Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten huuhteluaineen hajun saa pois vaatteista?

Vierailija
16.07.2022 |

Mummo oli ostanut vauvalle vaatteita ja ystävällisesti pessyt ne valmiiksi - kippasi sitten varmaan litran huuhteluainetta joukkoon. En vaan pysty pukemaan vauvalle haisevia vaatteita! Olen nyt pessyt kahteen kertaan nuo vaatteet ja tuulettanut pihalla eikä haju ole vieläkään poissa. Mitä kokeilen seuraavaksi?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte pestä etikalla, peskää vaatteet käsin.

Vierailija
62/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILITYS!!!!

Pese, kuivata ja silitä vaate. Toista vielä kaksi kertaa.

Näin oman kokemukseni mukaan hajut lähtee.

N38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin huuhteluaineiden käytön, kun ne homehduttivat pesuainelokeron

Vierailija
64/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etikka (eli etikkahappo) on vaaraton (heikko) karboksyylihappo, jota esiintyy luonnossa kuten esim. sitruunahappoakin (myös karbooksyylihappo).

Mm. martat suosittelevat puhdistamaan pesukoneen sitruunahapolla, joten tuskin se kovin montaa rumpua on rikkonut. Kuten ei myöskään etikka.

On ok puhdistaa pesukone hapuilla mutta huom sitä käytetään pesuohjelmassa jonka jälkeen tulevat huuhtelua ja käsketään vielä pesemään kone pesuaineella kertaalleen.

Etikkaa huuhteluaineena käytettäessä hapanta vettä jää koneen pohjalle ja hitaasti ruostuttaa sen.

Saisko linkkiä mistä tämä tieto on peräisin. Upo-pesukoneissa ainakin rumpu on tehty ruostumattomasta teräksestä.

https://www.houzz.com/discussions/2414961/don-t-use-vinegar-in-your-was…

https://homeapricot.com/can-vinegar-damage-your-washing-machine/

Keskustelupalostojen mielipiteitä :D

Vierailija
65/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina liioitella? Kukaan ei laita litraa huuhteluainetta eikä pullollista hajuvettä niin kuin täällä usein arvellaan.

Niin, en minä ainakaan. Yksi pullo on 750 ml, ei 1000 ml (eli litra). Se yksi pullollinen on oikein sopiva määrä yhteen pyykkikoneelliseen pyykkiä. Ehkä mistään mitään ymmärtämättömät ihmiset käyttävät litraa, sillä se on heidän yksinkertaisille aivoilleen mahdollista ymmärtää. Ja kemikaaleja on muutekin jokapaikassa, ei yksi huuhteluaine merkitse yhtään mitään.

t. huuhteluainemummo

Vierailija
66/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö kakkapyykki puhtaaksi pelkällä etikalla?

Vierailija
67/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina liioitella? Kukaan ei laita litraa huuhteluainetta eikä pullollista hajuvettä niin kuin täällä usein arvellaan.

Niin, en minä ainakaan. Yksi pullo on 750 ml, ei 1000 ml (eli litra). Se yksi pullollinen on oikein sopiva määrä yhteen pyykkikoneelliseen pyykkiä. Ehkä mistään mitään ymmärtämättömät ihmiset käyttävät litraa, sillä se on heidän yksinkertaisille aivoilleen mahdollista ymmärtää. Ja kemikaaleja on muutekin jokapaikassa, ei yksi huuhteluaine merkitse yhtään mitään.

t. huuhteluainemummo

Se pesukoneen huuhteluainesäiliöhän on tosi pieni, ei sinne mene edes puolta korkillista.

Vierailija
68/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaineet on myrkkyä! Hyvä ettet käytä itse. Se jumittuu vaatteeseen ja alkaa haista eltaantuneelle. Just tuo etikkapesu. Kokeile myös ruokasooda-sitruunamehuliotus.

