Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään imurin tulisi kestää?

Vierailija
16.07.2022 |

Takuu oli 2 vuotta se ylittyi kaksi viikkoa sitten, loistavaa kestävyyden mitoitusta 😆, mutta varmaan imurin tulisi kestää pidempään?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nähnyt luetteloita kohtuullisista ajoista mitä laitteiden saa olettaa kestävän, mutta nyt en sellaista löydä

Vierailija
2/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kerran rikkoontunee laitteen kauppaan toukokuussa. Takuu oli mennyt umpeen huhtikuussa. Myyjä sanoi että hän kirjoittaa tänne että hajosi huhtikuussa ja saat hyvityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta

Vierailija
4/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpis imurit minulla oli käytänössä 3v. Ja hajosivat.Kun joka päivä imuroin lemikki eläimien takia.Lemikki eläimiä ei enää! käytössä 70 e imuri,tiedä häntä kauan kestää. 3v.takuu. Käytän 1 kerta viikossa sitä.On myös saman hintainen varellinen ladattava rikka imuri. Jolla omat leipä,näkkäri murut, imuroin keittiöstäni päivittäin,kuin eteisen maton.

Vierailija
5/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta

Vanha Volta kesti tuon verran. Imutehokin oli kovempi kuin ennen EU:n asettamia rajoituksia.

Vierailija
6/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta

Minulla on käytössä lapsuudenkodin imuri 80-luvulta. Hyvin pelittää.

Vierailija
7/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v

Vierailija
8/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi vanha imuri edelleen käytössä. En tiedä tarkkaan mutta vähintään 30 vuotta.

Vierailija
9/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpis imurit minulla oli käytänössä 3v. Ja hajosivat.Kun joka päivä imuroin lemikki eläimien takia.Lemikki eläimiä ei enää! käytössä 70 e imuri,tiedä häntä kauan kestää. 3v.takuu. Käytän 1 kerta viikossa sitä.On myös saman hintainen varellinen ladattava rikka imuri. Jolla omat leipä,näkkäri murut, imuroin keittiöstäni päivittäin,kuin eteisen maton.

Miksi niitä näkkärinmuruja pitää levittää ympäri keittiötä niin, että niitä joutuu imuroimaan?

Vierailija
10/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän työssäni imuria joskus jopa 4 h päivässä ja kaikkein parhaiten kestää tietenkin ammatti-imurit. Tällä hetkellä olen ajellut tuolla Kärcherin T7:lla neljä vuotta ja mikään ei ole hajonnut. Imuri taisi maksaa jotain 115 e + alv. Huonolla imurilla ei tee yhtään mitään, sen kanssa siivoaminen alkaa vain ketuttamaan rankasti.

Vierailija
11/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta

Vanha Volta kesti tuon verran. Imutehokin oli kovempi kuin ennen EU:n asettamia rajoituksia.

Joo on, mutta imuteholla ei ole periaatteessa virkaa, jos putket ovat paksut ja ei osaa käyttää imuria oikein.

Vierailija
12/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän työssäni imuria joskus jopa 4 h päivässä ja kaikkein parhaiten kestää tietenkin ammatti-imurit. Tällä hetkellä olen ajellut tuolla Kärcherin T7:lla neljä vuotta ja mikään ei ole hajonnut. Imuri taisi maksaa jotain 115 e + alv. Huonolla imurilla ei tee yhtään mitään, sen kanssa siivoaminen alkaa vain ketuttamaan rankasti.

Mutta mistä "tavalline kuluttaja" voi hankkia itselleen "ammattilaistason" imurin - ja onko se sittenkään kotikäytössö yhtä hyvä kuin vaikka julkisia tiloja imuroidessa....

Vierailija
13/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä imurin pitää kestää yli takuuajan, jos sitä on käytetty oikein ja huolellisesti.

Takuuajan päättyminen ei merkitse sitä, että vastuu tavaran virheestä samalla päättyisi. Esimerkiksi kodinkoneessa alun perin ollut valmistusvika tai muu piilevä virhe on myyjän vastuulla, vaikka se ilmenisi vasta takuuajan päätyttyä.

Takuun ulkopuolelle voidaan rajata virheet, jotka ovat aiheutuneet ostajasta.

Syitä ovat esimerkiksi käyttö- tai hoito-ohjeiden laiminlyönti, muu tavaran vääränlainen tai huolimaton käsittely.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kulutt…

Vierailija
14/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet tuolla tiedolla? Eikö teillä käy siivoojat? Kuka vielä tänä päivänä siivoaa itse 😀

Vierailija
15/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Voltan ennen kun EU tehorajoitukset tuli voimaan, eli nyt varmaan joku 10 vuotta on hyvin kestänyt.

Vierailija
16/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet tuolla tiedolla? Eikö teillä käy siivoojat? Kuka vielä tänä päivänä siivoaa itse 😀

Olen poikamies ja siivoan omat nurkkani, kun ei siitä niin ioa vaivaa ole kun kämppäni kuitenkin vain pienehkö vuokrakämppä. Mutta niin iso ettei se itsestään pidä pölyjä poissa.

Mutta joo. Minusta on yleisemmin kiintoisaa miettiä tavaroiden elinkaarta e. miten pitkään jonkun tavaran tulisi kestää. Mutta minä kuulunkin heihin jolla on käytössä samoja vaatteitakin joita olen käyttänyt jo 15 vuotta sitten 

Eivät vaatteeni ole varmastikaan kaikkein viimsiemmän muodin mukaisia. Mutta se, että voin käyttää vaikka näin vanhoja farkkuja kertonee siitäkin, että elopainoni pysynyt kurissa. - Tulsikin kalliiksi, jos pitäsi laittaa kaikki vaatteet uusiksi lihomisen johdosta mutta ei sitä kai moni huomaa jos ja kun elopaino kohoaa pikku hiljaa ja salakavalasiti. Eihän kilon tai parin nous vuodessa paljoa ole mutta kymmenessä vuodessa se on jo 10+ kiloa ,joka jo vähän näkyykin olemuksesta

(Eksyimpä aiheesta)

Vierailija
17/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain, että kaikki laitteet nykyään suunnitellaan kestämään juuri sen takuuajan. Olen itse huomannut, kuinka yksi ja toinen laite prakaa määrätyn ajan sisällä. Aikanaan moni laite kesti jopa vuosikymmeniä, välillä toki korjattiin. Kukaan päättäjistä ei kiinnitä tähän huomiota, kaikki vaan kaatopaikalle. Aiemmin vietiin Afrikkaan, mutta se kai tyssäsi. Ihan hullujen hommaa. Eikö muka nykyään kyetä tekemään KESTÄVIÄ LAITTEITA?Että luonto säästyy?

Vierailija
18/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä 26 vuotta vanha pölynimuri ja hyvin toimii. Ei ole koskaan korjattu.

Vierailija
19/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Dyson tai miele, ne kestää, nää muut kyllä hajoaa ku takuu on ohi.

Vierailija
20/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla ostettu imuri. Hyvin toimii vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi