Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tuijottavat?

Vierailija
16.07.2022 |

Etenkin nuoret, ikäiseni naiset. (olen 20). Tuntuu välillä tosi pahalle ja ihmetyttää. Tänään junassa koko sen matkan ajan yksi nuori nainen. Yritin hymyillä hänelle kun huomasin, ettei tuijotuksesta tullut loppua. Ei hymyillyt takaisin, tuijotti vain. Sellaisella vihaisella, perus teini-ilmeellä. Mikä ihme siinä on? Istuin aivan rauhassa, hiljaa. En pukeudu erikoisesti. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja tällaiset kokemukset tuntuvat tosi pahalta, kun alan heti miettimään onko minussa jotakin vikaa. Miksi te tuijotatte ihmisiä?

Ja tiedän, että sellainen vilkaisu ja silmäily on ihan normaalia, puhun nyt tuijottamisesta!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon paristi huomannut tuijottavani toista ihmistä, mutta lopettanut heti tajuttuani tai katseiden kohdatessa. Mulla on myös sosiaalisten tilanteiden pelko, oikeesti säpsähdän jos ne katseet kohtaa :D Näyttää varmaan hullulta. 

Mutta en tosiaan ymmärrä tuollasta toljottamista samalla kun kumminkin puhuu toisille. Jos itelle kävisi ja olisin tarpeeksi rohkea, kysyisin varmaan että mikä on homman nimi.

Vierailija
22/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijotan ärsyttääkseni ihmisiä. Ärsyttäminen on elämäni ilo. Parasta on kun tuijotettava reagoi sanallisesti.

Joillain on noinkin tylsä ja merkityksetön elämä, surullista mutta itsehän olet tiesi valinnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän olla huomaamatta ja keskittyä johonkin, esim. kännykkään, jos huomaan jonkun tuijottavan. Jos tuijottaminen silti jatkuu pitkään, pidän tuijottajaa mielenvikaisena tai vajaaälyisenä. Itselläni on tapana vain vaivihkaa vilkuilla kiinnostavia tyyppejä. Ei koskaan mitään tuijotusta tietenkään.

Vierailija
24/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varmoja, että hän katsoo TEITÄ eikä aavistuksen ohi? Johonkin se katse kumminkin pitää kohdistaa. Varsinkin ajatuksissani saatan katsoa pitkäänkin yhteen pisteeseen ilman, että varsinaisesti olen kohdistanut katsettani yhtään mihinkään. Ja tämän olen todennut ihan kansainväliseksi ilmiöksi, että istutaan katse yhdessä pisteessä.

Suoraan minua katsoi! Aivan suoraan silmiin. Välillä katsoi ohi, maisemia päin, mutta sitten taas suoraa minuun.

Ap

Vierailija
25/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon paristi huomannut tuijottavani toista ihmistä, mutta lopettanut heti tajuttuani tai katseiden kohdatessa. Mulla on myös sosiaalisten tilanteiden pelko, oikeesti säpsähdän jos ne katseet kohtaa :D Näyttää varmaan hullulta. 

Mutta en tosiaan ymmärrä tuollasta toljottamista samalla kun kumminkin puhuu toisille. Jos itelle kävisi ja olisin tarpeeksi rohkea, kysyisin varmaan että mikä on homman nimi.

Haha :D no tuollainen on vielä ihan ok!

Ap

Vierailija
26/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä aikakaan edes huomaa, minne katseeni on kohdistunut esim. bussimatkalla töistä kotiin. Olen niin zombina liikkeellä, että hyvä kun osaan jäädä oikealla pysäkillä pois. 

Vierailija
27/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varmoja, että hän katsoo TEITÄ eikä aavistuksen ohi? Johonkin se katse kumminkin pitää kohdistaa. Varsinkin ajatuksissani saatan katsoa pitkäänkin yhteen pisteeseen ilman, että varsinaisesti olen kohdistanut katsettani yhtään mihinkään. Ja tämän olen todennut ihan kansainväliseksi ilmiöksi, että istutaan katse yhdessä pisteessä.

Suoraan minua katsoi! Aivan suoraan silmiin. Välillä katsoi ohi, maisemia päin, mutta sitten taas suoraa minuun.

Ap

Sun olisi pitänyt sanoa: "NYT! Jumalauta, nyt loppu se tuijottaminen."

Vierailija
28/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hanki lääkitys!

Vierailija
29/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Suomalaiset on toljottajakansaa. Toljotetaan kuin lehmä uutta porttia, kasvoilla sellainen täysin ilmeeton tonnin seteli -ilme. Mikään muu kansa ei harrasta moista. 

Tämä. Matkustelen paljon ja missään muussa maassa kuin Suomessa en ole havainnut tällaista vähä-älyistä tuijottamista kuin Suomessa. En ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa, eivätkö ole ihmistä ennen nähneet vai missä vika? Minäkin olen ihan tavallisen näköinen nelikymppinen nainen, mutta Suomessa minua tuijotetaan melko usein.

Huh, toisaalta huojentavaa kuulla että en ole ainoa tuijotuksen uhri :D

Ap

Et todellakaan ole! Meitä on varmasti muitakin. En usko, että sinussa on mitään vikaa! Toivon , että pääset sosiaalisten tilanteiden pelostasi pian - se on yhtä helvettiä, kärsin siitä pahasti nuoruudessani ja sain ihan diagnoosin.

Ihana kommentti, kiitos

Ap

Vierailija
30/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hanki lääkitys!

Noin kannattaa sanoa seuraavan kerran itsellesi, kun katsot peiliin.

Vierailija
31/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijotan ärsyttääkseni ihmisiä. Ärsyttäminen on elämäni ilo. Parasta on kun tuijotettava reagoi sanallisesti.

Joillain on noinkin tylsä ja merkityksetön elämä, surullista mutta itsehän olet tiesi valinnut

Ei tarvitse surra puolestani. Olen elämääni tyytyväinen. Kavereita riittää ja töissä ei tarvitse käydä.

Vierailija
32/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hanki lääkitys!

Noin kannattaa sanoa seuraavan kerran itsellesi, kun katsot peiliin.

Minulla on jo astmalääkitys. Kiitos vain huolenpidosta :)

Vierailija
33/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cringe.

Vierailija
34/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse surra puolestani. Olen elämääni tyytyväinen. Kavereita riittää ja töissä ei tarvitse käydä.

Hyvä juttu!

Ap

Vierailija
35/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm kirjoitti:

Suomalaiset on toljottajakansaa. Toljotetaan kuin lehmä uutta porttia, kasvoilla sellainen täysin ilmeeton tonnin seteli -ilme. Mikään muu kansa ei harrasta moista. 

Oon huomannut aivan saman! Kaikki tuijottelijat on suomalaisia. Kertaakaan en ole huomannut muunmaalaisten möllöttävän sillä lailla.

Vierailija
36/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut, että lievästi kehitysvammaiset tuijottaa. Luulee olevansa edgyjä, mutta on jämähtänyt teinin tasolle..

Vierailija
37/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Tämä. Matkustelen paljon ja missään muussa maassa kuin Suomessa en ole havainnut tällaista vähä-älyistä tuijottamista kuin Suomessa. En ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa, eivätkö ole ihmistä ennen nähneet vai missä vika? Minäkin olen ihan tavallisen näköinen nelikymppinen nainen, mutta Suomessa minua tuijotetaan melko usein.

Huh, toisaalta huojentavaa kuulla että en ole ainoa tuijotuksen uhri :D

Ap

Et todellakaan ole! Meitä on varmasti muitakin. En usko, että sinussa on mitään vikaa! Toivon , että pääset sosiaalisten tilanteiden pelostasi pian - se on yhtä helvettiä, kärsin siitä pahasti nuoruudessani ja sain ihan diagnoosin.

Ihana kommentti, kiitos <3

Ap

Ole hyvä. Toivon sinulle kaikkea hyvää  elämääsi! :) Älä tee kuten minä nuorena eli linnoittaudu peloissasi kotiin, koska ihmiset pelottavat liikaa. Minulla meni monta vuotta ihan hukkaan parhaasta nuoruudesta ja nyt harmittaa ja yritän ottaa menetettyä aikaa takaisin. Tsemppiä <3

Vierailija
38/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, no hieno homma

Vierailija
39/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Oon huomannut aivan saman! Kaikki tuijottelijat on suomalaisia. Kertaakaan en ole huomannut muunmaalaisten möllöttävän sillä lailla.

No et kai kun et kotoasi ole poistunut vuosiin. 

Vierailija
40/84 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottelijoista saa nolon, juntin kuvan. Älä ota ittehes

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi