Mikä on suomen suurin kaupunki jossa et ole käynyt ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista_v%C3%A4kiluvun_m…
Itselläni näyttäis olevan Kouvola, enkä edes osaisi sitä kartallekaan sijoittaa
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Ap kai tarkoittaa "Mikä on asukasluvultaan suurin suomalainen kaupunki, jossa et ole käynyt". Suomen suurin kaupunki on Helsinki riippumatta siitä, onko siellä käynyt vai ei.
Minä ajattelin, että katotaan aina suurimmasta alaspäin missä ei ole käynyt.
Eri
En viitsi katsoa onko Espoo suurempi kuin Vantaa, joten vastaan molemmat.
Näyttäis olevan 19, Salo. Ihan mielenkiintoinen ketju👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu ja Kuopio. Oulun olen ohittanut monta kertaa matkalla Lappiin, mutta en ole tainnut laskea jalkojani Oulun maaperälle muuten kuin jollekin huoltoasemalle.
Kuopion oon onnistunut kiertämään vaikka muuten olen matkustanut Suomessa kattavasti.
Oulu ja Kuopio on kyllä aika erikokoiset.
Oulu on 5. ja Kuopio 8. Että ei ne nyt niin erikokoiset ole.
Hyvä 38, erinomaisesti ymmärretty! Juuri sitä ap tarkoitti. :)
Salossa en muista olenko käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Ap kai tarkoittaa "Mikä on asukasluvultaan suurin suomalainen kaupunki, jossa et ole käynyt". Suomen suurin kaupunki on Helsinki riippumatta siitä, onko siellä käynyt vai ei.
Eri
Silloin kysymys on "Mikä on suurin kaupunki, jossa et ole käynyt" Suomen suurin kaupunki on aina ja kaikissa tilanteissa Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu ja Kuopio. Oulun olen ohittanut monta kertaa matkalla Lappiin, mutta en ole tainnut laskea jalkojani Oulun maaperälle muuten kuin jollekin huoltoasemalle.
Kuopion oon onnistunut kiertämään vaikka muuten olen matkustanut Suomessa kattavasti.
On ne siihen nähden, että kysyttiin suurinta käymätöntä kaupunkia. Mä ainakin helposti hahmotan, että 209 000 asukkaan kaupunki on suurempi kuin 121 000 asukkaan kaupunki.
51. Valkeakoski. En ole ainakaan muistaakseni käynyt.
53.Pirkkala.
Huomasin, että oon käynyt yllättävän monissa kaupungeissa!
Kuopio, oon kyllä ajanut ohi eli mitä lasketaan. Periaatteessa olen ollut Kuopiossa.
Vaasa on tässä vahvoilla. Ei mitään hajua paljonko on asukkaita siellä tai Uudessakaupungissa, Kristiinank:ssa, Lappeenrannassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu noin 207 000 asukasta, Kuopio noin 120 000 asukasta. On siinä aika suuri kokoero.
ehkä Rauma on ensimmöinen en ole varma. Lapsena tuli liikuttua ympäri Suomea niin paljon,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Silloin kysymys on "Mikä on suurin kaupunki, jossa et ole käynyt" Suomen suurin kaupunki on aina ja kaikissa tilanteissa Helsinki.
Mee nyt muualle pätemään. Vaikka Riihimäelle (sija 38 )
Miksi kotikuntani Nurmijärvi on listassa. Olemme ylpeästi landeja😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Mee nyt muualle pätemään. Vaikka Riihimäelle (sija 38 )
Ei kiitos. Opetelkaa suomea niin ei tarvitse oikoa kirjoituksianne.
Espoo ja Vantaa, enkä koskaan tule niissä käymäänkään. Tarpeettomia epäkaupunkeja molemmat.
Vaasa, ei ole ollut sinne asiaa töiden puolesta eikä sukulaisiakaan asu Vaasassa. Tämä aukko sivistyksessä pitää paikata jo tänä vuonna! Vaasa, täältä tullaan!