Ihmettelen, että joku niitä edelleenkin käyttää. Otin selville mitä aineosia niissä on, ja siihen loppui jo vuosia sitten niiden käyttö, kuten kaikkien muidenkin hajusteiden käyttö sisätiloissa. Enkä ole allerginen millekään, mutta mihin niitä hajusteita tarvitaan? Joulunakin laitan vain appelsiineja ja sitruunoita joihin painelen kokonaisia neilikoita kuoren läpi. 

Hajusteet ja tuoksukkeet ovat miellyttäviä, rauhoittavia, tuoksut vain yksinkertaisesti... (Miten sen nyt teille kaikille osaisin muotoilla ja mitä sanoja voisin käyttää jotta te kaikkikammoiset lumihiutaleet sen ymmärtäisitte?) ...ovat HYVÄNTUOKSUISIA: siihen niitä tarvitaan.

Tämä kaikkien ihanien tuoksujen vihaaminen on taas näitä 2000-luvun uusia ja mielenvikaisia ilmiöitä. Ei niistä kukaan kitissyt vielä silloin 1900-luvulla jota ajan hermolla olevat, modernit nykyihmiset niin kovasti haluavat virnuilla, juuri nämä kaikkipelkoiset tupakan, hajusteitten, yksityisautoilun ym. ym. ym. ym. ym. vastustajat. Ihmisaines on heikentynyt ja taantunut älyllisesti:

"Pyykinhuuhteluaineen käyttäjät eivät saa tulla joukkoliikennevälineisiin kun minua yskittää en voi syödä sellaista missä on lisättyä sokeria gramman kymmenestuhannesosa kun sokeripala tekee tulehduksen kukaan ei saa syödä annosta joka ei ole koottu tällaisten meikäläisen kaltaisten perfektionistien laatiman lautasmallin mukaan alkoholi on vaarallista viisi sekuntia kahdenkymmenen metrin päästä kantautuvaa tupakan tuoksua tekee keuhkosyövän ja tubin ja kun minä kuulun riskiryhmään määkinää määkinää määkinää ja aina vain lisää määkinää niin kauan kuin henki pihisee..."

Mikä piru teitä riepoo? Mikä niissä hyvissä tuoksuissakin voi jotakuta höyrähtänyttä kenkuttaa?

Ihan turhaa jengiä te olette, te (mm.) huuhteluaineitten vihaajat.

Käyttäkää kaikki järki-ihmiset aikaisempaa enemmän huuhteluaineita tulevaisuudessa, varsinkin niissä vaatteissa joita pidätte yllänne kun asioitte joukkoliikennevälineissä, marketeissa, kuljette hissillä, ja ylisummaan olette tiiviin väentungoksen seassa: minä tykkään.

Vierailija
69/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle tuoksuvat ja käytän aina.

Vierailija
70/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteissa ei kuitenkaan ole enää mitään vahingollista. Hajuaisti tottuu nopeasti, joten voit hyvin käyttää niitä.

Älä säilytä vaatteita pinossa, vaan vaikka pikkuhenkareissa, niin haju tuulettuu pois. Voit viedä ne myös ulos varjoon roikkumaan. Ulkoilma tuo niihin raikkautta.

Vierailija
71/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei siihen huuhteluaineeseen kuole, jatkossa et käytä, moni pesee vauvan vaatteet tuoksuvilla pesuaineilla, vaikka se ei ole suositeltua.

Ei ehkä kuole, mutta ainakin minun vauva sai pahan ihottuman, lääkäristä piti hakea lääkevoiteet siihen ja kesti pari viikkoa parannella.

Vierailija
72/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ihmetellä allergioita ym jos jo vauvaikäiselle tungetaan kaikki hajusteet. Yök.

Vierailija
73/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei siihen huuhteluaineeseen kuole, jatkossa et käytä, moni pesee vauvan vaatteet tuoksuvilla pesuaineilla, vaikka se ei ole suositeltua.

Ei ehkä kuole, mutta ainakin minun vauva sai pahan ihottuman, lääkäristä piti hakea lääkevoiteet siihen ja kesti pari viikkoa parannella.

Yksittäistapaus.

Vierailija
74/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien palstan katkerilla velatädeillä on ollut vauvoja? 😂

Vierailija
75/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta täysin! Pesu- tai/ja huuhteluainetta paljon käyttävät haisevat ainakin meikäläisen nenään kamalalta. Se on niin pistävä haju. Puistattaa, että pieni lapsi joutuisi sellaisessa käryssä olemaan. Ap:lta vain vastuullista ajattelua.

Yksi päivä töissä työkaveri käveli käytävällä viisi metriä mua edellä. Jätti jälkeensä sellaisen hajukatkun, että teki mieli vitsailla pyykkipäivästä. Toki pidin suuni kiinni, koska tuollainen kommentointi ei kuulu työpaikalle. Itse käytän hajusteettomia enkä huuhteluainetta lainkaan.

Vierailija
76/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte ihmetellä allergioita ym jos jo vauvaikäiselle tungetaan kaikki hajusteet. Yök.

Jos kaikkea vältellään, niin se niitä allergioita vasta aiheuttaakin.

Vierailija
77/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap:ta täysin! Pesu- tai/ja huuhteluainetta paljon käyttävät haisevat ainakin meikäläisen nenään kamalalta. Se on niin pistävä haju. Puistattaa, että pieni lapsi joutuisi sellaisessa käryssä olemaan. Ap:lta vain vastuullista ajattelua.

Yksi päivä töissä työkaveri käveli käytävällä viisi metriä mua edellä. Jätti jälkeensä sellaisen hajukatkun, että teki mieli vitsailla pyykkipäivästä. Toki pidin suuni kiinni, koska tuollainen kommentointi ei kuulu työpaikalle. Itse käytän hajusteettomia enkä huuhteluainetta lainkaan.

Ethän vain käytä saippuaakaan kun käyt suihkussa, etkä shampoota hiuksissasi, tai mieluummin et käy pesulla enää ollenkaan, tai käyt enintään kaksi kertaa kuukaudessa, ettet vain "käryä" ympäristössäsi jossa liikut ja ettet "haise kamalalta" kenenkään lähimmäisesi nenään?

Varmaankin haiset miellyttävälle hielle, virtsalle, kuolleelle ihosolukolle sekä ulosteelle kun kuljet väkijoukoissa.

Vierailija
78/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi, mutta tuli paha mieli mummon puolesta.

Ikävä rikkoa ehkä mielikuvasi reppanamummosta pesemässä vaatteita viimeisillä voimillaan, mutta tämä kyseinen mummo on räväkkä, tatuoitu viisikymppinen punapää, joka ei tarvitse sääliä :) ap

Ei, tämä ei ollut mulla mielessä, vaan se että toinen ajatteli hyvää, saavansa tuoreelle äidille hyvän mielen, auttavansa, niin sun reaktio sille on oksennus ja halvennus.

Vaatteet on tosi kivoja, harmi ettei ole vielä päässyt käyttöön kun en ole saanut hirveää hajua pois. En altista vauvaa tuollaiselle vaikka mummolle tulisi kuinka paha mieli. Ap

Vaatteet käyttöön. Lopeta stressaaminen. lasta ei voi kasvattaa tynnyrissä koko elämää. Sulla menee vielä oma mielenterveys kun ylireagoit kaikkeen noin pahasti.

Jopa ilmassa on saasteita.

Tämä on kyllä inhottava kommentti. Tynnyrissä kasvattaminen ja haitallisten aineiden minimointi on kyllä kaks eri asiaa. Jos voi vähentää kemikaalikuormaa jolle vauvansa altistaa, niin en nää kyllä mitään syytä miks ei tekis niin.

Vierailija
79/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 50 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaineet on myrkkyä! Hyvä ettet käytä itse. Se jumittuu vaatteeseen ja alkaa haista eltaantuneelle. Just tuo etikkapesu. Kokeile myös ruokasooda-sitruunamehuliotus.

