Miesystävän eksä toivoo että en olisi paikalla kun lapset tulee
Siinäpä se on otsikossa. Tympeää. Nyt on tulossa myös syntymäpäiväjuhlat johon en ole toivottu vieras. Mikä ihme siinä on, että vielä kahden vuoden jälkeen hän ei ole sopeutunut siihen asiaan, että hänen entisellä miehellään on uusi? En ole edes tavannut kyseistä naista, ei hän voi tietää minkälainen ihminen minä olen.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä miehesi sanoo asiasta? Kai ne yhtälailla ovat hänenkin lapsia ja hän saa esittää omat mielipiteensä exälle? Vai onko niin, että mies onkin exän kanssa samaa mieltä, ettei sinun tarvitse lastensa juhlissa näyttäytyä?" - Mies ei sano lasten näitä puhuessa mitään, se mietityttää kyllä. Mutta haluaa että olen paikalla ja touhuan heidän kanssaan kun hänen lapsensa tulevat. Lapset tulevat miehen asunnolle eivät saa tulla minun asunnolleni.
Olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta enkä ole koskaan ollut hänen lasten toisessa kodissa syntymäpäivillä. Miksi minä itseäni tuputtausin joka paikkaan? Ärsyttää suunnattomasti nämä yliaktiiviset äitipuolet, jotka filmaavat joka paikassa kuinka hyvin tulevat toimeen lasten kanssa ja ovat saaneet itselleen miehen, josta tämä ex nyt jää paitsi.
Omassa perheessäni juhlittiin yhdessä vanhempien eron jälkeenkin. Ja kyllä, myös uudet puolisot osallistuivat. Minusta se oli ihanaa lapsena: kaikki rakkaat ihmiset samassa paikassa juhlimassa yhdessä. Pidin (ja pidän edelleen) kovasti vanhempieni uusista puolisoista. Harmi, etteivät kaikki vanhemmat osaa ajatella lastensa parasta, vaan riitelevät aivan typeristä asioista ja tekevät kaiken hankalaksi.
Jos se on kotini niin ilmoittaisin miehelle ja lapsille että mä asun täällä ja en lähde minnekään jos en halua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä miehesi sanoo asiasta? Kai ne yhtälailla ovat hänenkin lapsia ja hän saa esittää omat mielipiteensä exälle? Vai onko niin, että mies onkin exän kanssa samaa mieltä, ettei sinun tarvitse lastensa juhlissa näyttäytyä?" - Mies ei sano lasten näitä puhuessa mitään, se mietityttää kyllä. Mutta haluaa että olen paikalla ja touhuan heidän kanssaan kun hänen lapsensa tulevat. Lapset tulevat miehen asunnolle eivät saa tulla minun asunnolleni.
Olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta enkä ole koskaan ollut hänen lasten toisessa kodissa syntymäpäivillä. Miksi minä itseäni tuputtausin joka paikkaan? Ärsyttää suunnattomasti nämä yliaktiiviset äitipuolet, jotka filmaavat joka paikassa kuinka hyvin tulevat toimeen lasten kanssa ja ovat saaneet itselleen miehen, josta tämä ex nyt jää paitsi.
Erikoinen tulkinta tilanteesta. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että joku haluaa osallistua puolisonsa lasten synttäreille. Olettaisin, että se merkitsee sitä, että aloittaja pitää miehen lapsista. Eikö se ole hyvä juttu?
Suurin osa eroperheistä kasvattaa lapsiaan ns kahden kodin malliin. Äidin suku, ystävät, yms juhlii äidillä ja isän vastaavat isällä. Erossa ns ydin rikkoutuu.
Minä ajattelin ja olen edelleen valmis hyväksymään sen, että miehen mukana tulee samassa paketissa hänen kaksi vielä aika pientä lastaan, siinä määrin kuin ovat miehen elämässä mukana. Ehkä tämä oli jotenkin naivia ajattelua sitten. Outoa löytää itsensä sellaisesta tilanteesta, jossa minä olenkin se paha ihminen. Tässä on kuitenkin kulunut jo aikaa niin paljon että sopeutumisajan puolin ja toisin olisi pitänyt jo mielestäni kulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa perheessäni juhlittiin yhdessä vanhempien eron jälkeenkin. Ja kyllä, myös uudet puolisot osallistuivat. Minusta se oli ihanaa lapsena: kaikki rakkaat ihmiset samassa paikassa juhlimassa yhdessä. Pidin (ja pidän edelleen) kovasti vanhempieni uusista puolisoista. Harmi, etteivät kaikki vanhemmat osaa ajatella lastensa parasta, vaan riitelevät aivan typeristä asioista ja tekevät kaiken hankalaksi.
No, meidän perheessä ei leikitä mitään yhtä suurta perhettä vaan selkeästi erotellaan lapsille, että heillä on nyt kaksi lapsen tasavertaista kotia, eikä esim vain äidin kotia ja toista, jossa vain kyläillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitin numerolla 5 aikaisemmin tietokone jutuista. Tilanteesta teki vielä se erikoisen eli kaikki lapset asuivat meillä 24/7. Eli puolison lapset ja minun lapset. Ex huiteli ties missä ja etsi itseään, voimaantui ja toipui tai mitä lie.
Tulin ja tulen yhä mainiosti toimeen puolison lasten kanssa ja ollaan yhteyksissä viikottain. Ovat siis jo aikuisia ja "lapsellisia." Nykyään vietetään kaikki joulut yms juhlat yhdessä. Äidillään vain käyvät kylässä. Lie mistähän johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Lapset kertoi. Nuorin ei ole vielä koulussakaan ja joutuu tämmöiseen ristiriitatilanteeseen.
Nuorin ei vielä koulussa, mutta olet jo asunut miehen kanssa 10 vuotta?
Minua ihmetyttää se katkeruus, joka huokuu joidenkin kirjoittajien teksteistä. Miksi eksän uusi puoliso koetaan niin negatiivisena asiana? Monet ovat katkeria eksän uudesta suhteesta, vaikka ovat itsekin löytäneet uuden seurustelukumppanin.
Minä olen myös se veemäinen lasten äiti joka valittaa exälle, että uusia naisia ei tarvitse olla tuomassa esiin jatkuvasti. Syyt ovat seuraavat: lapsi näkee isäänsä harvoin, mutta isää kiinnostaa tavata vain jos hänellä on joku muu jakamassa tätä tapaamista kun yksin ei jaksa lapsen kanssa olla. Toinen, exällä on parin vuoden välein uusi kumppani. Kolmas, nämä kumppanit esittävät välittävää ja hoivaavaa aina alkuhuuman aikaan, kunnes totuus iskeekin.
Kuka huolehtii lapsen henkisestä hyvinvoinnista isän toilailuista, no minä. Äiti.
Vierailija kirjoitti:
No totahan se aina on, mitäs otit miehen jolla lapsia.
Niin eli hullua eksää ei voi syyttää vaan aina oma vika?
Miehen exällä ei ole oikeutta määrätä kenen kanssa exmies viettää aikaansa kun lapset ovat isällään. Tuo on vallan väärinkäyttöä ja törkeää manipulointia. Ja jos ihan oikeasti mies vaatii sinua olla muualla kun lapset ovat isällään niin mieshän on täysin vietävissä ja eksän pauloissa...haluatko ihan oikeasti olla tuollaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset kertoi. Nuorin ei ole vielä koulussakaan ja joutuu tämmöiseen ristiriitatilanteeseen.
Nuorin ei vielä koulussa, mutta olet jo asunut miehen kanssa 10 vuotta?
Aloituksessa kyllä puhuttiin ettei ex sopeudu vielä KAHDEN vuoden jälkeenkään. En tiedä mistä repäisit 10v.
Onko mahdollista, että lapset ovat valittaneet äidilleen, että isä ei ole heidän kanssaan, vaan he ovat koko ajan isän uuden naisystävän kanssa? Äiti on sitten ehdottanut, että lapset kertoisivat isälle ja tämän naisystävälle, että toivoisivat, ettei nainen ole paikalla, kun he tapaavat isäänsä? Lapsi on sitten kertonut, että äiti käski sanoa näin.
Ja näinhän se menee, että äiti kertoi, mitä pitää sanoa, mutta lapsi on kuitenkin se, joka kokee naisen läsnäolon ongelmalliseksi.
Ja syy tähän toivomukseen ei ole nainen itse, vaan miehen käyttäytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää se katkeruus, joka huokuu joidenkin kirjoittajien teksteistä. Miksi eksän uusi puoliso koetaan niin negatiivisena asiana? Monet ovat katkeria eksän uudesta suhteesta, vaikka ovat itsekin löytäneet uuden seurustelukumppanin.
