Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMPERE: mihin päin kaupunkia kannattaisi muuttaa? Rauhaa ja lenkkipolkuja rakastava.

Vierailija
17.07.2022 |

Otsikossahan se tuli. Rauhallinen ja jollain lailla luonnon läheinen paikka olisi kiva, lähellä jotain järveä ja peruspalveluja. Mitään baarielämää en kaipaa. Muutan Helsingin Lauttasaaresta josta olen tykännyt, eli vähän ehkä jotain sen tapaista, mutta siis muunkin tyyppinen kaupunginosa Tampereelta kelpaa. En tunne kaupunkia muuten kuin keskustan osalta, joka kyllä on ihana! Mutta haluaisin asua hieman sivummalla keskustasta... ehkä. Mitä ehdotatte? N38

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pururata lähtee tosta meidän ihan läheltä.

Asutaan siis Lentsussa.

Täällä myös lähde.

Vierailija
22/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa yllämainituissa ei ole juurikaan rauhaa eikä lenkkipolkuja. Hervannassa on molempia.

Hervanta on ongelma-aluetta. Asunut siellä 7 vuotta ja Lentävänniemi päivittää mennen tullen Hervannan.

Ap! Hervanta verrattavissa Jakomäki/Kontulaan.

Onneksi muutit Lentävänniemeen. Tällä Hervannassa onkin nyt paljon rauhallisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiin on tullut ihmisiä lisää sitten 2000-luvun alun tai ainakin vaihtunut porukkaa. Ja lisää rakennettu, ollut aiemmin jo tiivistä rakentamista. Myös lähikunnissa väki lisääntyy hiukan. Olisi hyvä jos sukulaisen tai kaverin kanssa tutkit autolla joitakin alueita, sekä nettikartat. Joka kaupunginosan ja viereisten osien väkiluku pitäisi olla netissä näkyvissä, myös missä isot tiet menevät. Ja onko tulossa uusia taloja vai onko vaihtoehtona jo olemassa oleva talo, remontoitu asunto. Osa etsii vuokra-asuntoa, niissä voi olla oma summansa. Nykyään on paljon huoltoliikennettä ja lumiauroja, kannattaa olla varovainen liikkuessa eli ennakoi tilanteita. -Itäpuolelle tulee uusia asuntoja Ruotulan entisen golfkentän suuntaan ja lännessä Lielahteen ja muualle. Hakusanat "tampere uusi asunto kaksio" tai mitä etsiikin. Mutta toisessa kunnassa olisi rauhallisempaa saman maakunnan alueella, jos oikeaa rauhaa etsii. Osa ei löydä rauhaa Tampereelta, ellei ole rauhallinen talo ja alue. Kerrostaloissa omat haasteensa ja pitäisihän lenkkireitinkin olla miellyttävä.

Vierailija
24/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko uudisalueella vai 70luvun kerrostaloalueelle vai ihan kunnolla omaan rauhaan ok-talo alueelle?

Liikutko omalla autolla, julkisilla vai kävellen/pyörällä. Työ ilmeisesti keskustassa. Näiden tietojen jlk voi miettiä missä olisi hyvä asua. 

Vierailija
25/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että tulen kuokkimaan ap:n ketjua. Mutta minua kiinnostaisi Hatanpää asuinalueena. Onko jollain kokemuksia sieltä?

Pelkkiä vuokrakerrostaloja ja autonmelua. Yksi siwa. Arboretumin 200 metrinen rantakaista on äkkiä kävelty.

Selvä homma, kiitos paljon 🤗

Vierailija
26/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentävänniemi, reuharinniemi.

Järvelle meiltä 200 metriä.

Luontoa on ja vehreää sekä rauhallista.

Eläimistä löytyy fasaanit, sorsat, metsämyyrät ja rusakot sekä oravia on.

Venesatama on.

Mulla on jo niin hyvällä tavalla kylmät väreet tästä, että intuitioni sanoo että muutan Lentävänniemeen! 