Ihmettelen, että joku niitä edelleenkin käyttää. Otin selville mitä aineosia niissä on, ja siihen loppui jo vuosia sitten niiden käyttö, kuten kaikkien muidenkin hajusteiden käyttö sisätiloissa. Enkä ole allerginen millekään, mutta mihin niitä hajusteita tarvitaan? Joulunakin laitan vain appelsiineja ja sitruunoita joihin painelen kokonaisia neilikoita kuoren läpi. 

Hajusteet ja tuoksukkeet ovat miellyttäviä, rauhoittavia, tuoksut vain yksinkertaisesti... (Miten sen nyt teille kaikille osaisin muotoilla ja mitä sanoja voisin käyttää jotta te kaikkikammoiset lumihiutaleet sen ymmärtäisitte?) ...ovat HYVÄNTUOKSUISIA: siihen niitä tarvitaan.

Tämä kaikkien ihanien tuoksujen vihaaminen on taas näitä 2000-luvun uusia ja mielenvikaisia ilmiöitä. Ei niistä kukaan kitissyt vielä silloin 1900-luvulla jota ajan hermolla olevat, modernit nykyihmiset niin kovasti haluavat virnuilla, juuri nämä kaikkipelkoiset tupakan, hajusteitten, yksityisautoilun ym. ym. ym. ym. ym. vastustajat. Ihmisaines on heikentynyt ja taantunut älyllisesti:

"Pyykinhuuhteluaineen käyttäjät eivät saa tulla joukkoliikennevälineisiin kun minua yskittää en voi syödä sellaista missä on lisättyä sokeria gramman kymmenestuhannesosa kun sokeripala tekee tulehduksen kukaan ei saa syödä annosta joka ei ole koottu tällaisten meikäläisen kaltaisten perfektionistien laatiman lautasmallin mukaan alkoholi on vaarallista viisi sekuntia kahdenkymmenen metrin päästä kantautuvaa tupakan tuoksua tekee keuhkosyövän ja tubin ja kun minä kuulun riskiryhmään määkinää määkinää määkinää ja aina vain lisää määkinää niin kauan kuin henki pihisee..."

Mikä piru teitä riepoo? Mikä niissä hyvissä tuoksuissakin voi jotakuta höyrähtänyttä kenkuttaa?

Ihan turhaa jengiä te olette, te (mm.) huuhteluaineitten vihaajat.

Käyttäkää kaikki järki-ihmiset aikaisempaa enemmän huuhteluaineita tulevaisuudessa, varsinkin niissä vaatteissa joita pidätte yllänne kun asioitte joukkoliikennevälineissä, marketeissa, kuljette hissillä, ja ylisummaan olette tiiviin väentungoksen seassa: minä tykkään.

En vihaa tuoksuja, mutta kemiallisia tuoksuja ja muovia vihaan yli kaiken. Kasvatan itse laventelia, minttua. Salviaa kuivatan ja poltan sitä sisätiloissa se puhdistaa ilman erinomaisesti. Kemialliset aromit jätän sinun laisillesi ostettaviksi. Minua ei rievo mikään, kunhan olla möllötän maaseudulla käyttäen metsän ja maan antimia hyväkseni. Hajustat varmaan saunankin heittämällä kiukaaseen kemiaa, että tuoksuu. 

Vierailija
80/98 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 50 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän vain käytä saippuaakaan kun käyt suihkussa, etkä shampoota hiuksissasi, tai mieluummin et käy pesulla enää ollenkaan, tai käyt enintään kaksi kertaa kuukaudessa, ettet vain "käryä" ympäristössäsi jossa liikut ja ettet "haise kamalalta" kenenkään lähimmäisesi nenään?

Varmaankin haiset miellyttävälle hielle, virtsalle, kuolleelle ihosolukolle sekä ulosteelle kun kuljet väkijoukoissa.

Taidat olla katkera ihminen kun ilkeilet täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi