Täytin tänään 25v. edes siskoni ei muistanut. Muita jotka ovat pettyneet syntymäpäivänään?
Ensiksi totean että negatiivisiin kommentteihin en vastaa enkä reagoi, olkoon se vaikka sitten synttärilahja itselleni.
Mä olen aina tykännyt synttäreistä, omista sekä muiden. Tykkään antaa lahjoja ja nähdä sen vaivan että ajatuksella mietin lahjaa jolla on joku tarkoitus. Mun mielestä on tärkeää arvostaa sekä juhlistaa ihmisiä ympärillään.
Rahallisella arvolla ei ole väliä, käpylehmä kelpaisi oikein hyvin itselleni.
Jotenkin ajattelin että kun täytän 25 niin se olisi sen suuruinen numero että siinä olisi jotain spesiaalia.
Vanhempieni ja puolisoni lisäksi anoppi laittoi viestin (puoliso työmatkalla). Kukaan muu, edes läheinen siskoni ei ole muistanut tätä päivää..
Ehkä olenkin eniten pettynyt siskooni, kun hän täytti 25 valitsin ajatuksella Kalevalan rannekorun jolla oli tarkoitus, keräsin porukan kasaan ja leivoin kakun. Mitä minä sain, en mitään..
Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.
Itsellä tämä päivä meni töissä ja siivotessa. Mitä sitä muuta tekisi kesäisenä perjantaina kun täyttää 25 kuin tekisi viikkosiivouksen..
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
No jos rakastat synttärien viettämistä, miksi et järjestänyt sellaisia?
Onpa taas ongelmat. Minä en välitä omista syntymäpäivistäni, joten piiloudun keskelle ei-mitään, jotta ei tarvitsisi juhlia tai muistaa.
Koska kaikki ketä voisin kutsua ovat juuri reissussa.
Mullakin tänään synttärit. Sisarukset ja äiti, muutamat kaverit ja appiukko onnittelivat viestillä ja yksi ystävä soitti onnittelusoiton. Mieheni sen sijaan ei muistanut koko syntymäpäivää. No, en edes odottanut mitään erikoista, mutta se oli kyllä vähän surullista, että ei edes muistanut ennen kuin itse illalla sanoin, että tänään on mun syntymäpäivä.
Mutta onnea sulle, AP, huolimatta pettymyksestäsi!
Olen ite aina muistanut sukulaiset ja ystävät vaikka ei olisi edes tasavuosia.
Täytin äskettäin 60 eikä kukaan siis ei kukaan lähettänyt edes tekstiviestillä onnittelua, saati että olisi vaivautunut kortin kirjoittamaan.
Ei ehkä sitten ole nykyaikaa. En taida itekään enää lähetellä kelleen mitään onnitteluja.
Vierailija kirjoitti:
Täytin äskettäin 60 eikä kukaan siis ei kukaan lähettänyt edes tekstiviestillä onnittelua, saati että olisi vaivautunut kortin kirjoittamaan.
Ei ehkä sitten ole nykyaikaa. En taida itekään enää lähetellä kelleen mitään onnitteluja.
Samoilla ajatuksilla täällä. Taitaa minullakin ihan vahingossa unohtua jatkossa sukulaisten ja ystävien syntymäpäivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas ongelmat. Minä en välitä omista syntymäpäivistäni, joten piiloudun keskelle ei-mitään, jotta ei tarvitsisi juhlia tai muistaa.
Eli kaikki sukulaisesi, tuttusi, ystäväsi, puolisosi kaverit ja muut ovat juuri nyt reissussa? Miksi silloin tämän tiedostaen et järjestänyt juhlia vaikkapa viikkoa aikaisemmin tai myöhemmin? Se on yleinen käytäntö, kun jollain on pahaan aikaan synttärit (vaikkapa juhlapäivän kanssa samaan aikaan) ja niitä halutaan silti viettää.
Itse kyllä ymmärrän mitä tarkoitat. Aiemmin ostin kaksoisveljelleni lahjan joka vuosi. Häneltä meni motivaatio lahjojen ostamiseen syntymäpäivänäni niin hän alkoi sanoa voivansa maksaa mun jonkun laskun lahjaksi.
Haluan kuitenkin halata sua ja toivottaa sulle todella hyvää syntymäpäivää koko sydämestäni!!!! 🤗🎉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki sukulaisesi, tuttusi, ystäväsi, puolisosi kaverit ja muut ovat juuri nyt reissussa? Miksi silloin tämän tiedostaen et järjestänyt juhlia vaikkapa viikkoa aikaisemmin tai myöhemmin? Se on yleinen käytäntö, kun jollain on pahaan aikaan synttärit (vaikkapa juhlapäivän kanssa samaan aikaan) ja niitä halutaan silti viettää.