AP

Sitten sulla on toinen N38 av-palstalainen lähikulmilla. :D

- Se alunperin Lentävänniemeä ehdottanut entinen Larulainen

Vierailija
27/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sastamalassa olen käynytkin ja todella kaunis paikka sekin. :) Mutta hain ja sain töitä Tampereelta ja haluan muuttaa nimenomaan sinne. Tuo Lentävänniemi jäi nyt kyllä vahvasti kutkuttamaan. 

AP

Usein kun jostain asiasta tulee tosi vahva "oikea" tunne, se on juuri se oikea. Ja sitten ei kannata enää miettiä sen kummemmin. Onnea matkaan!

Vierailija
28/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentävänniemi. Olen myös asunut Larussa, Lentävänniemi on jonkin verran samankaltainen.

OIH!!! Tuosta Lentävänniemestä tuli heti jo nimenä ihana fiilis! Tsekkasin karttaa ja vähän kuvia, vaikuttaa juuri hyvältä - todellakin hieman Lauttasaaren oloiselta. Palvelut Lielahdessa? Polkaisisiko sinne fillarilla?

AP

Ihan hyvin voi pyöräillä Lentävänniemestä Lielahteen ja takaisin. Pari-kolme kilsaa per suunta.

Tämä olisi juuri loistava! Lentävänniemessä näyttää olevan kiva uimarantakin, plussaa sekin. Tulee kaikkineen kyllä ihan Laru mieleen, todellakin. Suuri kiitos vinkkaajalle! <3

AP

Vierailija
29/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentävänniemi, reuharinniemi.

Järvelle meiltä 200 metriä.

Luontoa on ja vehreää sekä rauhallista.

Eläimistä löytyy fasaanit, sorsat, metsämyyrät ja rusakot sekä oravia on.

Venesatama on.

Mulla on jo niin hyvällä tavalla kylmät väreet tästä, että intuitioni sanoo että muutan Lentävänniemeen! 

AP

Sitten sulla on toinen N38 av-palstalainen lähikulmilla. :D

- Se alunperin Lentävänniemeä ehdottanut entinen Larulainen

Apua, en kestä miten hienoa! <3  :D

AP

Vierailija
30/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppi tai Lentäväniemi. Miksei se Pyynikkikin vaikka liian täysi ja kallis minun makuuni ja harju on äkkiä juostu. Vuoresta ehdottaisin jos työ olisi edes hieman siellä suunnalla. Lintuhytti saattaisi olla myös, Hervannan suunnalla ihanaa metsää ja ratikka lyhentää matkaa.

Vierailija
31/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin jälkeen Tampere on ihanan edullinen, vaikka onkin kallis.

Vierailija
32/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hieman katsella karttaa ja miettiä vakituisia kulkureittejään ennekuin muuttaa. Esim. Kekkosentie eli Rantaväylä on lähes päivittäin tukossa aamuin-illoin.

Vierailija
33/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän kehiin Puisto-Kalevan ja Tammelan. Olen asunut Tammelassa, se oli miellyttävä ja sopiva minulle  muuten mutta talo jossa asuin oli ikävä kyllä rauhaton. Kalevan kellertävänruskeista laatikkokerrostaloista en oikein piitannut, mutta nyt tsekkaisin kyllä tuon uudemman Puisto-Kalevan, jos itsellä olisi mahdollisuus muuttaa. Pispalassa ja Pyynikillä tuli käytyä usein. Pispala on ihan oma lukunsa, tiedät heti mitä tarkoitan jos menet vain käymään. Onnea sinulle etsintään!

Vierailija
34/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa yllämainituissa ei ole juurikaan rauhaa eikä lenkkipolkuja. Hervannassa on molempia.

Hervanta on ongelma-aluetta. Asunut siellä 7 vuotta ja Lentävänniemi päivittää mennen tullen Hervannan.

Ap! Hervanta verrattavissa Jakomäki/Kontulaan.

