Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mursu pötköttelee edelleen Haminan rannassa

Vierailija
16.07.2022 |

Antakaa mursun pötkötellä rauhassa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee vaan surku kun ajattelen tuota kohtaloa. Tuhansien kilometrien päässä laumatovereista eikä mitään toivoa löytää takaisin kotiin.

Niin tulee. Lienee masentunut, kun lajitovereita ei näy, vaikka ui ja ui.

Veisivät nyt edes kunnon simpukka-aterian, että olisi jotain iloa. Vaikka 100 kg simpukoita aluksi. Tietysti siinä menee simpukoilta henki, surku sekin.

Mutta olisiko mahdollista siirtää mursu Jäämerelle jollain kuljetuksella? Jos joku rikas ryhtyisi maksajaksi. Tai jos kerättäisiin rahaa. Pienkeräyksen yläraja on 10 000 e. Sen voisi ainakin järjestää.

On aika epätodennäköistä, että mursu osaa Tanskan salmiin ja sieltä Pohjanmerelle, koska sen pitäisi uida etelään kohti lämpimämpiä vesiä.

10 000 eurolla ei tee mitään tuollaisessa hommassa

Vierailija
42/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattoo-mursu on edelleen rannalla, koska tänään soi vielä sotilasmusiikki Haminassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on marsu

Vierailija
44/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee vaan surku kun ajattelen tuota kohtaloa. Tuhansien kilometrien päässä laumatovereista eikä mitään toivoa löytää takaisin kotiin.

Aivan kuin minä. Tosin tuo tunne, että laumatoverit ovat 1000 km päässä on pelkästään henkinen. En tunne silti itsekään mitään toivoa enää päästä laumaan mukaan.

Tähän lisättynä tuli mieleen, että miksi mursua ei voisi ruokkia. En itse sen ruokavaliosta tiedä, mutta joku kirjoitti sen syövän simpukoita. Näin mursun kuntoa voisi kohottaa. Toki ei ehkä enää lähtisi rannalta pois jos pitopalvelu toimisi.

Vierailija
45/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mursu on just siellä missä se haluaakin olla, eikä missään eksyksissä. Hemmetin älykkäitä eläimiä.

Vierailija
46/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, että noin suuri eläin jaksaa uida superpitkiä matkoja. Luulin, että mursut uivat lähinnä saalistaakseen ja sit taas kömpivät rannalle köllimään.

Vierailija
47/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteenpäin on menty sanoi mursu aikanaan.

Vierailija
48/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa nyt ressukan nukkua. Väsyttäiskö itseäsi jos olisit uinut puolan rannikolta haminaan?!?

Suomalaiset näyttävät sivistymättömyytensä. Pitää terrorisoida eläintä joka vaan haluaa olla rauhassa.

Olisi kiinnostavaa tietää, miten mursun reitillä toiset kansat ovat suhtautuneet mursuun.

Tuskin näin hysteerisellä vouhotuksella kuin suomalaiset. Juuri kuten olemme:

sivistymättämiä maalaistolloja.

Mennään töllistelemään eläintä kuin hölmöläiset. Ja pitäähän se kuvakin saada someen ennen kaikkea.

Kuin pikkukakarat hiekkalaatikolla.

Vierailija
49/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi mursu on just siellä missä se haluaakin olla, eikä missään eksyksissä. Hemmetin älykkäitä eläimiä.

Tuolla videon mursulla ei ole niitä isoja hampaita. Ihmettelen sitä vähän.

Vierailija
50/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalainen tutkija antoi juuri oikeat ohjeet. Kiitos hänelle.

Jokainen maallikkokin tajuaa tuon logiikan. Lukekaa. löytyy Hesarista.

Että jätetään toinen rauhaan, annetaan levätä ja odotetaan että mursu jatkaa rauhassa matkaansa.

Kenellä tahansa eläimellä menee pasmat sekaisin jos sitä koko ajan häiritään.

