TAMPERE: mihin päin kaupunkia kannattaisi muuttaa? Rauhaa ja lenkkipolkuja rakastava.
Otsikossahan se tuli. Rauhallinen ja jollain lailla luonnon läheinen paikka olisi kiva, lähellä jotain järveä ja peruspalveluja. Mitään baarielämää en kaipaa. Muutan Helsingin Lauttasaaresta josta olen tykännyt, eli vähän ehkä jotain sen tapaista, mutta siis muunkin tyyppinen kaupunginosa Tampereelta kelpaa. En tunne kaupunkia muuten kuin keskustan osalta, joka kyllä on ihana! Mutta haluaisin asua hieman sivummalla keskustasta... ehkä. Mitä ehdotatte? N38
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Hervanta on Hervanta. Sitä ei puolustele kukaan muu kuin hervantalaiset itse. Verrattavissa Helsingin Jakomäkeen tai Kontulaan.
Pöh. En asu Hervannassa, en ole ikinä asunut. Käyn siellä opintojen takia aika usein. Keskusta, etenkin se Duon ympäristö, on rähjäinen. Toisaalta eloisa myös. Ainakin on ihmisiä. Ikinä en ole siellä pelännyt.
Mä valitsisin Hatanpään noilla spekseillä. Lähellä Arboretum ja keskustaan kävelymatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hervanta on Hervanta. Sitä ei puolustele kukaan muu kuin hervantalaiset itse. Verrattavissa Helsingin Jakomäkeen tai Kontulaan.
Se on tavallaan kurjuuden sietämistä. Kuuluu kulttuuriin kehua aluetta ja kieltää ongelmien olemassaolo, mielellään vielä muiden alueella asuvien kanssa. Sama ilmiö vaikka Hki:n Itäkeskuksessa, oikeasti suurin osa muuttaisi heti muualle jos voisivat. Mutta se kehuminen kuuluu asiaan, koska muutakaan ei voi. Samalla halutaan maksimoida muidenkin kurjuus, kun suositellaan hyville alueille haluavalle huonoa aluetta.
Meitä on kyllä monta ihan kohtuullisesti toimeen tulevaa Hermiassa työskentelevää dippainssiä, joista kukaan ei muuttaisi Hervannasta pois. Itse ostin juuri talon Herwoodista ikääntyneeltä pariskunnalta, joka on asunut Hervannassa 1980-luvulta saakka. Muuttivat kerrostaloasuntoon, Hervantaan tietenkin. Kannattaisi vähän avartaa maailmankuvaa eikä takertua omiin ennakkoluuloihin.
Arvatenkin autolla Prismaan, työterveyshuolto yksityisellä, talo niin Hervannan rajalla ettei lähes olla Hervannassa? Se elämä on täysin toisenlainen kuin sen, joka ei ole 5000 €/kk palkalla elävä DI. On helppoa huudella maailmankuvan avartamisesta tukiloukoissa ja luteita kuhisevissa asunnoissa kärsiville Hervantalaisille. Heitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että tulen kuokkimaan ap:n ketjua. Mutta minua kiinnostaisi Hatanpää asuinalueena. Onko jollain kokemuksia sieltä?
Hatanpää on tosi hieno alue, Hatanpään puisto ja arboretum ihan vieressä. Parin kilometrin kävelymatka Ratinan ostoskeskukseen.
Me tykätään Hatanpäästä tosi paljon. Arberetumissa on kiva ulkoilla. Hyvät yhteydet keskustaan (sekä bussilla että kävellen) sekä moottoritielle josta lähdetään töihin, pääsee yleensä sujuvasti. Järvenrantaan tulossa toivottavasti joskus uimaranta kun puhdistamo lähtee Sulkavuoreen. On rauhallista.
Miksi kukaan muuttaisi Larusta Tampereelle 🙄
T. Stadilainen
Vierailija kirjoitti:
T. Stadilainen
Miksi kukaan tekisi mitään sellaista, mitä et itse tekisi. On se ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
T. Stadilainen
Sisämaassa syntynyt, joka haluaa sinne takaisin. Se, joka ei kestä Lauttasaaren hyisen viimaisia iljanteisia pimeitä talvia.
Hatanpään asunnot voi olla rauhallisia, mutta heti kun menet ulos niin siellä on sata muutakin kiertämässä Arboretumia. Rauhaa ei nimeksikään.