Höpön löpön. Asuitko siellä siis joskus 80-luvulla?  Silloin olikin rauhatonta kun satatuhatta teiniä kekkuloi kaikki  kylillä samaan aikaan.  Nykyään Hervanta on rauhallinen ja luonnonläheinen paikka asua ja väestörakenne on hyvin moninainen. Etelä-Hervannassa muun muassa on mahtavat ulkoilumahdollisuudet suoraan kotiovelta niin kesällä kuin talvellakin ja palvelut kuitenkin lähellä. Ratikka vie keskustaan 20 minuutissa jos sinne on asiaa.

Pitkään täällä  asuneena tunnistan nuo Hervantatrollit jo kaukaa. Ei kannata uskoa kaikkea. Kyllä Lentävänniemi on myös ihana paikka mutta Hervannan maine ongelmalähiönä on 80-luvun perua eikä enää tätä päivää.

Vierailija
35/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin vuokrata, en uskalla heti ostaa kun en tunne alueita kunnolla. Katsoin että Lentävänniemen Halkoniemessä olisi kivoja uusia kerrostaloja. Jostain sellaisesta voisin ajatella asuntoa ainakin alkuun ja katsoa sitten ajan kanssa että mistä/millaisen ostaisin. Kerrostaloasuja kyllä olen, mutta ehkä jokin rivarikin voisi mennä jos oikein ihastun.

AP

Vierailija
36/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että tulen kuokkimaan ap:n ketjua. Mutta minua kiinnostaisi Hatanpää asuinalueena. Onko jollain kokemuksia sieltä?

Pelkkiä vuokrakerrostaloja ja autonmelua. Yksi siwa. Arboretumin 200 metrinen rantakaista on äkkiä kävelty.

Täysin väärä luulo. Et selvästikään ole täällä asunut Hatanpäällä, vaan kulkenut ainoastaan vatatietä pitkin. Juuri Aamulehdessä oli juttu kapungin salaisesta helmestä asuinalueena. Nurkan takana keskustasta, järven vieressä, huvät lenkkimaastot ja piknik-alueet alkavat kotiovelta, hyvät liikenneyhteydet pyörällä, jalan, autolla ja bussilla. Myös ratikka tulossa.

Vihilahden alue on todella viihtyisää, ja jos talo on puistojen reunalla, niin todella nätit kaupungin hoitamat puistomaisemat. Myös E.J. Reinilän puistossa. Toki täällä on vuokratalojakin, mutta missä ei olisi. Myös paljon hyvin hoidettuja yksityisiä taloyhtiöitä. Itse olen täällä jo 10 vuotta asunut enkä pois muuttaisi.

Vierailija
37/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hieman katsella karttaa ja miettiä vakituisia kulkureittejään ennekuin muuttaa. Esim. Kekkosentie eli Rantaväylä on lähes päivittäin tukossa aamuin-illoin.

Se onkin ainut huono puoli mutta matka sen 30 min.

Vierailija
38/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantaväylä on hirveässä remontissa just nyt, mutta jos sen valmistuttua ratikka kulkee Lielahteen, alueen julkinen liikenne kohenee huomattavasti.

Vierailija
39/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantaväylä on hirveässä remontissa just nyt, mutta jos sen valmistuttua ratikka kulkee Lielahteen, alueen julkinen liikenne kohenee huomattavasti.

Ja alueen asuntojen arvot nousee.

Vierailija
40/243 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ensin vuokrata, en uskalla heti ostaa kun en tunne alueita kunnolla. Katsoin että Lentävänniemen Halkoniemessä olisi kivoja uusia kerrostaloja. Jostain sellaisesta voisin ajatella asuntoa ainakin alkuun ja katsoa sitten ajan kanssa että mistä/millaisen ostaisin. Kerrostaloasuja kyllä olen, mutta ehkä jokin rivarikin voisi mennä jos oikein ihastun.

AP

Kannattaa yrittää saada näkymää järvelle päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi