Eikös pellavavaate pidä silittää, ja se on silti heti rypyssä? Miksi joku käyttäisi pellavaa?
Kommentit (65)
Se ryppyisyys kuuluu niin kuin asiaan. Pellava on miellyttävä materiaali kesällä, ei hiosta.
Pellava ei hiosta. Muutaman pesun jälkeen se on iholle todella pehmeää. Tietenkin pellavan saa ryhtiä tärkkäämällä. Halvin keino on vanhan ajan perunajauhotärkkäys viimeisessä huuhteluvedessä.
Vierailija kirjoitti:
On sellaista sekoitetta, oisko pellava-modaali, joka ei niin paljon rypisty.. saatan olla väärässäkin.
Pellava varmaan rypistyy helposti..
Yleensä pellava sekoitetaan viskoosin tai puuvillan kanssa.
Mulla on pellava-puuvillavavaatteita, mutta ei ne nyt ihan kamalasti rypisty, enkä vähäisestä rypistymisestä välitä. Olkoot ryppyisiä, kun materiaali on kuitenkin päällä miellyttävän tuntuista.
Mikä tykkään sataprosenttisesta pellavasta. Varsikin viskoosin kanssa pellava on liian kova ja jauhaa viskoosin nypyille. Trikoissa se voi olla ihan hauskakin efekti, mutta pelkkä pellava on vielä hauskempi.
Vierailija kirjoitti:
Modaali on luonnonkuitu (kai?)
Modaali on muuntokuitu kuten viskoosikin, molemmat mun mielestä ihania materiaaleja.
Ihanan vilpoisa materiaali kesällä.
Mä tykkään ja mulla on paljon pellavavaatteita.
En jaksa itse välittää pellavan ryppyisyydestä. Pitäisi olla koko ajan silittämässä monta kertaa päivässä pellavamekkoa, se rypistyy jo kun istuu alas.
Ei sen sen enempää rypisty kuin puuvillakaan. Ja pellavaan kuuluu semmoinen tietty huolettomuus, en minä silitä omiani ellei ne ihan kauhean rypyssä ole. Ovat malliltaankin semmoisia ei niin skarppeja vaan ennemmin rentoja. Ihania päällä.
Ei mua haittaa rypyt. Kun pellava imee hieman pershikeä se siliää tuolilla ihan itsestään.
Pellavaan hurahtaminen on viimeistään merkki siitä, että tätiys on valloillaan. Tädit rakastavat pellavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pellavaan hurahtaminen on viimeistään merkki siitä, että tätiys on valloillaan. Tädit rakastavat pellavaa.
Aha, sehän on sitten just niin.
Pellavavaatteita käyttävä 33v mies.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt pellavaa teinistä asti :D
On sellaista sekoitetta, oisko pellava-modaali, joka ei niin paljon rypisty.. saatan olla väärässäkin.
Pellava varmaan rypistyy helposti..