Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita kumppanisi ei yksinkertaisesti ymmärrä?

Vierailija
18.07.2022 |

Mitä asioita sinusta, parisuhteesta, työstä, elämästä yleensä kumppanisi ei vain millään ymmärrä?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että mua ei vois vähempää kiinnostaa viettää aikaa hänen sukulaistensa kanssa. Miksi viettäisin aikaa jonkun toisen ihmisen sukulaisten kanssa, kun löytyy ihan omatkin sellaiset. Valitettavasti.

Olemme edelleen yksilöitä, tietääkseni. Meidän ei tarvitse liikkua kuin liimattuna toisiimme. Voimme nähdä omia sukulaisiamme kuin ennenkin, yksin.

Emme edes asu yhdessä. Emme halua naimisiin tai perusta ikinä perhettä, joten hänen sukunsa ei koskaan tule liittymään millään tapaa minuun.

Vierailija
62/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei halua tehdä mitään ilman minua. Vaikka mennä lasten kanssa käymään uimassa tai vanhemmillaan tai kyläillä omien kavereidensa luona. Kaikki pitäisi aina tehdä yhdessä.

Tätä minun on vaikeaa hahmottaa. Minusta on välillä ihan mukavaakin jutella omien vanhempien kanssa ilman miestäni. Tai tehdä lasten kanssa juttuja. Tai nähdä kavereita. Näistäkin mies meinaa hermostua, jos ei pyydetä mukaan, mutta on onneksi oppinut siihen, että turha kommentoida.

Töissä sentään osaa olla ilman, että ollaan liimana yhdessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies on muuten oikein hyvä yksilö, mutta sitä ei tajua, että oma-aloitteisesti voi pestä pyykit, tyhjentää tiskarin, pyyhkiä pöydän jne kodin pientä arjen hommaa. Tekee kyllä pyydettäessä ja varsinaisina siivouspäivinä tekee osuutensa ja enemmänkin mutta tuollainen pieni jokapäiväinen ei vaan oma-aloitteisesti suju.

Vierailija
64/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumputus = peukalo keskellä kämmentä kotitöiden suhteen.

Aikkauheeta, jos joku ei oikeasti tiedä tämän sanan oikeaa merkitystä ja käyttää sitä näin normaalissa keskustelussa! :D Jossain työpaikan kahvihuoneessa: 

"Mieheni on ihan surkea tumputtaja, olen yrittänyt näyttää hänelle ihan kädestä pitäen miten homma hoituu, mutta ei se vaan tajua!"

"No mutta ei tuo vielä mitään, isoisäni se vasta mestaritumputtaja olikin. Isoäiti yritti siinä vieraiden jo saavuttua ohjata häntä menemään edes pois tieltä, mutta ei, siinä hän vaan tumputti kaikkien edessä."

Vierailija
65/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikkauheeta, jos joku ei oikeasti tiedä tämän sanan oikeaa merkitystä ja käyttää sitä näin normaalissa keskustelussa! :D Jossain työpaikan kahvihuoneessa: 

"Mieheni on ihan surkea tumputtaja, olen yrittänyt näyttää hänelle ihan kädestä pitäen miten homma hoituu, mutta ei se vaan tajua!"

"No mutta ei tuo vielä mitään, isoisäni se vasta mestaritumputtaja olikin. Isoäiti yritti siinä vieraiden jo saavuttua ohjata häntä menemään edes pois tieltä, mutta ei, siinä hän vaan tumputti kaikkien edessä."

😂😂😂

Onko tässä jollain mennyt tumpelo ja tumputus sekaisin?

Vierailija
66/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun mieheni myös on toivoton tumputtaja heti kun tulee puhe kotitöistä. Mutta ei se mitään, itsekin tumputan autotallissa. Kaikkihan me tumputetaan jossain. " 😂

Vierailija
67/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei ymmärrä, että menkkojen aikaan ja n. viikko niitä ennen voi olla todella huonolla tuulella ja ärsyyntynyt. Ei sillä ole miehen kanssa mitään tekemistä, mutta hän uhriutuu silti, että muka kiukuttelen liikaa. 