Me asuimme useamman vuoden vuokralla Niemenrannassa, ja viime keväänä ostimme asunnon Lentävänniemestä. Aivan ihana alue! Ja jos sattuu olemaan yhtään remppataitoinen ja vielä sattuu löytämään täältä alkuperäiskuntoisen asunnon, niin kannattaa tarttua, koska täällä asuntojen arvot nousee nyt kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Hatanpään asunnot voi olla rauhallisia, mutta heti kun menet ulos niin siellä on sata muutakin kiertämässä Arboretumia. Rauhaa ei nimeksikään.
Kesällä joo muitakin mutta muina vuodenaikoina siellä on kyllä todella vähän porukkaa liikkeellä.
Ei Hatanpäällä ole metsää ja vaihtelevia lenkkimaastoja.444
Lentävänniemessä on hienoa luontoa ja ulkoilumaastoja, mutta se Lielahden alue, missä on kaikki isommat kaupat, on tosi ankee ja ruma. Tulee aina vähän huono fiilis kun siellä käy... Itse asun keskustassa, mutta Lielahdessa käyn välillä osoksilla kun on kaikki liikkeet kätevästi samassa paikassa. Ja kontti ja kierrätyskeskus löytyy sieltä :)
Vierailija kirjoitti:
Lentävänniemessä on hienoa luontoa ja ulkoilumaastoja, mutta se Lielahden alue, missä on kaikki isommat kaupat, on tosi ankee ja ruma. Tulee aina vähän huono fiilis kun siellä käy... Itse asun keskustassa, mutta Lielahdessa käyn välillä osoksilla kun on kaikki liikkeet kätevästi samassa paikassa. Ja kontti ja kierrätyskeskus löytyy sieltä :)
Tämä uusi Like ostoskeskus ei ole ankea vaan siisti ja samoin Prisma on siisti.
Honkasen puutarhalta saa hyvät ja upeat kesäkukat.
Me ostetaan ensi vuonna kajakit. Ne raahaa rantaan helposti täällä Lentävänniemessä.
Kasvoin Tohlopissa ja siellä löytyy Tohloppijärven ympäri lenkkipolut, kolme uimarantaa ja metsää (ellei niitä ole kaadettu sittemmin). Lielahden ja Tesoman palvelut lähellä. Sinne sis.
Onko Lentsussa vielä se pelto mistä kerätä niitä auringonkukkia?
Vierailija kirjoitti:
Kasvoin Tohlopissa ja siellä löytyy Tohloppijärven ympäri lenkkipolut, kolme uimarantaa ja metsää (ellei niitä ole kaadettu sittemmin). Lielahden ja Tesoman palvelut lähellä. Sinne sis.
Ei päihitä Lentsua. Siellä myös ongelmaporukkaa. Olen asunut Tohlopissa 7 vuotta.
Samoin Hervannassa ja Lentsussa nyt 14 vuosi käynnissä.
Tesoma on lähellä ja ongelmaa löytyy. Samoin Tohlopissa VTS koteja.
Vierailija kirjoitti:
Siellä myös ongelmaporukkaa.
Isossa kaupungissa on joka kaupunginosassa ongelmaporukkaa, niin myös Tampereella. Ystävä asui Hallilassa silloin kun se oli juuri rakennettu ja voi jeesus sitä menoa vaikka kaupungin omissa kuvauksissa se oli uusi rauhallinen, perhekeskeinen alue. Kaukana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Lentävänniemi korostuu täällä niin paljon, että joku siellä asuva selvästi yrittää nostaa paikan näkyvyyttä. :) Kaukana keskustasta se on ja palveluiden perään saa lähteä Lielahteen, joka on ikävän hajanainen ja laaja alue asioida, jos tarvii käydä muuallakin kuin marketissa.
Tämä tuli mieleen toiselle Tamperelaiselle. Jollain ollut asunto Lentsussa pitkään myynnissä? Ja keksinyt tällaisen markkinointikeinon? Ei meinaan todellakaan tule Lentävänniemi ekana, edes kymmenen asuinalueen joukossa, jos joku kysyy mihin muuttaisi Tampereella!!!!!
Niitä asuntoja myydään sijoitusasunnoiksi. Vaikka ympärillä on niitä rivitaloja joista aina puhutaan Hervannan rauhallisina alueina, suurin osuus Hervannasta koostuu (vuokra) kerrostaloista. Suurin vuokranantaja on VTS-Kodit, joka tarjoaa asuntoja vähävaraisille ja luottotiedottomille. Ja siellä missä on paljon luottotiedottomia, on myös niitä lieveilmiöitä jotka nivoutuvat usein luottotiedottomuuteen.