Sulta taisi mennä pointti ohi. Kyse ei ole siitä että ei ole juhlia
Rakastan synttäreitä, omia ja muiden. Elämä on lyhyt ja juhlia liian vähän! Mä teen aina omista ja läheisten synttäreistä niin ison spektaakkelin, etten siinä juhliessa edes huomais jos jonkun onnittelu jäis puuttumaan.
Nyt ap tästä lähin, teet itse itselles sellaset synttärit ku haluat
Eipä nuo muista minuakaan sukulaiset. En minäkään enää heitä muistele.
Mies täytti pyöreitä. Sai siskoltaan jonkun lapsellisen nallekortin. Sepä kyllä ihmetytti. Mies täytti sentään 60.
Minä sain 25-vuotis syndelahjaksi äidiltäni jonkun vanhan mitäänsanomattoman kirjan. Äiti oli varmaan saanut sen aikoinaan joltain toiselta lahjaksi.
Tällanen kitupiikki suku se minulla on.
Itse olen käynyt kirjakaupasta ostamassa hienon kortin niille, jotka täyttää esim. 50 tai 60.
En viitsi enää.
Tai pitäiskö lähettää tuolle miehen siskolle joku lapsille suunnattu halpakortti sitten kun hän täyttää 65?
Minulla kävi viimeksi niin, etten itsekään muistanut omaa syntymäpäivääni :D
N38
Synttärisankari järjestäköön itse tarjoilut.
En vaan ymmärrä sitä, että kutsuttujen pitäisi joku kakku järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, totta! Ap valittaa sitä, ettei saanut siskoltaan lahjaa, eikä häntä muistettu. Totta puhuen, muistatko sinäkään kaikkien syntymäpäiviä ilman facebookin muistuttajaa tai ilman, että se olisi merkitty ylös jonnekin? Jos esimerkiksi synttärijuhlistaan ilmoittaa etukäteen hyvissä ajoin yms. se voisi muistuttaa ihmisiä asiasta.
Meitä ihmisiä on erilaisia. Osa rakastaa laittaa vaivaan lahjaan ja olla ajattelevainen ja toiset vaikeroi, kun pitäis jotain keksiä. Itsekin olen sellainen, että tiedän kaverin pitävän hevosista, niin tuon hänelle tyyliin hevosenlihaa tai hevosen pään petiin.
Vierailija kirjoitti:
Synttärisankari järjestäköön itse tarjoilut.
En vaan ymmärrä sitä, että kutsuttujen pitäisi joku kakku järjestää.
Kun pointti ei ole se ettei ole juhlia..
Jos on odotuksia, silloin tulee pettymyksiä. Pettymykset on aina odotusten seurausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, totta! Ap valittaa sitä, ettei saanut siskoltaan lahjaa, eikä häntä muistettu. Totta puhuen, muistatko sinäkään kaikkien syntymäpäiviä ilman facebookin muistuttajaa tai ilman, että se olisi merkitty ylös jonnekin? Jos esimerkiksi synttärijuhlistaan ilmoittaa etukäteen hyvissä ajoin yms. se voisi muistuttaa ihmisiä asiasta.
Meitä ihmisiä on erilaisia. Osa rakastaa laittaa vaivaan lahjaan ja olla ajattelevainen ja toiset vaikeroi, kun pitäis jotain keksiä. Itsekin olen sellainen, että tiedän kaverin pitävän hevosista, niin tuon hänelle tyyliin hevosenlihaa tai hevosen pään petiin.
Ehkä sitten olen sillä tavalla hullu että kun ostan uuden kalenterin (en käytä facebookia) niin selaan sen läpi ja kirjaan sinne ylös koko vuodelta tärkeiden ihmisten synttärit.
Jos aikuinen haluaa, että synttäreitä muistetaan, järjestäköön jonkinnäköiset juhlat. Ei niillä aikuisten synttäreillä muuten ole niin väliä, ikää vaan tulee aina lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoilla ajatuksilla täällä. Taitaa minullakin ihan vahingossa unohtua jatkossa sukulaisten ja ystävien syntymäpäivät
Jos asia merkitsee pidä siitä meteliä. Synttärit ei merkitse monelle aikuiselle juuri mtn