Mitä shampoota ja hoitista käytät?
Päänahassa ongelmia, mutta kaikki asiaan suunnatut ns. kampaamotuotteet tuntuu vain pahentavan ongelmaa. Pitkät takkuuntuvat latvat myös haasteena. Joten mikä shampoo ja hoitis olisi oikeasti hyviä?
Kommentit (31)
No just kävin suihkussa ja käytin xz:n tuotteita. Mutta mulla on muitakin ja elvital on lemppari.
Vierailija kirjoitti:
Whamisa organic seeds ja pesu joka päivä.
INCI vaikutti hyvältä, ei ollut onneksi sls:ää. Mutta aika kallista shampoota.
Ap
Leikkautin juuri hiukset takapuolen mitasta olkapäille ja ostin nyt kokeeksi Aussien jotain volumeshampoota kun tajusin että enhän enää tarvitse hoitoainetta lainkaan (ennen käytin Tresemme sitä sinietikettistä shampoota ja hoitoainetta siis)
YA sulfaatiton shampoo ja Varpu avocado hoitoaine. Mulla on atooppinen iho ja aikaisemmin oli tosi kuivat hiukset. Enää ei päänahka oireile. Lopetin kyllä myös hiusten värjäämisen 8v sitten. Hiuksista on tullu paksummat ja paremmin voivat muutenkin. Onnekseni huomasin, että oma hiusväri onkin ihan kiva.
Hiusten leikkuu jos on kovin takkuuntuvat latvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
INCI vaikutti hyvältä, ei ollut onneksi sls:ää. Mutta aika kallista shampoota.
Ap
510 ml tonkka 29,90 €. Ei minusta erityisen kallista, jos on ennen ostanut kampaamotuotteita. Halvempaa niihin verrattuna..
https://www.sinunapteekki.fi/products/whamisa-organic-seeds-shampoo-dry…
Kérastasen shampoota ja hoitoainetta sekä hiusnaamiota.
Oletko kokeillut luonnonkosmetiikan palashampoita? Kokeilin takkutukalleni ja olen tykännyt paljon. En tarvitse enää hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut luonnonkosmetiikan palashampoita? Kokeilin takkutukalleni ja olen tykännyt paljon. En tarvitse enää hoitoainetta.
Lushin paloja olen kokeillut monia. Kaikki aiheuttaa hiustenlähtöä.
Osaatko suositella hyvää merkkiä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kérastasen shampoota ja hoitoainetta sekä hiusnaamiota.
Tällä merkillä on jotain parikymmentä eri shampoota..
Lush ei ole luonnonkosmetiikkaa, ei lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lush ei ole luonnonkosmetiikkaa.
Mulla on kuiva päänahka ja kuivat hiukset. Vuosia käytin erilaisia hoitavia shampoita ja hoitoaineita, mutta aina vaan sama ongelma. Siirryin käyttämään lasten shampoota, Linna ja XZ ollut molemmat käytössä ja kuivien hiusten hoitoainetta, mikä tahansa käy, niin nyt on päänahka hyvässä kunnossa, eikä hiuksetkaan enää katkeile. Monet shampoot on liian vahvoja ja kuivattavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLush ei ole luonnonkosmetiikkaa.
Ok. En tiedä niin tarkkaan näistä.
Osaisiko joku suositella hyvää merkkiä?
Ap
Mulla on Briogeon scalp revival shampoona (sulfaatiton) ja saman merkin hoitoaine, mutta käytän muitakun sikikoonittomia hoitoaineita esim Garnierin naamioita.
Pitkille, ohuille, kuiville latvoille xz:n hyaluronihappohoitsikka on 5/5. Halpa, ei silikonia, kosteuttaa, ei lätsäytä. Lisäksi xz:n pihlaja plex -naamio 1-2 krt viikossa. Latvoihin vielä joku jätettävä niin hyvä tulee!
Hyvä shampoo itselläkin haussa, rasvoittuu päänahka niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLush ei ole luonnonkosmetiikkaa.
Ok. En tiedä niin tarkkaan näistä.
Osaisiko joku suositella hyvää merkkiä?
Ap
Famon pöllöshampoista olen itse tykännyt kovasti, eivät lähmää. Ovat ihan oikeaa luonnonkosmetiikkaa ja suomalaista tuotantoa vielä.
Shampoo päänahan ongelmien mukaan eli vaikka jokin tea tree shampoo. Kannattaa myös pestä kahdesti että päänahka puhdistuu varmasti. Hoitoaineeksi jokin hoitava latvoja varten. Vaikka moroccan oilin repair.