Mikä on suomen suurin kaupunki jossa et ole käynyt ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista_v%C3%A4kiluvun_m…
Itselläni näyttäis olevan Kouvola, enkä edes osaisi sitä kartallekaan sijoittaa
Kommentit (147)
Mikä nyt käymiseksi lasketaan... Lahdessa en ole pysähtynyt, ja Kouvolasta en muista edes ajaneeni ohi.
Vantaa tai espoo, aina vaan ohikulkumatkalla. Lentokenttäkäyntiä tai Ikean vessaa en laske kaupungissa käymiseksi.
Muissa googlen antamissa top 10 kaupungeissa olen ollut turistina ainakin puoli päivää.
Asun Suomen suurimmassa kaupungissa. Listasta suurin, jossa en ole käynyt on Oulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Ap kai tarkoittaa "Mikä on asukasluvultaan suurin suomalainen kaupunki, jossa et ole käynyt". Suomen suurin kaupunki on Helsinki riippumatta siitä, onko siellä käynyt vai ei.
Minä ajattelin, että katotaan aina suurimmasta alaspäin missä ei ole käynyt.
Eri
Silloin kysymys on "Mikä on suurin kaupunki, jossa et ole käynyt" Suomen suurin kaupunki on aina ja kaikissa tilanteissa Helsinki.
Aika viisas ketju tulis tuosta. Kaikki vastais että MexicoCity😀
Olenko käynyt Turussa, jos olen hypännyt siellä satamasta laivan kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Ap kai tarkoittaa "Mikä on asukasluvultaan suurin suomalainen kaupunki, jossa et ole käynyt". Suomen suurin kaupunki on Helsinki riippumatta siitä, onko siellä käynyt vai ei.
Eri
Silloin kysymys on "Mikä on suurin kaupunki, jossa et ole käynyt" Suomen suurin kaupunki on aina ja kaikissa tilanteissa Helsinki.
Aika viisas ketju tulis tuosta. Kaikki vastais että MexicoCity😀
Miksi niin luulet? Eihän se ole lähelläkään maailman suurinta kaupunkia ja moni ei ole siellä suurimmassakaan käynyt.
Sanoisin Pietari, jos en olisi käynyt siellä.
Helsinki. Ja tämä ei ollut veetuilua ap:lle. En oikeasti ole käynyt Helsingissä koskaan. Ei ole ollut mitään syytä.
Katoin 15 suurinta kaupunkia ja kuntaa (en jaksanu ettiä listaa pelkistä kaupungeista) ja niistä olin käynyt kaikissa. Osassa tosin tunnin tai pari, osassa ollut useammankin yön.
Vaasa ja seuraavana Kokkola.
Muistaakseni lapsuudessani käytiin ainakin pari kertaa sielläpäin kylässä ja muutenkin lomamatkalla, mutta muistikuvia ei Vaasasta eikä Kokkolasta ole. Länsirannikon kierros on kyllä suunnitteilla, ensi kesänä viimeistään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Miksei sun nikkis ole: Ankeuttaja stadista? 😀😀
Onko se käymistä, jos ajaa autolla läpi tai juna pysähtyy asemalla?
Oulu minullakin. Enpäs muuten tiennytkään, että esim. Kaarinassa on enemmän asukkaita kuin Savonlinnassa :o Kiitos Ap mielenkiintoisesta listasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu ja Kuopio. Oulun olen ohittanut monta kertaa matkalla Lappiin, mutta en ole tainnut laskea jalkojani Oulun maaperälle muuten kuin jollekin huoltoasemalle.
Kuopion oon onnistunut kiertämään vaikka muuten olen matkustanut Suomessa kattavasti.
Oulu ja Kuopio on kyllä aika erikokoiset.
Oulu on 5. ja Kuopio 8. Että ei ne nyt niin erikokoiset ole.
On ne siihen nähden, että kysyttiin suurinta käymätöntä kaupunkia. Mä ainakin helposti hahmotan, että 209 000 asukkaan kaupunki on suurempi kuin 121 000 asukkaan kaupunki.
Anteeksi että loukkasin oululaisia. Tarkoitin sanoa, että suurin kaupunki jossa en ole käynyt on Oulu. Paitsi jos lasketaan se että olen luultavasti käynyt huoltoasemalla Oulun ohi ajaessa.
Jos sitä ei lasketa niin suurin kaupunki jossa en ole käynyt on Kuopio.
Ziisus Kraist te av:laiset olette saivartelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Miksei sun nikkis ole: Ankeuttaja stadista? 😀😀
Oikeasti tuo pitäisi kirjoittaa näin: Miksei sun nimimerkkisi ole Ankeuttaja Stadista? Nikki ei ole suomea. Ole-sanan jälkeen ei tule kaksoispistettä tuossa yhteydessä. Stadi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Ei ole vaikeaa.
Hausjärvi oli eka, mistä en ollut varma. Jomola oli täysin outo.
Joensuu, en muutenkaan ole liikkunut paljon idässä. Tarkoitus kyllä tutustua siihenkin osaan Suomea.