kuinka saan juomiskierteen loppumaan?
käyn 2-vuorotöissä. Silloin kun on iltavuoro viikko niin ostan alkoholia ainoastaan viikonloppuisin. Aamuvuoro viikolla juon viikon jokainen päivä. Nyt minulla on kesäloma ja olen juonut jo 17 päivää yhteen menoon. Mikä avuksi?
Kommentit (35)
Pakenet vain jotain juomalla.
Keksi tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain puolivahvoja drinkkejä vissyllä, ei mene niin paljon varsinaista alkoa.
Hyvä vinkki mutta vaatisi viinapullon ostoa kotiin enkä ole varma selviytyisinkö enään töihin.Kiitos kuitenkin vinkistä.
ap
Älä ole nössö! Työpaikka on toissijainen, kela maksaa kyllä loppujen lopuksi.
Nyt viina ja tur pa kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain puolivahvoja drinkkejä vissyllä, ei mene niin paljon varsinaista alkoa.
Hyvä vinkki mutta vaatisi viinapullon ostoa kotiin enkä ole varma selviytyisinkö enään töihin.Kiitos kuitenkin vinkistä.
apÄlä ole nössö! Työpaikka on toissijainen, kela maksaa kyllä loppujen lopuksi.
Nyt viina ja tur pa kiinni!
Kiipeäppä takaisin kotipuuhusi heittelemään kakkaasi ohikulkijoiden niskaan.
Mä oon juonut 45 vuotta millä sen saisi poikki? Pieni on sun murheesi vielä..
Ne perinteiset vanhan kunnon keinot, eli
rauhoittava
pilvi
seksi, tai mastubaatio
hyvä, kevyt ruoka
jotain kevyttä audiovisuaalista viihdettä
aamulla kylmä suihku
kahvi
sitten taas rauhoittava ja ulos kodista askareihin, eikä illalla enää tasoittavia juomia
Tällä tavalla yllättävän iso osa 20 -30 vuotiaista lähtee maanantaiaamuna töihin
Pidä kirjanpitoa juomien hinnoista. Otat kuitit kaupasta ja laitat exeliin tai ihan ruutupaperille kuinka paljon juot.
Sitten käyt pankkiautomaatilla, nostat sen summan käteisenä. Levittele rahat pöydälle ja hypistele että tämän rahamäärän olet kussut ja mahdollisesti oksentanut vessanpönttöön.
Plus mitä mieltä olet siitä mitä se alkoholimäärä on tehnyt maksa-ja munuaisarvoille? Puhumattakaan jos olet juonut siidereitä. Siinä isossa tölkissä on 18 sokeripalaa!! Ethän pureskelisi koskaan 18 sokeripalaa, mutta juoman kulautat sokeasti.
Tai ainakin mitä olisit voinut ostaa tällä rahalla. Tai missä olisit loman aikana voinut käydä tällä rahalla???
Järjestä tekemistä niin että et ehdi juomaan tai ostamaan juomista kotiin. Pyydä kavereita kylään jne. Se voi jopa ärsyttää ensin, harmittaa kun et pystykään juomaan mutta seuraavana aamuna olet tyytyväinen.
Päätä että ainakaan tänään et juo. Päivä kerrallaan on helpompi sinnitellä kuin ajatella että nyt ei saa enää juoda ollenkaan. Ja sitten se ajan kanssa on helpompaa vaikka alussa ei siltä tunnukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon juonut 45 vuotta millä sen saisi poikki? Pieni on sun murheesi vielä..
Loistoalku kuitenkin isoon murheeseen
Tämä on nyt vähän asian vierestä, anteeksi vain, mutta kerron kun naisena aloin aikoinaan pitämään kirjaa kosmetiikkaostoista. Listasin aivan kaikki. Jopa hygienituotteet, mitkä oli välttämättömiä. Niistä tosin ei voi paljon karsia, mutta voi.
Nopeasti karsiutu turhat pois. Meikkivoiteet, puuterit, kynsilakat ja niiden poistoaineet, luomivärit, huulipunat, poskipunat, hiuslakat, muotoilutuotteet. Säärikarvat voi ajaa saippualla. Et tarvitse ajogeeliä. Etkä todellakaan mitään meikinpohjustusvoidetta. Lopulta hiusvärit...
Jäljelle jäänyt pieni, tyylikäs, minimaallinen ehostus.
Ruokakaupassakin voi karsia. Alkoholi, karkit, sipsit, pizzat, kolmioleivät ym turhat...kuten talouspaperi ja biopussit! Vuoden turhakkeita. Oikea ruokaham ei maksa paljoa mitään ja jos tekee itse.
Alkoholi lisäksi lihottaa mahaasi ja mitä se tekeekään sisäelimillesi ja hampaillesi. Se on jo syytä miettiä.
Oletko ollut yhteydessä A-klinikkaan?
Olet jo ottanut askeleen parempaan, koska tiedostat ongelman ja haet apua. Älä luovuta. Onnistut kyllä. Halaus virtuaalisesti.
Hae antabusresepti ja ota tabletit päihdetyöntekijän vastaanotolla.
Vähennät annosta aina per päivä ja lopulta ei tule krapulaa. Itse pelkäsin sitä krapulaa ja siksi putki piteni.
Nykyään tulee tarkkaan mietittyä sen ensimmäisen ottamista, koska siinä tuhraantuu aina monta päivää.
Minulla putki katkes vasta sitteku tuli niin paha olo ettei menny kalja enää alas.
Sitte darraa viikon verran. Ei deliriumia kuitenkaan koskaan .
Join siis kokoajan,aina ku hereillä, parista viikosta kuukauteen, sitte iski paha olo kunnolla, ja pari viimestä kaljottelupäivää oli kokoajan oksennuksen pidättelemistä ennen stoppia.
Kun ongelman tiedostaa ja haluaa tehdä sen hyväksi jotain, se on jo puoli voittoa.
Tsemppiä lopettamishaasteisiin 🤗