Kuka siivoa kerrostalon rapun ja hissin jos vuokralainen sotkee ne oksennuksella ja paskalla?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaupungin vuokratalossa kukaan ei tullut siivoamaan ulosteita hissitä vaikka tehtiin useita vikailmoituksia. Tekijäkin oli tiedossa.
Varmaan oli oletettavissa ettei tekijältä saada laskutettua mitään. Siksi ei siivoojaakaan oikein saa hommiin, jos palkka uhkaa jäädä saamatta.
Mitä ihmettä oikein horiset. Taloyhtiöllä on sopimus tilojen huoltamisesta ja siivoamisesta ulkopuolisen tahon kanssa. Jos meidän talossamme olisi vaikka paskaa rappukäytävässä, sen havaitsija soittaisi huoltoon ja ilmoittaisi että rapussa on terveydelle vaarallinen sotku joka vaatii nopeaa siivousta. Huoltoyhtiö hoitaisi homman nopeasti. Ei kenenkään tarvitse soitella mitään erillistä siivoojaa joka sitten voi valita jättää tulematta. Taloyhtiö hoitaa laskun ja selvittää kenelle se menee. Sama homma kuin siinä jos roskakatokseen on jätetty tavaraa joka ei kuulu sinne, sekin viedään pois ja jos saadaan selville kuka sen tavaran jätti, lasku menee hänelle. Talossa tulee runsaastikin kuluja tällaisista ja niitä ei todellakaan aina saada laskutettua aiheuttajalta, tottakai ne silti hoidetaan jos taloyhtiö on ollenkaan asiallinen ja toimiva. Asukkaat maksavat siitä että saavat asua siistissä talossa. Itse maksan mielelläni sen. Näin maailma toimii.
Minä ainakin olen tottunut siihen, että jos sotken, niin myös siivoan jälkeni. Näin teen kotona sekä muualla, esimerkiksi taloyhtiön alueella. Jos en pysty itse korjaamaan jälkiäni, niin sitten tietenkin maksan siistijälle! Eikö tämä ole ihan selvää!
Vuokraisäntä tulee ja siivoaa omin kätösin.
-isännöitsiä
Se joka sotkee siivoaa itse. Jos ei siivoa lasku ylim.siivouksesta sotkijalle.
Meidän talossa ei laskua tullut kenellekkään vaan ne kulut laitettiin vuosittain nouseviin yhtiövastikkeisiin jos oli tuhotöitä, tuhottu jotain yleisiä tiloja, paikkoja jota korjattiin tai muuta sellaista. Lasku tuli ihan kaikille.
Vuoktatalo oli ihan kaikkein pahin mihinkä muutin ensi asuntooni kotoa lähdettyäni enkä ollut sitä ennen asunut vuokra talossa koskaan. Olin järkyttynyt kun vanhempia ei ollut lapsiaan valvomassa ollenkaan niin että ne saivat tehdä mitä tahansa tuhoja kuten tuhota kalliit istutukset ja puut pihasta kokonaan. Kun kielsin niin kamala kostaminen. Asuntoni seinät alettiin töhrimään savella. Ja kun joku siitä ilmoitti niin ne vanhemmat joutuivat ne tulemaan pesemään.
En ollut ikinä asunut vuokratalossa ja oli aivan kamalaa se tuhoaminen ja olin järkyttynyt nuorena ihmisenä.
Kuvittelin että se lapsiperheiden terrori loppuisi omakotitaloon muuttaessa mutta ei kun vaan pahempaa häirintää jatkuvalla kiljunnalla laittamalla tramboliineja joka ilman suuntaan. Aina kun meni ulos hyvällä säällä niin ei jumalauta mikä meteli.
Vierailija kirjoitti:
Siivoja mutta jos sotkija on tiedossa lasku menee hänelle.
Onneksi mulle ei tullut laskua siitä että naapurin juoppo-ukko aikoinaan yrjösi suoraan oveni eteen.
Vierailija kirjoitti:
Eroaako tämä mielestäsi jotenkin siitä jos kyseessä olisi osakkeenomistaja? Kun niin piti erikseen mainita vuokralainen.
Mulle tuli käsitys, että tässä haetaan sitä joutuuko vuokranantaja maksamaan, jos vuokralainen ei maksa.
Kyseessä siis ihminen joka vammainen. Vaikuttaako tämä mitenkään? Ap
Vierailija kirjoitti:
Eroaako tämä mielestäsi jotenkin siitä jos kyseessä olisi osakkeenomistaja? Kun niin piti erikseen mainita vuokralainen.
No osaketalossa moista puuhaststelee lähes poikkeuksetta vuokralainen.
Osakkeenomistaja maksaa tässä taloyhtiössä. Se on voi voi, jos ei saa rahojaan vuokralaiselta. Valitkoon paremmin seuraavalla kerralla.
Kaupunkien vuokrataloissa nyt ei tietenkään moisia siivota eikä pidäkään; sen touhun maksaa verorahoistaan muualla asuvat oman asuntonsa omistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoja mutta jos sotkija on tiedossa lasku menee hänelle.
On tiedossa koska jäljet johtavat hänen ovelleen. Ap
Aina ei vaan johda tekijän ovelle. Täällä hissiin kaadettu kaljat ja vana johtaa mun ovelle. Jo toista kertaa. En juo kaljaa, enkä sotke käytäviä. Kannattaisi opetella reitti kotiin.
Tulin äsken puolen tunnin kauppareissulta ja sillä välin joku oli ehtinyt oksentamaan hissiin. Hyi helv*tti!
Jos tekijä on pa ja kaupungin vuokratalo, joku muu kuin tekijä yleensä maksaa. Sotkijalla on tavallaan piikki auki. Häätöä on vaikea saada,