Jotkut ihmiset tuntuvat myös käyttävän yhteisiä lapsia eksän kontrolloinnin välineinä. Lapset antavat ikäänkuin oikeutuksen puuttua loputtomasti eksän elämään ja valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, että lapset ovat valittaneet äidilleen, että isä ei ole heidän kanssaan, vaan he ovat koko ajan isän uuden naisystävän kanssa? Äiti on sitten ehdottanut, että lapset kertoisivat isälle ja tämän naisystävälle, että toivoisivat, ettei nainen ole paikalla, kun he tapaavat isäänsä? Lapsi on sitten kertonut, että äiti käski sanoa näin.
Ja näinhän se menee, että äiti kertoi, mitä pitää sanoa, mutta lapsi on kuitenkin se, joka kokee naisen läsnäolon ongelmalliseksi.
Ja syy tähän toivomukseen ei ole nainen itse, vaan miehen käyttäytyminen.
Olen kommentoija nro 30. Tämä juuri on se syy omalla kohdallani. Lapsi itkee kotona kun isä ei taaskaan ollut minun kanssani ja kun kerron tämän eteenpäin Isälle, kääntyy se niin, että minä olen se paha ja olen vain katkera kun hänellä on uusi. Ei, vaan minun prioriteetti on lapsi, exän uudet kumppanit ei minua hetkauta ellei ne vaikuta negatiivisesti lapseeni.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää se exän uuden into pyrkiä minun uudeksi parhaaksi ystäväksi. Meidän pitäisi esim tavata. Ja vuosia ennen häntä isä piti esim omat synttärit lapselle ja nyt senkin pitäisi muuttua, että hekin tulisivat meille.
Aloittaja tässä. Kiitos teille "eksät" jotka kerroitte minua avartavan näkökulman siitä, että lapset ja äiti saattavat toivoa isän isompaa läsnäoloa lasten ollessa isän luona. Mielestäni miesystäväni on todellakin lastensa kanssa ja on hyvä isä. Mutta voihan se olla, että vuorovaikutus on erilaista silloin, kun minä olen mukana. Ja tämä on sitten erilaisten mutkien kautta sanoittunut lapsen sanomana niin, että "äiti toivoo että sinä et olisi täällä". Pitää pohtia tätä asiaa ja sopivan läsnäolon määrää.
Mikähän siinäkin on, että ne exnaiset ovat niinkärjettömän mustasukkaisia. Ex-miehestään? Lapsistaan?
Mun ex-avopuolisoni, jo aikuisen lapsen isä siis, niin hänen ex-vaimonsa (joka oli lapsensa äiti ) vaati myös, että en saa olla omassa kodissani, kun tämä lapsi tulee kyläilemään. Lähetteli tosi häröjä viestejä ja soitteli. Jätin omaan arvoonsa.
Aikuinen lapsi kyläili luonamme kuten kuka tahansa, syötiin jne. Välillä läksin sitten lenkille, että saavat höpötellä keskenään.
Hulluinta oli se, että olin laittanut silloin facebookkiini neutraalin kuvan tyyliin grillistä tms ja tekstin "kivoja vieraita tulossa taas, jippii" tms kun tuo lapsi kumppaneineen oli tulossa. En ollut tajunnut että seinäni oli julkinen. Tämä nainen oli sitten käynyt stalkkaamassa seinääni (ei ole kaverini) ja oli lähetellyt monelle henkilölle viestejä miten häpeämätön olen, kun teen tällaisia julkaisuja joissa yritän varastaa hänen perheensä.
Eli valitettavan monella vippaa ja pahasti, ja luullaan, että lapset ovat ikään kuin omaisuutta. Aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää se exän uuden into pyrkiä minun uudeksi parhaaksi ystäväksi. Meidän pitäisi esim tavata. Ja vuosia ennen häntä isä piti esim omat synttärit lapselle ja nyt senkin pitäisi muuttua, että hekin tulisivat meille.
Hieno esimerkki tuosta mainitsemastani negatiivisuudesta. Miksi et halua tavata ihmistä, joka tulee olemaan isosti mukana lapsesi elämässä? Ei teidän tarvitse olla ystäviä, mutta asialliset, aikuismaiset välit olisi hyvä olla olemassa, ihan sen lapsen kannalta. Yhteisiä synttäreitä ei tietenkään tarvitse järjestää, jos koet sellaiset epämiellyttäviksi. Keskustelemalla tuokin asia selviää.
Lastensynttärit on ihan kamalia, ei niille kukaan täysipäinen edes halua kuin pakon edessä.