Mitä asioita kumppanisi ei yksinkertaisesti ymmärrä?
Mitä asioita sinusta, parisuhteesta, työstä, elämästä yleensä kumppanisi ei vain millään ymmärrä?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mies on hyvin älykäs, mutta tosi hajamielinen. Ilmeisesti ei vaan pidä kovin tärkeinä asioita, joista pidän ja en pidä Ei esimerkiksi muista, että en vapaaehtoisesti syö mitään mintunmakuista enkä juo greippilimsaa. Pikkujuttujahan nämä tietty on, mutta...
No ei tuokaan ihan normaalilta kyllä kuullosta, kyllähän nyt rakkaan ihmisen mieltymykset oppii yleensä muistamaan varsinkin jos yhdessä asuu
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään kun naiset ei enää tee lapsia, siis voi hyvä luoja joitain näistäkin tapauksista. Elämä pilalla kun teet lapsen jonkun miesvauvaksi osoittautuvan kanssa
Ai, tutkimuksissa, yms naiset kuitenkin kertovat ettei tahdo löytyä miehiä, jotka niitä lapsia haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei millään meinaa ymmärtää että miehen täytyy tyhjentää pallit vähintään 2 kertaa viikossa. Joutuu usein vetämään käteen kun se ei anna pillua eikä peppua eikä ota suihin tarpeeksi usein.
Esson baarissako kuulit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään kun naiset ei enää tee lapsia, siis voi hyvä luoja joitain näistäkin tapauksista. Elämä pilalla kun teet lapsen jonkun miesvauvaksi osoittautuvan kanssa
Ai, tutkimuksissa, yms naiset kuitenkin kertovat ettei tahdo löytyä miehiä, jotka niitä lapsia haluaisi.
No ei ihme että miehetkään eivät halua lapsia. Nykyään heidän pitää jopa viettää lastensa kanssa aikaa ja osallistua heidän kasvattamiseensa. Järkytys!
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ymmärrä tehdä mitään kotitöitä. Tumputtaa vaan ja kaikki mitä tekee on vain sellaista mikä koskee häntä itseään. Meillä oli vieraita ja kuurasin taas kämpän lattiasta kattoon. Mies ei tehnyt mitään mutta jotenkin ottaa kunnian siitä itselleen jos koti on siisti. Ihan kuin hän olisi sen siivonnut vaikkei rikkaa ristiin laittanut asian eteen.
Ei edes ymmärrä kun sanon että olen 20 vuotta siivonnut kotia ja että olisi joskus mukava olla siivoamatta tai saada siihen apua. Sanoo vaan että "Kyllä mää ymmärrän." Kaikkeen vastaus on vaan "kyllä mää ymmärrän!".
Miehellä on kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet ja saa välillä muutakin kuin omaa tumppua?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ymmärrä tehdä mitään kotitöitä. Tumputtaa vaan ja kaikki mitä tekee on vain sellaista mikä koskee häntä itseään. Meillä oli vieraita ja kuurasin taas kämpän lattiasta kattoon. Mies ei tehnyt mitään mutta jotenkin ottaa kunnian siitä itselleen jos koti on siisti. Ihan kuin hän olisi sen siivonnut vaikkei rikkaa ristiin laittanut asian eteen.
Ei edes ymmärrä kun sanon että olen 20 vuotta siivonnut kotia ja että olisi joskus mukava olla siivoamatta tai saada siihen apua. Sanoo vaan että "Kyllä mää ymmärrän." Kaikkeen vastaus on vaan "kyllä mää ymmärrän!".
Miehellä on kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet ja saa välillä muutakin kuin omaa tumppua?!?
Ilmeisesti ei saa, kun pitää vaan koko ajan hakata hanskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei millään meinaa ymmärtää että miehen täytyy tyhjentää pallit vähintään 2 kertaa viikossa. Joutuu usein vetämään käteen kun se ei anna pillua eikä peppua eikä ota suihin tarpeeksi usein.
Esson baarissako kuulit?
😆 Siellä varmaankin.
Vaimo ei millään ymmärrä että kaikki tilillä olevia rahoja ei tarvi tuhlata heti ja sen vuoksi sitten luotolla ostaa aina jos jotain isompaa laitettavaa on. 4 vuotta yrittänyt tästä sanoa, viime kuusta lähtien oma palkka ei mene enää yhteiselle "säästö"tilille, vaan vain 2/3 osaa kokonaiskuluista. Tottunut vain niin pieneen rahanmenoon itse että yllätyin, kuin itse käymällä kaupassa ym. asiat hoitamalla jo 1 kuukautena jäi tonni yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme että miehetkään eivät halua lapsia. Nykyään heidän pitää jopa viettää lastensa kanssa aikaa ja osallistua heidän kasvattamiseensa. Järkytys!
Niin mitä siitä tulisi, jos miehet alkaisi päättämään milloin pari tekee lapsia, milloin siivotaan, mitä ruokaa tehdään, mitä kaupasta ostetaa, mitä ostetaan anopille lahjaksi, jne. Naisista tulisi vihaisia kuin pikkulapsista, joilta on viety kaikki ja lelut ja karkit, jos heiltä vietäisiin tämä kotitaloudellinen valta.
Ex-vaimo ei oppinut millään kaukosäätimen käyttöä. Joka ikinen kerta piti opettaa uudelleen mistä napista löytyy mikäkin toiminto. Eikä ollut edes mikään älytelevisio.
Että asioita voi tehdä monella eri tavalla (esim siivota), eikä miehen tapa toimia ole ainoa oikea tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei millään ymmärrä että kaikki tilillä olevia rahoja ei tarvi tuhlata heti ja sen vuoksi sitten luotolla ostaa aina jos jotain isompaa laitettavaa on.
Sama. Lopulta laitoin rahahanat kiinni, kun en saanut säästettyä yhtään puskuria, vaikka itse olen tarkka raha-asioissa. Erohan siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ymmärrä, että menkkojen aikaan ja n. viikko niitä ennen voi olla todella huonolla tuulella ja ärsyyntynyt. Ei sillä ole miehen kanssa mitään tekemistä, mutta hän uhriutuu silti, että muka kiukuttelen liikaa.
Meillä sama. 15 vuotta kuullut joka kuukausi, että "mitä sä taas kiukuttelet?" Luulis tuossa ajassa jo oppineen, mistä se johtuu.
Mun mies ei ymmärrä sitä, että kun joskus harvoin pyydän häntä toimimaan jotenkin toisella tavalla kuin tekee, sanotaan nyt vaikka että voisiko siirtyä lapsen viereen ruokapöydässä, niin se ei ole moittimista ja arvostelua. Tänään pyysin häntä laittamaan likaisen hupparin pyykkiin eikä päälleen, kun se jo haisi, niin pahoitti mielensä, ettei koskaan kelpaa.
En tajua tätä ollenkaan. En uskalla oikein enää toivoa tai pyytää mitään, ja sitten tulen itse vaan surulliseksi. Ymmärrän toki, ettei kukaan jaksa mitään jatkuvaa nalkuttamista, mutta kun siitä ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ymmärrä, että menkkojen aikaan ja n. viikko niitä ennen voi olla todella huonolla tuulella ja ärsyyntynyt. Ei sillä ole miehen kanssa mitään tekemistä, mutta hän uhriutuu silti, että muka kiukuttelen liikaa.
Meillä sama. 15 vuotta kuullut joka kuukausi, että "mitä sä taas kiukuttelet?" Luulis tuossa ajassa jo oppineen, mistä se johtuu.
Jaa, naisetko siis eivät ole vastuussa omasta käyttäytymisestään vaan menkkoja voi käyttää tekosyynä siihen, että kiukutellaan sille omalle miehelle? Kai käyttäydyt menkkojen aikana myös ystävien, vanhempiesi ja työkavereiden seurassa samalla tavalla?
No olen eri enkä tosiaan kiukuttele kenellekään, mutta kun on kurja olo, saatan olla esim vaisu enkä jaksa innostua samalla tavalla kuin muulloin. Niin oma mies väittää tuota kiukutteluksi.
Mies ei ymmärrä sitä, että kun aloittaa uuden harrastuksen, ei kannata välttämättä ostaa kaikkia tarvittavia välineitä heti. Meillä on läjäpäin kaikkea rullalaudoista virveleihin ja BMX pyörän osiin, koska mies innostuu jostain, ostaa kalliit tarvikkeet, ja sitten unohtaa koko harrastuksen jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on hyvin älykäs, mutta tosi hajamielinen. Ilmeisesti ei vaan pidä kovin tärkeinä asioita, joista pidän ja en pidä Ei esimerkiksi muista, että en vapaaehtoisesti syö mitään mintunmakuista enkä juo greippilimsaa. Pikkujuttujahan nämä tietty on, mutta...
Meillä sama. Olemme olleet yhdessä 25 vuotta ja edelleen mies tuo/tarjoaa jotakin ruokaa/syötävää, mistä olen sanonut sen tuhat kertaa, etten siitä tykkää.
Vastaus on -aijaa, en tiennyt. 😂
Pikkujuttuja, mutta joskus ajattelen, etteikö tuo edelleenkään tiedä, mistä en tykkää.
Olen ollut kasvissyöjä koko suhteemme ajan eli lähes 20 vuotta. Edelleen mies jaksaa urputtaa kuinka hankalaa on, kun pitää tehdä eri ruokia ja enkö voisi joustaa...
No kuule en voi, ja itselleni ei ole ollenkaan hankalaa tehdä kahta ruokaa välillä. Moni kasvisruoka on myös sellaista, että kelpaa mainiosti lapsillekin. Mies sitten pitkin hampain kiukutellen syö ja muistaa mainita kuinka ruoka on "ihan hyvää mutta suutuntuma on outo ja blaablaa.."
Voi luoja, miksi ihmeessä aloit alunperinkään kasvissyöjän kanssa seurustelemaan, jos on niin vaikeaa.
Meillä mies on rahankäytön suhteen aika eri linjoilla kanssani. Eikä siinä mitään, meillä on omat rahat ja yhteinen taloustili, josta maksetaan ruuat, laskut ja lasten kulut. Mutta siinä missä itse harkitsen kaikkea uutta pitkään ja selvitän ja vertailen, mies kun saa jonkun idean, juoksee samantien hakemaan sen ja sitten meillä on tyyliin kerran käytettyjä työkaluja hyllyt täynnä... kun ei sillä pystynytkään tekemään jotain mitä mies halusi tai jotain.
Tämä johtaa myös sitten siihen, että miehellä on tavaraa kaikki paikat täynnä ja kun ei edes ole kovin järjestelmällinen, varasto pursuaa.. mitäänhän ei voi myydä tai kierrättää, jos se on tarpeetonta. Onneksi sentään rikkinäisistä malttaa luopua eikä keräile mitään korjailuprojekteja nurkkiin.