Minä ainakin stressaanuisin jos mua töllisteltäisiin eikä annettaisi edes nukkua rauhassa.

Kannattaisi varmaan kysyä jatkossa ohjeet tältä norjalaiselta tutkijalta. Ymmärrän kyllä ihmisten uteliaisuuden ja ja innostuksen, mutta jotta mursu voisi rauhassa kerätä voimia, pakko hänet on jättää rauhaan. Eri asia, jos hänet voitaisiin roudata takaisin, mutta kun sellaista mahdollisuutta ei lienee vielä ole ilmaantunut.

P.S. Katsokaa HS kartta mihin on piirretty mursun matka. Se on tasan tarkkaan tiennyt missä koko ajan on ja mihin menee.

Aivan uskomaton juttu.

Kaikkea hyvää mursulle ja paljon tsemppiä <3

Vierailija
51/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjalainen tutkija antoi juuri oikeat ohjeet. Kiitos hänelle.

Jokainen maallikkokin tajuaa tuon logiikan. Lukekaa. löytyy Hesarista.

Että jätetään toinen rauhaan, annetaan levätä ja odotetaan että mursu jatkaa rauhassa matkaansa.

Kenellä tahansa eläimellä menee pasmat sekaisin jos sitä koko ajan häiritään.

Minä ainakin stressaanuisin jos mua töllisteltäisiin eikä annettaisi edes nukkua rauhassa.

Kannattaisi varmaan kysyä jatkossa ohjeet tältä norjalaiselta tutkijalta. Ymmärrän kyllä ihmisten uteliaisuuden ja ja innostuksen, mutta jotta mursu voisi rauhassa kerätä voimia, pakko hänet on jättää rauhaan. Eri asia, jos hänet voitaisiin roudata takaisin, mutta kun sellaista mahdollisuutta ei lienee vielä ole ilmaantunut.

P.S. Katsokaa HS kartta mihin on piirretty mursun matka. Se on tasan tarkkaan tiennyt missä koko ajan on ja mihin menee.

Aivan uskomaton juttu.

Kaikkea hyvää mursulle ja paljon tsemppiä <3

Ja kaikkea hyvää ja tsemppiä myös kiinnostuneille ihmisille <3

Nyt peukut pystyyn ja/tai kädet ristiin, että mursu pääsee takaisin oman heimonsa luokse.

Vierailija
52/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yläkerran läsgi paskalla :D

Vierailija
53/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin minä. Tosin tuo tunne, että laumatoverit ovat 1000 km päässä on pelkästään henkinen. En tunne silti itsekään mitään toivoa enää päästä laumaan mukaan.

Tähän lisättynä tuli mieleen, että miksi mursua ei voisi ruokkia. En itse sen ruokavaliosta tiedä, mutta joku kirjoitti sen syövän simpukoita. Näin mursun kuntoa voisi kohottaa. Toki ei ehkä enää lähtisi rannalta pois jos pitopalvelu toimisi.

Mistä sä meinaat saada niitä simpukoita? Ne ei syö mitään kaupan simpukoita.

Vierailija
54/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla videon mursulla ei ole niitä isoja hampaita. Ihmettelen sitä vähän.

Koska ne on leikattu pois

Vierailija
55/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin, että noin suuri eläin jaksaa uida superpitkiä matkoja. Luulin, että mursut uivat lähinnä saalistaakseen ja sit taas kömpivät rannalle köllimään.

Valaat ui ympäri maapallon.

Norsut vaeltavat puoli afrikkaa kävellen.

Vierailija
56/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pulleassa kunnossa

Vierailija
57/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ja näyttää ihan keski-ikäiseltä pubiruusulta

Vierailija
58/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mursu on taas kadoksissa.

Vierailija
59/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hän ole vaan kokenut moottoritien olevan kuuma. Kolumbus "löysi" Amerikan ja tämä mursu Haminan. Miksei avara maailma voisi huutaa myös eläimen nimeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän