Asuntojen hinnat ihmetyttää
Siis onko ihmiset vaan hyväksynyt, että omasta asunnosta pitää maksaa jäätävä summa? Olenko minä vain pihi, kun en halua maksaa 300 000€ lainaa tavallisesta kerrostalokämpästä.
Onko näitä lainoja tarkoitus siis enää maksaakaan, vai otetaan mahdollisimman pitkä laina-aika?
Minulla ja miehellä yhteenlasketut tulot 8000€/kk mutta tuntuu silti kalliilta perheasunnot. Olen selvästi jäänyt henkisesti köyhäksi, kun en uskalla sijoittaa asuntoon.
Kommentit (9)
En hyväksynyt ja muutin pääkaupunkiseudulta pois, isoon kaupunkiin kylläkin. En vaan halunnut niin suurta ja pitkää lainaa harteilleni. Enkä luottanut että asunnon arvo kohoaa jatkuvasti. Mutta teen kotoa töitä, muutenhan muutto toiseen kaupunkiin ei ole niin helppoa.
En tajua kuinka kukaan suostuu maksamaan Hgin hintoja.
Liity joukkoon tummaan, meitä on marginaalissa tuhansia jotka odottaa järkevämpiä hintoja. PALJON järkevämpiä. Nolla perästä pois niin ollaan realistissa hinnoissa.
Sinä havittelet asuntoa liian kalliilta alueelta, todennäköisesti koska sinulle on ennakkoluuloja niin monia paikkoja kohtaan, joista et tiedä oikeasti mitään.
Helsingissäkin saa kivoilta alueilta asuntoja alle 300 000 euron, saati sitten pienemmiltä paikkakunnilta.
Ei kannata syyttää asuntojen hintoja, vaan omaa typerää päätä, jos tilanne on tuo.
Minulla on 80 neliötä ihan itseäni varten, vaikken koskaan ole tienannut yli 2000 euroa.
Helsingissä on myös vähän edullisempia alueita, se on vaan valinnan paikka, mitkä on omat prioriteetit.
Meillä 95 neliön perheasunto Helsingistä, neliöhinta alle 2000e. Olen tyytyväinen.
(kysyjille tiedoksi: ei ole idässä tai Jakiksessa)
Kohta kupla puhkeaa ja monelle tulee itku ja paniikki.
Vierailija kirjoitti:
Liity joukkoon tummaan, meitä on marginaalissa tuhansia jotka odottaa järkevämpiä hintoja. PALJON järkevämpiä. Nolla perästä pois niin ollaan realistissa hinnoissa.
Itse olen suunnitellut muuttavani ukomaille jossain vaiheessa odottamaan varsinaista eläkettä. Rahaa on sen verran säästössä että pitäisi monta vuotta pärjätä. Asunnon ostaminen ei ole minun juttuni ja elän vuokralla.
Asuntojen hinnat on karanneet käsistä. Pidetään ihan normaalina lainana jotain 400 000 euron lainaa. Meitä pidettiin outoina kun oli budjetti 200 000 e vaikka meilläkin käteen jäävä kk-tulot ovat 6000 e. Saatiin kiva rivarineliö alle budjetin kun ei ostettu ok-taloa tai yritetty ison kaupungin keskustaan. Pelottavia jos olis noin isot velat niskassa kun nykyinenkin lainasumma vähän hirvittää kun ei ole korkokattoa. Mutta selvitään vaikka korot nousisi kun lainasumman on maltillinen😀