Meillä sama. 15 vuotta kuullut joka kuukausi, että "mitä sä taas kiukuttelet?" Luulis tuossa ajassa jo oppineen, mistä se johtuu.

Ehkä voisi itse opetella myös käsittelemään tuota joka kuukausi toistuvaa tapahtumaa, eikä aina purkaa sitä kiukutteluna kanssaeläjiin. Lapsellista käytöstä syyttää miestä siitä, ettei jaksa kuunnella kiukutteluasi.

Vierailija
68/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ei yksinkertaisesti ymmärrä, että siivottaessa ei rättiä jätetä litimäräksi.

Vierailija
69/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kumppanille saattaa tulla paha mieli, jos hän esim. ystävistään puhuessaan yhtäkkiä mainitsee, että senkin kanssa on joskus harrastanut seksiä ja millaista se oli. Suuttuu, että eikö aikuisella ihmisellä saa olla aiempaa elämää. No saa, mutta mielestäni on jotenkin mautonta selittää siitä toiselle ihan pyytämättä.

Ai jotenkin mautonta 😅 Manipulointia ja äärimmäisen hauraan egon pönkitystä tuo on.

Teiniksi jääneen miehen juttuja. Tajusin itsekin liian hitaasti, mistä noissa paskapuheissa oli kyse, mutta kiertorata on aivan oikea paikka. Omalla kohdallani mies teki puhtaasti kiusaa noilla, ja suurin kiusa oli kun jätin hänet. Nyt olen kaikkien mielestä sairaalloisen mustasukkainen. Jos niin haluavat. Oikeasti olen vain puhkikyllästynyt kuulemaan panojuttuja ja haluan kyllästyä omaan elämääni, en kaivelemaan miehen menneisyyttä. 

Vierailija
70/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa suunnitella kauppalistaa tai jo sen teen, niin vaatii kunnon keskittymistä ostaa kaikki ainekset. Osaan yleensä ostaa vain itselleni ruuat ja täytyy pinnistää, että tulee meidän yhteiset ruuat oikein ja usein jotaki puuttuu.

Liekö sitten adhd taustalla, mutta vaikeaa se on, jos ei tosissaan keskity!

Vierailija
71/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni ei ymmärrä, että kaipaan välillä hänen kanssaan kahdenkeskistä aikaa jossain muualla kuin kotona.

Hänen mielestään jankutan ja olen vaativa, kun sanon että voitaisiin nyt vihdoin käydä jossain ulkomailla kaksin kun siitä on puhuttu. Olemme viimeksi olleet viikonloppureissulla 7 vuotta sitten. Kylpylälomasta on vielä pidempi aika. Hotelliyöstä kolme vuotta.

Viime vuonna järjestin kaiken, että päästäisiin kahdestaan asuntomessuille (lapsille hoitopaikka, sekä nuori ja vielä villi koira hoitoon). Mies ilmoittikin sitten, että ei hän kerkeä. Halusi tehdä risusavottaa tontilla mieluummin. Pahoitin tästä mieleni, mutta sitten minä olinkin syypää taas kaikkeen.

Nyt on rakennettu talo, ja olisi aikaa, mutta miehen mielestä voin odottaa vielä koska syyt x, y ja z.

Kun sanon, että ei aviopuolisoa voi laittaa hyllylle odottamaan, niin suuttui. Hän ei tarvitse mitään ihmeellistä elämäänsä työn ja kodin lisäksi, niin ei ymmärrä miksi minä tarvitsen.

Vierailija
72/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wiktionary.org/wiki/tumputtaa

Varmaan yrittää tarkoittaa tumpeloa

Vierailija
74/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ymmärrä, että on olemassa metatyötä. Riitelemme tästä joskus.

Tein testin: lapsi oli menossa kaverisynttäreille. Kun piti lähteä (minä olin juhlavuorossa) kysyin, että joko on vaatteet päällä. Ai minunko ne piti valita? Niin, minä vien juhliin. Sitten kysyin: Missä lahja ja kortti? Mitä, eikö ole lahjaa? Niin, kun minä vien juhliin niin etkös sä ole hoitanut? En! En mä tajunnut!

Niinpä. TIETENKIN olin varmistanut juhlavaatteet, lahjan, kortin ja kukan vanhemmille. Kunhan kiusasin. Ehkä ensi kerralla jätän hoitamatta ja katson, mitä mies on sitten mieltä metatyöstä.

Miehiä ei kiinnosta pikkupentujen synttärit, naisia kiinnostaa joten te hoidatte. Mikä tässä on niin vaikeaa? Jos se tuntuu työltä, voit sanoa lapsille etten jaksa koska se on niin raskasta työtä.

Vierailija
75/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on hyvin älykäs, mutta tosi hajamielinen. Ilmeisesti ei vaan pidä kovin tärkeinä asioita, joista pidän ja en pidä Ei esimerkiksi muista, että en vapaaehtoisesti syö mitään mintunmakuista enkä juo greippilimsaa. Pikkujuttujahan nämä tietty on, mutta...

No ei tuokaan ihan normaalilta kyllä kuullosta, kyllähän nyt rakkaan ihmisen mieltymykset oppii yleensä muistamaan varsinkin jos yhdessä asuu

Usko tai älä, kaikkien mielessä nyt vaan ei päällimmäisenä ole toisten greippilimsat. Ei, vaikka kuinka rakastaisi.

Vierailija
76/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mies on muuten oikein hyvä yksilö, mutta sitä ei tajua, että oma-aloitteisesti voi pestä pyykit, tyhjentää tiskarin, pyyhkiä pöydän jne kodin pientä arjen hommaa. Tekee kyllä pyydettäessä ja varsinaisina siivouspäivinä tekee osuutensa ja enemmänkin mutta tuollainen pieni jokapäiväinen ei vaan oma-aloitteisesti suju.

Tässä on oikeasti joku sukupuolinen ero, miehen päässä ei pyöri siivoukseen liittyvät asiat. Pitää olla todella iso kasa paskaa silmien edessä tai konkreettinen ja välitön haitta, ennen kuin se kiinnittää huomion.

Vierailija
77/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ymmärrä, että masentunut mieli ei sillä kirkastu, että "päättää muuttaa ajatusmaailmaansa" tai "lakkaa välittämättä asioista" tai "lopettaa stressaamisen".

Aika usein myös riittäisi pelkästään toisen ihmisen kuuntelu. Koko ajan ei tarvitse olla itse äänessä ja olla työntämässä toiselle jotain idioottimaista (vaikkakin hyvää tarkoittavaa) neuvoa.

Vierailija
78/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä ollenkaan mt-ongelmia, esim. masennus ei ole hänen mielestään sairaus.

Vierailija
79/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimo ei tunnu ymmärtävän, että minulla on masennusta krapulassa. Ihan aivokemiallinen juttu kyseessä. Rupeaa tivaamaan, että miten voi masentaa, jos ei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
80/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ymmärrä, että on olemassa metatyötä. Riitelemme tästä joskus.

Tein testin: lapsi oli menossa kaverisynttäreille. Kun piti lähteä (minä olin juhlavuorossa) kysyin, että joko on vaatteet päällä. Ai minunko ne piti valita? Niin, minä vien juhliin. Sitten kysyin: Missä lahja ja kortti? Mitä, eikö ole lahjaa? Niin, kun minä vien juhliin niin etkös sä ole hoitanut? En! En mä tajunnut!

Niinpä. TIETENKIN olin varmistanut juhlavaatteet, lahjan, kortin ja kukan vanhemmille. Kunhan kiusasin. Ehkä ensi kerralla jätän hoitamatta ja katson, mitä mies on sitten mieltä metatyöstä.

Miehiä ei kiinnosta pikkupentujen synttärit, naisia kiinnostaa joten te hoidatte. Mikä tässä on niin vaikeaa? Jos se tuntuu työltä, voit sanoa lapsille etten jaksa koska se on niin raskasta työtä.

Mistä päättelet, että naisia myöskään kiinnostaisi "pikkupentujen synttärit"?

Lapsille tärkeät jutut on vanhemman hoidettava, kiinnosti tai ei.