Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää kun viime kädessä vastuu kodista ja lapsista on aina minulla

Vierailija
16.07.2022 |

Ja ärsyttää jopa niin paljon, että olen nyt tosissani miettinyt eroa sen takia. Miehelle olen yrittänyt puhua asiasta, mutta hän ei halua ymmärtää ollenkaan. Hänen mielestäni aina vaan liioittelen ja toisaalta hän taas mielellään liioittelee omaa osuuttaan.

Minun vastuullani on kuitenkin käytännössä lähes kaikki: siivoaminen (esim viikkosiivous), kaupassa käynti, ruoanlaitto, kaikki tekeminen lasten kanssa kesällä ja ylipäänsä heidän kanssaan oleminen kun miehellä ei ole lomaa töistä (toki arkenakin yhtä lailla). Kaikki perheen yhteiset tekemiset suunnittelen myös, muutenhan ei koskaan varmaan tehtäisi mitään. Huolehdin lasten vaatteet ja varusteet, lääkärit ym ym. Ja kyllä, olen itse myös työelämässä ja tienaan suunnilleen saman verran kuin mieheni, ja kaikki laitetaan puoliksi, vaikka vuosien aikana olen varmasti maksanut enemmän perheen yhteisiä menoja.

Mies saattaa joskus tehdä kotitöitä, mutta se on aika pientä kuitenkin ja tekee vähän silleen miten nyt sattuu huvittamaan. Jos minua ei satu joskus huvittamaan, niin tiedän että ne työt odottaa minua sitten myöhemmin, kunnes hukun niihin.

Tänään taas riideltiin aiheesta, kun mies eilen pitkän työpäivän jälkeen meni suoraan kaverilleen juomaan vähän olutta, eikä edes vaivautunut ilmoittamaan että menee myöhään. Oletti taas että hoidan vaan kaiken yksin itsestäänselvyys kun olen. Ok olen toki itse lomalla, mutta ei se ole kiva että kaiken joutuu hoitamaan yksin. Kyllä mieskin voisi iltaisin lasten kanssa jotain tehdä, vaikka esim tällä viikolla minä olin se joka illalla lasten kanssa lähdin rantaan, kun pyysivät, vaikka mieheltä oli loppunut jo työt ja olisi ihan hyvin voinut lähteä itse. Mutta harvoinpa mitään tekee oma-aloitteisesti. Vain jos vaadin, että nyt otat lapset ja lähdet piste. Enkä jaksa sellaista!

Miehen mielestä ei tietty ole syytä eroon, mutta itse en jaksa tätä enää, enkä varsinkaan sitä että mies ei halua nähdä minun puoltani asioissa lainkaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitäkin miehiä tuntuu riittävän..

Vierailija
22/23 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.

Eräänä päivänä kun mies tulee kotiin, ei ole vaatteita puhtaana, ei ruokaa, lapset kiljuu kintuissaan, istut sohvalla ja juot kaljaa.

Sitten kun se alkaa raivoamaan ettet ole tehnyt mitään niin sanot että nä'in sinäkin teet! Et mitään.

Tyynesti isket ulkovaatteet päälle ja menet...äidille...tai jotain.

Sitten lapset lähtee huostaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha keskustelu, mutta nostan.

Meillä ei ole edes lapsia tai asuta yhdessä. Silti mies olettaa, että hoidan oman kotini, hoidan hänen kotinsa ja samalla käyn vielä töissä. Sisustan oman kotini omaan laskuuni ja maksan toki meidän yhteiset kulut kun hän on täällä, sisustan ja maksan miehen kodin sisustamisen ja saan hänen kodissaan asua ilmaiseksi. Maksan toki silloin usein myös jos lähdemme ulos tai teemme yhtään mitään. 

Mies käy itse myös töissä, mutta tekee kuulemma raskaampaa työtä kuin minä teen ja ei muut, firman ulkopuoliset, voi ymmärtää, kuinka raskasta työtä tekee. Toki hän tienaa jonkun verran enemmän kuin minä, mutta en minä hänen rahojaan tarvitsekaan. Tienaan itse jo perus palkkaisen suomalaisen pariskunnan verran nettona käteen ja maksan hyvin halpaa vuokraa ja elämiseni yksin on hyvin halpaa. Tarvitsen tasa-arvoisen parisuhteen, jossa teemme asioita toistemme hyväksi ja silti tasa-arvoisesti. Tämä on pätenyt vain minun kohdallani. Kun pyydän apua niin mies ei voi tehdä sitä, koska on joko töissä tai lomalla. Hän kun on lomalla niin hän on lomalla ja silloin minunkin pitäisi olla lomalla tai ainakin niin, että voin keskeyttää työni kun hänellä on asiaa tai haluaa seksiä. Lomalla ei tehdä muuta kuin istuta juomassa joko väkeviä tai olutta. Voin silloin myös hyvin pitää lyhyempiä päiviä, ihan sama, vaikka meillä olisi management meeting meneillään tai minulla on viikkokeskustelu jonkun alaiseni kanssa. Hän kannattaa kuulemma perinteisiä arvoja. Ne perinteiset arvot eivät koske tosin silloin kun on taloudesta puhetta, silloin minä maksan. Mutta minä voin hoitaa kodin ja antaa miehelle seksiä kun miehen tekee mieli. Miehen tehtävänä on tuoda minulle turvallisuuden tunnetta.

Kiitoksia näistä keskusteluista, koska nämä vain varmistavat sen, että en ikinä tule hankkimaan lapsia yhdenkään miehen kanssa. Olkoon kulttuuri mikä tahansa niin siellä on aina jytämässä taustalla ne "perinteiset" arvot, joihin suurin osa miehistä vetoaa parisuhteessa jo. Ei kiitos tänne ainakaan. Tämäkin saa olla vain parisuhde omissa asunnoissa.