaan meistä 70-luvulla syntyneistä ei ristitty Sepoksi.
Voi kun uskaltaisin poiketa normista ja mennä ulos ilman liivejä. Ehkä sitten keski-ikäisenä? En todellakaan ole ainakaan 10 vuoteen käyttänyt kaarituettuja tai puristavia liivejä mutta nykyään pehmoisetkin liivit tuntuvat liikaa, koska ovat ihonmyötäisiä. En tykkää että vaatteet tuntuvat päällä ja ovat ihossa kiinni. Käytän merinovillaisia kevyen tuen urheiluliivejä tai muusta pehmeästä materiaaleista tehtyjä liivitoppeja.
Liiveistä luopuminen on kaikin tavoin vapauttavaa. Nännit mä tosin teippaan piiloon. Ne on mulla ihan eri korkeuksilla ja niihinkös vasta huomion kiinnittäisikin.
No kyllä mua nolostuttaisi jos mun kaverini nolostuisi jostain noin pienestä ja valittaisi nolona jonnekin keskustelupalstalle.
Device of torture, kidutusvälineet ne rintsikat.
Vierailija kirjoitti:
Noloa, jos tuomitset kaverisi sillä perusteella, että haluaa olla hippi
Ei se ole hippi vaan insinööri. Jos sille vihjaisee liivien riippumista ehkäisevästä vaikutuksesta, saa vastaukseksi lujuuslaskelmat rintojen kudosten vetolujuudesta suhteessa massan neliöön tai jotain, mikä todistaa ettei ne tarvitse ulkopuolista tukea.
-ap-
Mä lopetin liivien käytön tänä kesänä. Jos jollekin on ongelma se että mun reisi heilahtaa kävellessä samoin kuin rinta, niin olkoon. Ei se mulle kuitenkaan ole minkään sortin päänvaiva. Toisin kuin ne liivit olivat.