Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko johonkin mt-ongelmaan itsensä toistaminen puhuessa?

Pitääkö olla huolissaan?
16.07.2022 |

Sellainen että jää toistelemaan samaa lausetta samoilla sanoilla tai hieman muunneltuna? Ei ikään kuin pääse yli. Vaikka on saanut vastaukseksi että on tullut ymmärretyksi.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi aspergerin oloinen tuttava tekee tuota ns. papukaijapuhetta. On ihan korkeasti koulutettu ja fiksu tyyppi, mutta jää aina toistamaan asioita ikääkuin toinen osapuoli ei tajuaisi kerralla. Varmaan tapa jäsentää asioita itselle? Ei myöskään omaa lainkaan pelisilmää, ei ymmärrä huumoria ja on hankala tunnistaa muiden ihmisten tunnetiloja.

Vierailija
2/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös usein kierroksilla oleva 2 suuntainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiistaminen perustuu myös uskontoihin ja bisnekseeen.

Vierailija
4/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein humalaiset toistavat itseään

Vierailija
5/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös usein kierroksilla oleva 2 suuntainen

Voi kyllä ja niin raskasta olla tukena hänelle...

Vierailija
6/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi johtua myös siitä, että kyseistä ihmistä ei ole lapsena kuunneltu normaalissa keskustelutilanteessa tai hänet on ohitettu ja jätetty vähemmälle huomiolle.

Vierailija
7/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toistan ohjeita antaessani pari kolme kertaa saman jutun, jotta kuulija varmasti ymmärtäisi.

Vierailija
8/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi aspergerin oloinen tuttava tekee tuota ns. papukaijapuhetta. On ihan korkeasti koulutettu ja fiksu tyyppi, mutta jää aina toistamaan asioita ikääkuin toinen osapuoli ei tajuaisi kerralla. Varmaan tapa jäsentää asioita itselle? Ei myöskään omaa lainkaan pelisilmää, ei ymmärrä huumoria ja on hankala tunnistaa muiden ihmisten tunnetiloja.

Kiitos.

Ap

Vierailija
9/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kirjaiilija esim kerran sanoi että suomessa on paljon autistiismia. Pieni eristäytynyt maa etäälllä muusta europaasta. Kun ihmisett lähtivät maaseudulta kaupuunkeihin jättäen kirrkon siinä voimallisuudessa taakseen mitä se oli osa elämää niiin ei siitä kauhean kauaa aikaa ole.

Vierailija
10/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kirjaiilija esim kerran sanoi että suomessa on paljon autistiismia. Pieni eristäytynyt maa etäälllä muusta europaasta. Kun ihmisett lähtivät maaseudulta kaupuunkeihin jättäen kirrkon siinä voimallisuudessa taakseen mitä se oli osa elämää niiin ei siitä kauhean kauaa aikaa ole.

Lähtiiviät kaupunkeiihin tekemään syntiiä.

Vierailija
11/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi todella adhd tuttu tekee noin. Hän tekee sitä ihan normaalissa keskustelussa, mutta välillä hän myös puhelee itsekseen juuri samalla tavalla.

Vierailija
12/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on justiin jännä kun katsoo isän ja äiidin eroa kun isän juuret ovat sieltä pohjannmaalta ja ruotsinrajalta ja äidin taas itärajallta eli karjalassta ja äiti on ekstroverttti.

Vierailija
13/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toistan ohjeita antaessani pari kolme kertaa saman jutun, jotta kuulija varmasti ymmärtäisi.

Oletko päikyn ope?

Vierailija
14/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aspergeriin varmaan voi liittyä..

Vierailija
15/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko antaa jotain konkreettisia esimerkkejä mitä tarkoitatte?

Mietin, että onko minulla tuota samaa. Ilmeisesti toistan asioita, kun perheeni sanoo, että ymmärtävät vähemmälläkin.

Vierailija
16/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan siksi, kun tuntuu, että kukaan ei kuuntele, tai jos pyydän jotakuta tekemään jotain, niin mitään ei tapahdu.

Vierailija
17/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko antaa jotain konkreettisia esimerkkejä mitä tarkoitatte?

Mietin, että onko minulla tuota samaa. Ilmeisesti toistan asioita, kun perheeni sanoo, että ymmärtävät vähemmälläkin.

No esim tällaista, että puhuisit näin: Mietin, että onko minulla tuota samaa samaa. Ilmeisesti toistan toistan asioita, kun perheeni sanoo sanoo, että ymmärtävät vähemmälläkin.

Vierailija
18/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että teen tuollaista, että toistan jonkun jutun vaikka kuulija olisikin kuullut sen. Mutta siis sanon vain 2 kertaa, en enempää. Ja en kyllä tiedä miksi. Ehkä se on vaan joku tehostuskeino, että ainakin tulee selväksi asiani.

Vierailija
19/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti, eikä tätä juuri tutkita, myös hyvin vaikeaa selvittää kun on niin laaja oireiden kanssa.

Vierailija
20/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkikeskustelu:

- lähetin esimiehelle sähköpostin asiasta x

- okei, hyvä juttu. Kiitos kun hoidit sen.

- joo, laitoin sen sähköpostin, kuten sovittiin.

- aivan kiitos.

Ja tämän tyyppinen puhe toistuu jatkuvasti.