Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua tehdä mitään perheenä

Vierailija
17.07.2022 |

Tämä on varmaan ties monesko aloitus samasta aiheesta, en nimittäin ole ainoa, jolla on tämä tilanne. Miestä ei voisi vähempää kiinnostaa tehdä yhtään mitään yhdessä perheenä. Korkeintaan grillata omassa pihassa, mutta silloinkin niin että hän grillaa ja minä kaitsen lapsia pihassa. Minun kanssa kahden kyllä kelpaisi jotkut ravintolaillalliset, mutta harvoinpa saamme ketään lapsenvahdiksi, joten emme juuri kahdenkaan tee mitään. Mies menee mieluummin vaikka yksin siivoamaan pihavajaa (homma, jota hän inhoaa) kuin lähtee minun ja lasten kanssa jonnekin.

Onko kenenkään parisuhde toipunut tällaisesta? Vai oletko lopulta ottanut eron?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten yhtään avaa, mitä niissä teidän keskusteluissa on puhuttu?

No ihan sitä, että miestä ei kiinnosta tehdä mitään perheenä. Ei hän asiaa mitenkään kiellä. Ei osaa kuulemma sanoa syytä silti. Muutosta kun pyydän, niin ei silti kiinnosta yhtään enempää tehdä asioita perheenä.

Ap

Tässäpä sulle ilmainen yhteenveto. Sua kiinnostaisi normaali perhe-elämä ja vastavuoroinen kiinnostus puolisoiden välillä. Miestä ei nappaa. Mies ei halua tai osaa kertoa syytä. Mies ei halua muutttaa nykyistä olotilaa.

Sun vaihtoehdot on hyväksyä nykytila tai pistää mies vaihtoon. Miestä saattaa alkaa kiinnostaa siinä vaiheessa, kun erosta aletaan puhua. Tai sitten ei silloinkaan.

Miehissä on paljon itsekkäitä ja tunneköyhiä luusereita, jotka haluavat mennä siitä mistä aita on matalin ja panostaa mahdollisimman vähän.

Vierailija
22/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies puuhaa kaikki päivät omiaan ulkona. Sitten kun olisi ruoka-aika, hän ihmettelee miksi ruoka ei ole valmiina. Olenko opettanut hänet liian hyvään, kun hänelle ei tule mieleen laittaa edes ruokaa!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää jo, että miehiä ei yleisesti ottaen kiinnosta lapsiperhe-elämä. Ne haluaa vaan siittää sut raskaaksi mutta siihen se sitten jää. Ja eipä se elämä lasten kanssa mitään herkkua ole.

Vierailija
24/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Täällä ihan samalta kuulostavaa elämää. Ihanaa saada vertaistukea. Perheen edelle menee ihan kaikki. Kun valitan lukuisista asioista jotka ei ole ok, hän kuulemma tekee kaikkea perheen eteen. Nytkin suunnittelee lähtevänsä 200km päähän hoitamaan perinnöksi jäänyttä metsää. En ymmärrä, mitä hän tekee tuossa perheen eteen? Tuntuu, että olen hänelle vain itsestäänselvyys, ihminen joka hoitaa hänen lapsensa.

No, susta tuntuu että olet itsestäänselvyys, koska mitä todennäköisimmin hän ajattelee ja tuntee juuri niin. Olen elämässä oppinut, että tunne kertoo totuuden eikä tarvitse yrittää keksiä mitään monimutkaisempia selityksiä.

Vierailija
25/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hoitanut hommansa siittämällä naisen.

Evoluutiossa on lukemattomia eläinlajeja, joissa naaras hoitaa kaikki jälkikasvuun liittyvän. Siellä ei voida puhua sukupuolten tasa-arvosta, joten näin se luonto vain toimii.

Deal with it!

Vierailija
26/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää jo, että miehiä ei yleisesti ottaen kiinnosta lapsiperhe-elämä. Ne haluaa vaan siittää sut raskaaksi mutta siihen se sitten jää. Ja eipä se elämä lasten kanssa mitään herkkua ole.

Meillä meni juuri näin. Meillä oli kaksi lasta, kunnes yhtä äkkiä mies alkoi haluamaan kolmatta. Koin elämän jo hyväksi ja helpoksi kahden kanssa, mutta vauvakuume nousi minullakin pintaan. Kolmas lapsi tuli. Harmikseni olen huomannut, että ei mies juuri aikaa vietä lapsen kanssa. Tuntuu välillä, että olen yksin lasten kanssa. Olisin sitten myöhemmin halunnut vielä yhden lapsen, mutta mies ei edes harkinnut.

Noh, nyt tuntuu kuin tuo mies olisi se neljäs

Vierailija
27/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies voi tehdä mitään perheenä?

No siten, että puuhaa jotain yhdessä lasten ja vaimon kanssa, käydään joskus koko perheen kanssa matkalla, huvipuistossa, jyläillään tuttujen luona, tai käydään vaikka twlttaretkellä. Vuokrataan lomamökki.

Ihan hyvin vois käydä lasten kanssa pelaamassa, hoplopissa, kiejastossa tms. niin että vaimo saa olla hetken yksinään. Jyllä jän tällöinkin perheellistä esittää.

Vierailija
28/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä nyt ite. Olisitko rääkyvien ja tuhovimmaisten ipanoiden kanssa vai tekisitkö mieluummin jotain muuta? Kuka tahansa tekisi mieluummin jotain muuta ajallaan, joka tällä pallolla on kuitenkin kaikilla rajallinen. 

Ei niitä kersoja tarvii 24/7 olla vieressä kaitsemassa. Ottakaa viikko-pari lomaa ihan kahdestaan ja heivatkaa mukulat vaikka isovanhemmille tai hoitokotiin siksi aikaa. Ei ne siitä rikki mene, teidän parisuhde voi mennä.

No mietipä nyt ite. Jos niitä kersoja haluaa tehdä, niin niistä kuuluu huolehtia ja niiden kanssa kuuluu puuhailla kaikenlaista, myös niitä epämieluisia juttuja.

Vierailija
29/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies voi tehdä mitään perheenä?

No siten, että puuhaa jotain yhdessä lasten ja vaimon kanssa, käydään joskus koko perheen kanssa matkalla, huvipuistossa, jyläillään tuttujen luona, tai käydään vaikka twlttaretkellä. Vuokrataan lomamökki.

Ihan hyvin vois käydä lasten kanssa pelaamassa, hoplopissa, kiejastossa tms. niin että vaimo saa olla hetken yksinään. Jyllä jän tällöinkin perheellistä esittää.

Näin juuri. Kaipaan usein, että lähtisimme reissuun tai jotakin kivaa tehtäisiin, mutta ei tapahdu. Mies on alkanut vain ärsyttämään, koska huomaan, että hän on itsekäs ja ahne.

Vierailija
30/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Yhden kerran mies lähti mun ja lasten kanssa keskustan isoon leikkipuistoon ja hänestä oikein näki kuinka vaikea hänen oli siellä olla, nipinnapin tunti saatiin oltua.

Ei tullut uimahalliin kun ei tykkää uida, en minäkään tykkää mutta jos en minä vie lapsia sinne niin eivät he pääse uimaan lainkaan. Sama koski uimarantoja kesällä. Ei ole koskaan käynyt lasten kanssa kirjastossa jne.

Miehellä kaksi omaa, aikaa vievää harrastusta, niihin kyllä riittää aikaa ja energiaa. Meillä oli ikäänkuin kaksi yksikköä perheessä, mies ja sitten minä+lapset, kuulin varmasti kymmeniä kertoja lauseen Menkää te vaan ennen kuin lakkasin ehdottelemasta yhteisiä tekemisiä.

Vierailija
31/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö mies jossain yksinään kodin ulkopuolella, tai kavereiden kanssa. Vai ovatko ainoat harrastukset grillaus ja pihavajan siivous ( onko sillä siellä piilopullo?).

Onko hänellä kavereita?

Hän on siis tietenkin töissä. Arkena klo 7-17 matkoineen. Ei ole piilopulloja. Joskus ottaa saunaoluen. Käy joskus yksin salilla, eipä juuri ole kavereita sillä enää (syynä kavereiden muuttuneet elämäntilanteet, muutot muualle jne). Ap

Siis totaalisen perässä vedettävä yksinäinen möllikkä.

Vonkaako edes seksiä?

