Jos haluatte lausua lontoolaisittain englantia, niin...
th -äänne, esim. thursday muuntuu>>> fursday, think >>> fink jne.
sanan keskellä th -äänne, esim. brother >>> brovver, weather >>weavver jne.
Butter äännetään buer, water waer yms.
Viimeinen L lausutaan W:nä, eli girlfriend >> girwfriend, feel >> feew jne.
Isnt it lausutaan inni
Hope>> ope, have >> ave
Siit vaan soveltamaan sit!
Kommentit (5)
Miksi haluaisin? Ihan hyvin puhun enkkua, Cambridge Cerificate 6/ 6. Mitä ihmeen brassailua tuo nyt oli?
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin? Ihan hyvin puhun enkkua, Cambridge Cerificate 6/ 6. Mitä ihmeen brassailua tuo nyt oli?
No eikö nyt olis hienoa puhua kuin täysin paikalliset ilman mitään eroa? Ei se brassailua ole.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö cockney`a? Minä en ymmärrä, vaikka enkkua osaan hyvin. Olin työmatkalla Lontoossa ja asiakkaan edustaja puhui cockney`a. Keskustelusta ei tullut mitään ja hän kysyi puhunko minä englantia. Vastasin, että kyllä puhun ja toivoisin, että voisimme molemmat puhua englantia. Asia kyllä sitten aukesi, kun oikein pinnisteltiin.
Mutta miten tuo brassailu tähän asiaan liittyy?
Asun Lontoossa ja koska täällä on ihmisiä ympäri maailmaa ja kaikkialta UK:sta niin kaikki puhuvat omalla tavallaan. Harva on enää alkuperäinen lontoolainen.
....piti tulla heittomerkit noiden puuttuvien kirjainten esim. butter, puuttuva -tt kohdalle, mut ei sit, vaikka kirjoitin.