Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita kumppanisi ei yksinkertaisesti ymmärrä?

Vierailija
18.07.2022 |

Mitä asioita sinusta, parisuhteesta, työstä, elämästä yleensä kumppanisi ei vain millään ymmärrä?

Kommentit (80)

1/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänkin vois joskus laittaa mulle viestin ensin 😅

Vierailija
2/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kumppanille saattaa tulla paha mieli, jos hän esim. ystävistään puhuessaan yhtäkkiä mainitsee, että senkin kanssa on joskus harrastanut seksiä ja millaista se oli. Suuttuu, että eikö aikuisella ihmisellä saa olla aiempaa elämää. No saa, mutta mielestäni on jotenkin mautonta selittää siitä toiselle ihan pyytämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei käsitä, että lasten kanssa tarvitaan tavaraa. Helppo, yksinkertainen ja selvä asia muille, mutta ei miehelleni.

Hän ei millään ymmärrä, että kun perhekoko kasvaa kahdesta kolmeen ja siitä ylöspäin, niin se myös luonnollisesti näkyy tavaramäärässä kodissamme. Kaksi ihmistä pärjää pienellä autolla, kahdella pyörällä, kahdella talvitakilla, kenkiä muutamia kummallakin, astioita on tietty määrä. Mutta, mutta. Sitten syntyy vauva, joka tarvitseekin yhtä sun toista tavaraa, erilaisia asioita, toisenlaisia vaatteita. Ajan kanssa kahden pyörän sijaan onkin viisi, auto on isompi, talvitakkeja viisi, kenkiä varmaan 30 paria, astioita onkin enemmän, kun viidellä ei voikaan olla kuutta lautasta, kun yhdessä päivässä tarvitaankin 30 lautasta, välillä enemmänkin, kun ystäviä ilmestyy kylään ja niin edelleen. 

Mieheni mielessä olemme edelleen se lapseton pari, joka asui 50 neliön kodissa, eikä aktiivinen lapsiperhe, jolla onkin 140 neliötä ympärillä. Emme edes ole tavaraa mielettömiä määriä hordaava perhe, vaan kyse on aivan tavallisista perheen tarvitsemista asioista. 

Toki puolisoni kasvoi 300 neliön talossa, jossa hänellä ja sisarella oli oma kerros, jonne tavarat katosivat. Hänen äidillään oli omaa tilaa keskikerroksessa, jossa oli myös olohuone, keittiö ja vanhempien makuuhuone ja isällä taas "luolansa" alimmassa kerroksessa, jossa oli sauna, suihkutilat, toinen olohuone ja autotalli. Siinä tilassa ei tavara samalla tavalla näy kuin meillä.

Vierailija
4/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen lyhyt. Ollaan oltu melkein 20 vuotta yhdessä, mutta vieläkään mies ei meinaa muistaa tai uskoa, ettei kannata laittaa jatkuvasti tarvittavia tavaroita hyllylle, jonne en yllä. Esimerkiksi tiskiaineet meillä on lasten vuoksi yläkaapissa hyllyllä, jonka etureunaan yletän, mutta taaemmaksi en. Miehellä meni kolme vuotta uskoa, että ei kannata tuupata sitä putelia hyllyn takareunaan. Ja vieläkin se aina välillä tekee niin.

Pieni asia, mutta ärsyttävä. Luulisi, että tässä ajassa oppisi ymmärtämään, että se perheen toinen puolisko on itseään lyhempi.

Vierailija
5/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ymmärrä, että on olemassa metatyötä. Riitelemme tästä joskus.

Tein testin: lapsi oli menossa kaverisynttäreille. Kun piti lähteä (minä olin juhlavuorossa) kysyin, että joko on vaatteet päällä. Ai minunko ne piti valita? Niin, minä vien juhliin. Sitten kysyin: Missä lahja ja kortti? Mitä, eikö ole lahjaa? Niin, kun minä vien juhliin niin etkös sä ole hoitanut? En! En mä tajunnut!

Niinpä. TIETENKIN olin varmistanut juhlavaatteet, lahjan, kortin ja kukan vanhemmille. Kunhan kiusasin. Ehkä ensi kerralla jätän hoitamatta ja katson, mitä mies on sitten mieltä metatyöstä.

Vierailija
6/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olen lyhyt. Ollaan oltu melkein 20 vuotta yhdessä, mutta vieläkään mies ei meinaa muistaa tai uskoa, ettei kannata laittaa jatkuvasti tarvittavia tavaroita hyllylle, jonne en yllä. Esimerkiksi tiskiaineet meillä on lasten vuoksi yläkaapissa hyllyllä, jonka etureunaan yletän, mutta taaemmaksi en. Miehellä meni kolme vuotta uskoa, että ei kannata tuupata sitä putelia hyllyn takareunaan. Ja vieläkin se aina välillä tekee niin.

Pieni asia, mutta ärsyttävä. Luulisi, että tässä ajassa oppisi ymmärtämään, että se perheen toinen puolisko on itseään lyhempi.

Tämä! Ärsyttää kun mies järjestelee keittiön uusiksi niin, etten yletä mihinkään ilman jakkaraa. Kiva siinä kesken ruuanlaiton alkaa kiipeilemään suola tai kapustaa etsimään.

Vierailija
7/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia on helpompi kasvattaa ja siksi meillä onkin tiskiaineet, yms alakaapissa.🤣

Vierailija
8/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei sitten millään meinaa käsittää, että ruoka pitää olla pöydässä, kun tulen töistä!

Vierailija
9/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ymmärrä tehdä mitään kotitöitä. Tumputtaa vaan ja kaikki mitä tekee on vain sellaista mikä koskee häntä itseään. Meillä oli vieraita ja kuurasin taas kämpän lattiasta kattoon. Mies ei tehnyt mitään mutta jotenkin ottaa kunnian siitä itselleen jos koti on siisti. Ihan kuin hän olisi sen siivonnut vaikkei rikkaa ristiin laittanut asian eteen. 

Ei edes ymmärrä kun sanon että olen 20 vuotta siivonnut kotia ja että olisi joskus mukava olla siivoamatta tai saada siihen apua. Sanoo vaan että "Kyllä mää ymmärrän." Kaikkeen vastaus on vaan "kyllä mää ymmärrän!".

Vierailija
10/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ymmärrä tehdä mitään kotitöitä. Tumputtaa vaan ja kaikki mitä tekee on vain sellaista mikä koskee häntä itseään. Meillä oli vieraita ja kuurasin taas kämpän lattiasta kattoon. Mies ei tehnyt mitään mutta jotenkin ottaa kunnian siitä itselleen jos koti on siisti. Ihan kuin hän olisi sen siivonnut vaikkei rikkaa ristiin laittanut asian eteen. 

Ei edes ymmärrä kun sanon että olen 20 vuotta siivonnut kotia ja että olisi joskus mukava olla siivoamatta tai saada siihen apua. Sanoo vaan että "Kyllä mää ymmärrän." Kaikkeen vastaus on vaan "kyllä mää ymmärrän!".

Siis miten usein / paljon se oikein tumputtaa? Mitäs jos kokeilisit antaa sille pillua?

Vierailija
11/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia on helpompi kasvattaa ja siksi meillä onkin tiskiaineet, yms alakaapissa.🤣

Tämä on se mitä minä en puolisossa ymmärrä. Sen sijaan, että yritetään lapselle opettaa mihin saa koskea ja mihin ei hän alkaa hirvittävän rumban ja alkaa jemmailemaan tavaroita, joita me aikuisetkaan ei sitten enää löydetä.

Vierailija
12/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ymmärrä, että menkkojen aikaan ja n. viikko niitä ennen voi olla todella huonolla tuulella ja ärsyyntynyt. Ei sillä ole miehen kanssa mitään tekemistä, mutta hän uhriutuu silti, että muka kiukuttelen liikaa. 

Vierailija
13/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa huolestuttavalta, jos mies ei tee muuta, kuin masturboi.

Vierailija
14/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumputus = peukalo keskellä kämmentä kotitöiden suhteen.

Vierailija
15/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on pyytänyt että kysyn häneltä, jos hän haluaa jonkun kotityön tehtyä. Se meni siihen, että kysyin mieheltä että voisiko hän viedä roskat. Roskat olivat siinä eteisessä yli viikon. Sitten kysyin uudestaan, jolloin sain vastaukseksi ärsyyntyneen Joo joo!.

Kysyin mieheltä, että mikä järki siinä kysymisessä on, jos hän ei kuitenkaan tee mitä lupasi? En sanonut sille että ne roskat pitää viedä HETI kun kysyn, mutta miksi odottaa viikko? Miksi edes kysyisin, jos tiedän että saan tehtyä paremmin ja nopeammin itse?

Mies ei vaan ymmärrä tätä. Hänestä minun pitäisi silti kysyä.

Vierailija
16/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumputus = peukalo keskellä kämmentä kotitöiden suhteen.

https://fi.wiktionary.org/wiki/tumputtaa

Vierailija
17/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on pyytänyt että kysyn häneltä, jos hän haluaa jonkun kotityön tehtyä. Se meni siihen, että kysyin mieheltä että voisiko hän viedä roskat. Roskat olivat siinä eteisessä yli viikon. Sitten kysyin uudestaan, jolloin sain vastaukseksi ärsyyntyneen Joo joo!.

Kysyin mieheltä, että mikä järki siinä kysymisessä on, jos hän ei kuitenkaan tee mitä lupasi? En sanonut sille että ne roskat pitää viedä HETI kun kysyn, mutta miksi odottaa viikko? Miksi edes kysyisin, jos tiedän että saan tehtyä paremmin ja nopeammin itse?

Mies ei vaan ymmärrä tätä. Hänestä minun pitäisi silti kysyä.

Siis jos haluan, että hän tekee jonkun kotityön. :) lisää kahvia.

Vierailija
18/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkään minä en ymmärrä. Hirvittävä siivoaminen esim lapsen synttäreitä varten ja sama uudellen lapsikatraan jälkeen.🤣

Vierailija
19/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä, etten rakasta häntä enää ja olen lopenkyllästynyt häneen kaikilla tasoilla. Ei ymmärrä, että olisi joskus kannattanut osallistua perheen yhteisiin asioihin, kuten siivoukseen. Nyt on jo liian myöhäistä. Sitä ei tajua.

Vierailija
20/80 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkään minä en ymmärrä. Hirvittävä siivoaminen esim lapsen synttäreitä varten ja sama uudellen lapsikatraan jälkeen.🤣

Meillä ei ole ainoatakaan lasta ja vieraita on hyvä kunnioittaa sillä että koti on siisti. Tosin meillä on suht siistiä aina.