Vierailija
32/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että mies miltei haluaa ajaa minut ja lapset pois kotoa, että hän saa tehtyä rauhassa sitä sun tätä. Seksikin toimii jos minä teen aloitteen. Joskus ei ollut makuuhuoneessa tapahtunut mitään yli kuukauteen, mies sanoi, ettei hän tarvitse niin usein. Remontit ja muut kiinnostaa enemmän

Vierailija
33/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asioita pitäisi tehdä perheenä? En mäkään pidä siitä, siinä on liikaa säätämistä ja kaikki joutuu tekemään kompromisseja. Me tehdään usein niin, et toinen menee tekee yhden lapsen kanssa jotain ja toinen toisen. Ja sitten on yhteistä parisuhdeaikaa. Se taas on epäreilua, jos yksi aina hoitaa lapsia ja toinen ei.

Perheenä ollaan kotona ja tehdään arkisia juttuja. Kun ei ees yritetä tehdä perheenä muuta, ei tarvii sietää sitä vänisemistä ja kiukkuilua kun yks tahtoo uida ja toinen pois rannalta, yksi hampurilaiselle ja toinen jätkille jne.

Vierailija
34/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Tiedän kyllä paljon isiä, jotka kyllä todellakin tykkäävät viettää aikaa lastensa kanssa. Niitäkin on, jotka puuhaavat ja harrastavat paljon enemmän kuin äiti lasten kanssa.

Vierailija
35/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Yhden kerran mies lähti mun ja lasten kanssa keskustan isoon leikkipuistoon ja hänestä oikein näki kuinka vaikea hänen oli siellä olla, nipinnapin tunti saatiin oltua.

Ei tullut uimahalliin kun ei tykkää uida, en minäkään tykkää mutta jos en minä vie lapsia sinne niin eivät he pääse uimaan lainkaan. Sama koski uimarantoja kesällä. Ei ole koskaan käynyt lasten kanssa kirjastossa jne.

Miehellä kaksi omaa, aikaa vievää harrastusta, niihin kyllä riittää aikaa ja energiaa. Meillä oli ikäänkuin kaksi yksikköä perheessä, mies ja sitten minä+lapset, kuulin varmasti kymmeniä kertoja lauseen Menkää te vaan ennen kuin lakkasin ehdottelemasta yhteisiä tekemisiä.

Ihan kuin mun lapsuuskoti. No, isää välillä kiinnosti, joku sen omilla ehdoilla tehtävä juttu. Muuten eli omaa elämäänsä ja äiti sai huolehtia kaikesta. Tajusin aikuisena, että isä on umpinarsisti ja olen saanut todella vääristyneen kuvan perhe-elämästä.

Vierailija
36/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaikissa kolmessa avo-/avioliitossani niin päin että mies ei halunnut enää tehdä mitään minun kanssani sen jälkeen kun lapset oli tehty. Lisäksi haukkuja tullut jokaisesta uudesta kilosta, kömpelyydestä, vanhempainvapaasta, väsymyksestä, ystävättömyydestä, haluttomuudestani osallistua tai järjestää pariskuntatapaamisia, tylsyydestä jne. Ei ole yhtään erot harmittaneet muuten kuin että näen lapsia tällä hetkellä liian vähän kun ovat isillään. Ainut mikä pelastaa on se etten itse pidä itseäni ollenkaan niin huonona kuin miksi miehet ovat kinua haukkuneet.

Vierailija
37/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani mietittynä ei se yhdessä vietetty aika tai yhteiset matkat mitään mukavaa aikaa varsinkaan teininä tai aikaisemminkaan mitään mukavaa ollut. Matkoille pakotettiin mukaan, vaikka olisin mieluiten ollut vain kotona, nukkunut pitkään ja ottanut rennosti ilman kotitöiden tekemistä. Jos halusin tehdä jotakin oli se sellaista, jonka olisin mieluiten tehnyt yksin.

Vierailija
38/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök. Minä en tuollaista ukkoa katselisi, saati haluaisi hänen kanssa lapsia.

Vierailija
39/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök. Minä en tuollaista ukkoa katselisi, saati haluaisi hänen kanssa lapsia.

En kyllä haluaisi seksiäkään, joten ei tulis lapsiakaan. Eri.

Vierailija
40/88 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta kohdaltani mietittynä ei se yhdessä vietetty aika tai yhteiset matkat mitään mukavaa aikaa varsinkaan teininä tai aikaisemminkaan mitään mukavaa ollut. Matkoille pakotettiin mukaan, vaikka olisin mieluiten ollut vain kotona, nukkunut pitkään ja ottanut rennosti ilman kotitöiden tekemistä. Jos halusin tehdä jotakin oli se sellaista, jonka olisin mieluiten tehnyt yksin.

Luulenpa, ettei ap:n lapset ole mitään teinejä vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi