Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkapohdinta: Turkki vs Kreikka

Turisti
16.07.2022 |

Syksyn lomasuunnitelmia tekemässä, vaihtoehtoina Turkin tai Kreikan reissu. Turkki nyt vähän kyseenalainen, mutta muuten voisi olla sopiva kohteena. Hakusessa lämpöä, hyvää ruokaa, rentoa oleilua.
En kaipaa extreme-elämyksiä enkä ostoskeskuksia

Kumpaan itse lähtisit?
Turkki =peukku
Kreikka =alapeukku

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ihminen ei mene Turkkiin. Itse ainakin halveksun jos saan jonkun kiinni rysän päältä.

Minkä rysän?

Tarkoittaa että saa itseteosta kiinni

Vierailija
22/63 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki oli jo painajainen ilman mitään Erdokania. En menisi vaikka ilmaiseksi pääsisin, kerta riitti.. Kreikassa olen käynyt kymmeniä kertoja ja menen heti taas kun mahdollista. Samos, Naxos, Kalymnos, Karpathos, Kreeta, näistä mihin tahansa lähtisin nyt heti!

Vierailija
24/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin ei missään tapauksessa, ainakaan nyt. Kreikassa on maskipakko . Edelleen. Eli ainakin busseissa, ja takseissa...kuukauden päästä pitäisi itte lähtee just kreetalle

Vierailija
25/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkiin ei missään tapauksessa, ainakaan nyt. Kreikassa on maskipakko . Edelleen. Eli ainakin busseissa, ja takseissa...kuukauden päästä pitäisi itte lähtee just kreetalle

Onko oikeasti muka maskipakko? Miten valvotaan. Vai onko esim taksikuskista kiinni? Me ollaan myös kuukauden päästä lähössä , ja maskit ei oikein nappaa... Onko täällä kreetalla juuri käyneitä?

Vierailija
26/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Kreikassa viikon tai parin rantaloman viettää, mutta oikeasti en ymmärrä miten monet sitä niin ylivertaisena hehkuttavat. Omat kokemukset tosin vain Kreetalta ja Rodokselta, mutta en kyllä ainakaan noilla saarilla kokenut olevan kovin ihmeellistä muihin lomakohteisiin verrattuna. Kuivaa, roskaista, aika alkeellistakin. Monin paikoin huonokuntoisia teitä, taloissa hoitamattomia pihoja, kuivuneita niittyjä. Kauniita merenrantoja kyllä paikoin. Ruoka ihan ok, mutta niin on muuallakin. Itse olen enemmän tykästynyt Italiaan ja Espanjaan.

Vierailija
27/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Juuri palattiin Kreikasta. Maskipakko on ainoastaan sairaaloissa ja apteekeissa.

Vierailija
28/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa olen käynyt kerran,se riitti. Kreikka on mun juttu,ens kuussa taas Kreetalle.

Vierailija
29/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa maissa olen käynyt useamman kerran eri kohteissa. Kummassakaan ei oikeasti ole mitään erikoista. Hyvätasoinen hotelli paikkaa puutteita. Rantaloman voi viettää kummassa maassa vaan.

Vierailija
30/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka ehdottomasti. Eilen sieltä tultiin. Ja ei siellä todellakaan ole mitään maskipakkoa.

Vierailija
31/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkissa olen käynyt kerran,se riitti. Kreikka on mun juttu,ens kuussa taas Kreetalle.

Me just eilen tultiin kreetalta.

Vierailija
32/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Alanyaan Turkissa. Jos Turkkiin haluaa, niin Antalya on kunnon kaupunkin missä on oikeita ostareita joissa kivoja kauppoja ja kiinteät hinnat, eikä mitään basaarialueita pakkomyynteineen. Ei siis laran alueelle, vaan ihan Antalyan kaupunkiin menisin. Myös vanha satama-alue on kaunis, vaikka siellä tosin sitten onkin näitä turistikojuja tyrkyttävine myyjineen.

Vierailija
33/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka mieluummin Kroatiaa.

Upeaa maastoa, rantoja, ravintoloita ja eurooppalaisempi tunnelma kuin mainitsemissasi turistirysissä.

Vierailija
34/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaria on paras. En ymmärrä miksi sinne järjestetään matkoja vain talvikaudella. Kesällä on hankala päästä, joutuu ottamaan lennot vaihdoilla, ja vaikea löytää hyvin yhteensopivia lentoja kohtuuhintaan. Jos pääsisi helpommin, valitsisin lomakohteeksi myös kesällä Lanzaroten.

Vierailija
35/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain nuo on vaihtoehtoina? Miksi ei Italia? Tai vaikka Mallorca? Tai Ibiza?

Vierailija
36/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi huonoa vaihtoehtoa. Jos oikeasti ei olisi muuta vaihtoehtoa lähtisin Kreikkaan, ja tarkemmin Rodokselle. Ehdottomasti johonkin hyvään hotelliin itärannikolle.

Vierailija
37/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkissa enemmän ja pääosin edullisia ja hyvätasoisia all inclusive resortteja, joista ei tarvitse poistua. Sen kun vaan makaa, syö ja juo. Ehkä välillä allasjumppaa. Kreikassa enemmän vaatimattomampia aamupalapaikkoja ja ravintolat erikseen.

Kuka tälläiseen haluaa? Ranneke teipataan käteen kun tuut hotelliin. Syöt sitä kolmioleipää ja ranskalaisia viikon ja kulutat vartioidulla alueella koko loman. Mulle ainakin koko matkan pointti on nähdä kohdetta, käydä eri ravintoloissa, rannoilla ja nähtävyyksillä, ylipäänsä liikkua. Kuulostaa ihan joltain mursujen rantautumisilta koko all inclusive.

Vierailija
38/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi huonoa vaihtoehtoa. Jos oikeasti ei olisi muuta vaihtoehtoa lähtisin Kreikkaan, ja tarkemmin Rodokselle. Ehdottomasti johonkin hyvään hotelliin itärannikolle.

Miksi juuri Rodokselle? Kreikassa kymmenittäin toistaan ihanempia saaria joille on sujuvat lauttayhteydet eikä tarvitse turistilaumojen keskellä lomaansa viettää.

Vierailija
39/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkissa enemmän ja pääosin edullisia ja hyvätasoisia all inclusive resortteja, joista ei tarvitse poistua. Sen kun vaan makaa, syö ja juo. Ehkä välillä allasjumppaa. Kreikassa enemmän vaatimattomampia aamupalapaikkoja ja ravintolat erikseen.

Kuka tälläiseen haluaa? Ranneke teipataan käteen kun tuut hotelliin. Syöt sitä kolmioleipää ja ranskalaisia viikon ja kulutat vartioidulla alueella koko loman. Mulle ainakin koko matkan pointti on nähdä kohdetta, käydä eri ravintoloissa, rannoilla ja nähtävyyksillä, ylipäänsä liikkua. Kuulostaa ihan joltain mursujen rantautumisilta koko all inclusive.

Aika moni haluaa. Monelle loman tarkoitus on tosiaan vaan lekotella altaalla tai rannalla. Ehkä lukea hyvää kirjaa, siemailla virvokkeita. Välillä käydä syömässä valmiissa pöydässä kattavasta valikoimasta. Iltaisin jotain ohjelmaa ehkä järjestetty. Ihmiset haluaa eri asioita, ja kyllä noille all inclusive hotelleillekin on paikkansa. Riippuu mitä lomaltaan haluaa. Jos on tarpeeksi laadukas hotelli, on myös all inclusive oikeasti yleensä aika hulppea. Valikoimaa riittää, ei todellakaan tarvitse syödä pelkkiä ranskalaisia ja kolmioleipiä. Huonolaatuisessa all inclusivessa se kylläkin on juuri tuota linjaa. Itse valitsen mieluiten viihtyisän huoneistohotellin jossa huoneistot ovat matalissa yksi tai kaksikerroksisissa rakennuksissa omilla sisäänkäynneillä. Tykkään lomailla perheen kanssa omassa rauhassa oman aikataulun mukaan. Siivouskaan ei ole välttämätön päivittäin. Ymmärrän silti että jonkun mielestä juuri tuo että kaikki on valmiina ja helposti saatavilla on se juttu joka luo lomatunnelman. Kaikkia ei myöskään kiinnosta mitkään nähtävyydet. En itsekään jaksa kiinnostua mistään kirkoista tai jostain raunioista. Ihan tavalliset kävelyretket lähiseudulla riittävät, tai jokunen bussireissu vaikka kaupunkiin jos sellainen on sopivan matkan päässä.

Vierailija
40/63 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri Rodokselle? Kreikassa kymmenittäin toistaan ihanempia saaria joille on sujuvat lauttayhteydet eikä tarvitse turistilaumojen keskellä lomaansa viettää.

Koska pidän Kreikan saarista eniten Rodoksesta. Itärannikolla on hyvät rannat ja hienoja hotelleja. Saari on sopivan kokoinen, ja Rodoksen kaupunki on aika kiva. En silti valitsisi Rodostakaan kohteeksi jos voisin vapaasti valita lomakohteen, mutta jos nyt oli vaan Kreikka ja Turkki vaihtoehtoina, niin sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän