Mitä evääksi junaan?
Iltapalaksi ja aamupalaksi
Ollaan yö junassa ja lasten kanssa en lähde ravintolavaunuun
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia ja banaaneja. Eikö nämä ole niitä joita kanssamatkustajat tykkäävät haistella?
Meillä on oma makuuhytti, ei huolta niistä kanssamatkustajista
Ei se ole teidän hyttinne vaan Valtion Rautateiden.
Hohhoijaa, taas koolla kaikki älynjättiläiset. AP teki yksinkertaisen kysymyksen, tsiisus.
Eikömuka ravintolavaunuun saa viedä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Eikömuka ravintolavaunuun saa viedä lapsia?
Itelle ainakin tuli mieleen, että siellä on kalliit syötävät, joten ehkä ap halua säästää tässä.
Ehkä noin mielikuvituksettoman on parasta pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia ja banaaneja. Eikö nämä ole niitä joita kanssamatkustajat tykkäävät haistella?
Hohhoijaa, taas koolla kaikki älynjättiläiset. AP teki yksinkertaisen kysymyksen, tsiisus.
Ei yksinkertaiset muunlaisia kysymyksiä osaa tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mikä lähikasvattaja olet? Kun et tiedä lastesi makuja eväs ravinto mukaan ja mitä evästä junalle yön yli mukaan?Loukaamatta sinua ,ei voi olla totta? Noin uusi avuttomuus![/Olen noiden kummi
Mikäs mökelö se sinä olet, kun kirjoittaminenkaan ei oikein onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se sinua vaivaa? Ei se iso vika tarvii olla, kun se on korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käry leviää joka tapauksesa
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mikä lähikasvattaja olet? Kun et tiedä lastesi makuja eväs ravinto mukaan ja mitä evästä junalle yön yli mukaan?Loukaamatta sinua ,ei voi olla totta? Noin uusi avuttomuus!
Etkö osaa koskaan sanoa mitään positiivista, aina haukkumassa ja arvostelemassa muita?
Etköhän sinä keksi, otat vaan kätevät eväät, kyllä sinä tiedät mikä sinulle ja perheellesi maistuisi! Vanhojen elokuvien mukaan voi päätellä, että silloin oli junaeväänä aina iso köntti sianlihaa (ja rasvaista!) ja kokonainen ruislimppu sekä puukko, jolla näitä vuoltiin ja voi että herätti kateutta. Silloin ei ollut kaikilla ruokaa mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Ota sämpylöiden lisäksi tonnikalaa auringonkukkaöljyssä ja avaat vasta junassa. Ei tarvi edes voita. Termariin kaakaota ja toinen termari teetä. Mansikoita ja hedelmiä. Keksejä. Porkkanoita. Hieman karkkia. Lähdevesipulloja kylmäkauluksessa. Lapsille limsaa.
Kertakäyttömukit ja muut välineet. Kertakäyttöservettejä tai valmiiksi revityt talouspaperiarkit.
Miksi karkkia ilta- ja aamupalaksi?
Ruispuikulat pitää nälän loitolla.
Viiliä ja jogurttia.
Muista ne kertakäyttö ruokalusikat.
Ruisleipiin sopii se tuorekurkku, juusto, metukka.
Jos et ehdi tedä leipiä valmiiksi, osta mukasn vaikka tuubissa maksapasteijaa, kinkkupasteijaa ja sulatejuustoa. Pieniä rieskaleipiä. Tulee pikkupitsoja niistä. Kivaa askaretta makuuvaunussa.
Pillimehut on must!
Mukavaa matkaa!
Minä olen pitänyt junaeväänä Saarioisten roiskeläppäpizzoja ja olen ne syönyt ihan kädestä. Ne ovat kaiken lisäksi paremman makuisia kylminä.
Vierailija kirjoitti:
Eineslihapullia iso paketti 👍
Tämä on hyvä ja uusi idea minulle. Olen myös matkustanut paljon yöjunassa.
Ravintolassa suppea valikoima ja kallista.
Aurajuustotäytetyt valmislihapyörykät seurasvalle reissulle jooooo!!!
Ei siellä ravintolavaunussa edes saa kunnon ruokaa ja rahaa menisi ilta- ja aamupalaan lasten kanssa vähintään satanen. Todellakin kannattaa ottaa omat eväät.
Itse ottaisin voileipiä ja hedelmiä. Juotavaksi limsaa/mehua ja vettä ja itselle kahvia termokseen. Eli ihan tavalliset eväät. Jotain snäcksejä lisäksi lapsille, vaikkapa popcorneja.
Voileipiä. Muistan aina kun meidän perhe meni Lappiin ja makuuvaunussa kaivettiin esille meetwurstisämpylät ja maito. Aivan ihanaa kun kotona oli aina ruisleipää. Nyt teen töihin eväät joissa on neljä paahtoleipää, voita, sukatejuustoa siivuina, kinkkua tai kalkkunaa ja vihreää salaattia ja leikkaan veitsellä kahtia rasiaan.
Syön puolet tuosta tai kokonaan ja lisänä banaani. Veitsellä leikkaaminen tekee yhdestä annoksesta pienemmän ja on kaunista ja juhlavaa.
Tarpeeksi rahaa. Muuta ei evääksi tarvita.
Saa ne ostokset viedä ravintolavaunusta sinne makuuhyttiin.
Minä tilaan aina asemaravintolasta valkosipuli-aurajuustopizzan, sitä on helppo syödä junassa.