Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljän kaveruksen wa-ryhmä kuulumisten vaihtoon

Vierailija
15.07.2022 |

Kuulun tällaiseen. Ollaan opiskelukavereita miltei 20 vuoden takaa.

Muuten kiva, mutta on alkanut ärsyttää yhden kaverin käytös.

Ei kommentoi mitenkään muiden kuulumisia, ei reagoi niihin ollenkaan, eikä esim kuuntele ryhmään laitettuja ääniviestejä, mutta laittelee itse kyllä miltei joka viikko omia kuulumisiaan ja kuviaan ja ääniviestejä, joita sitten muut kyllä edelleen kommentoivat. Paitsi minä.
En reagoi enää hänen kuulumisiin ollenkaan, mutta muiden kyllä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja sitä saa mitä tilaa.

Vanhemmiten olen alkanut arvostaa, ja myös vaatia, vastavuoroisuutta.
En aio olla enää vain jonkun ihmisen pelkkä yleisö, kuuntelija tai terapeutti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut?

Vierailija
2/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Täällä ei ole ollut peukkuja moneen vuoteen. Alanuolet sait siksi, että avautumisesi aiheutti liikaa myötähäpeää. On myös noloa kysellä, että miksi joku antaa alanuolen netissä 😂😂 Ihan kuin joku ala-asteikäinen kakara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä joita ei kiinnosta muu kuin mikä itselle tapahtuu. Ja muiden pitäis olla vieressä taputtamassa ja ihailemassa.

Vähän kuin elokuvissa päähenkilö, jonka filmissä näytetyillä kavereilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin kuunnella, peesata, auttaa ja tsempata päähenkilöä.

Vierailija
4/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää että 13-vuotiaalla on opiskelukavereita jo 20 vuoden takaa?

Vierailija
5/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä ihmisestä kun kyselee miksi alapeukutetaan.

Vierailija
6/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Täällä ei ole ollut peukkuja moneen vuoteen. Alanuolet sait siksi, että avautumisesi aiheutti liikaa myötähäpeää. On myös noloa kysellä, että miksi joku antaa alanuolen netissä 😂😂 Ihan kuin joku ala-asteikäinen kakara.

Pitäisi osata perustella, jos on eri mieltä eli antaa alaNUOLEN.

Ap

Vierailija
7/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ryhmäkeskustelut on välillä vähän vaikeita. Jos ei ehdi seurata jotain keskustelua, tulee huono omatunto, kun ei vastaa mitään. Ja sitten monta tuntia myöhemmin on vaikea keksiä vastattavaa johonkin 50 viestin keskusteluun. Itse en hirveästi vietä aikaa puhelin kädessä. Tietysti joskus sitä on "hereillä" oikeaan aikaan ja pystyy osallistumaan viestittelyyn.

Pidän muutenkin whatsapp-keskusteluja pienen kynnyksen juttuina eli voi osallistua, kun ehtii, mutta ei ole velvoitetta. Itsekin olen hirveän monessa ryhmäkeskustelussa; ystävien kanssa, lapsen harrastusjoukkueen, lapsen luokan vanhempien, oman harrastusryhmän, lapsuudenperheen, lähisuvun, lapsen päiväkotikaverien vanhempien. Joskus sitä viestiä tulee vain niin paljon, ettei pysy kärryillä. Silloin en välttämättä edes yritä päästä kärryille.

Vierailija
8/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ryhmäkeskustelut on välillä vähän vaikeita. Jos ei ehdi seurata jotain keskustelua, tulee huono omatunto, kun ei vastaa mitään. Ja sitten monta tuntia myöhemmin on vaikea keksiä vastattavaa johonkin 50 viestin keskusteluun. Itse en hirveästi vietä aikaa puhelin kädessä. Tietysti joskus sitä on "hereillä" oikeaan aikaan ja pystyy osallistumaan viestittelyyn.

Pidän muutenkin whatsapp-keskusteluja pienen kynnyksen juttuina eli voi osallistua, kun ehtii, mutta ei ole velvoitetta. Itsekin olen hirveän monessa ryhmäkeskustelussa; ystävien kanssa, lapsen harrastusjoukkueen, lapsen luokan vanhempien, oman harrastusryhmän, lapsuudenperheen, lähisuvun, lapsen päiväkotikaverien vanhempien. Joskus sitä viestiä tulee vain niin paljon, ettei pysy kärryillä. Silloin en välttämättä edes yritä päästä kärryille.

Ymmärrän tämän mitä kirjoitit, ja pätee joo jos ryhmässä tulee paljon viestejä ja osallistujia on paljon.

Kirjoittamassani tilanteessamme ei päde.

Esimerkki viime viikolta: tuli yksi viesti maanantaina ryhmän henkilöltä A, joka laittoi kuvan itsestään kivassa kesätapahtumassa. Minä laitoin viesti "pidä kivaa! " ja toinen reagoi pistämällä peukun. Tämä kaveri joka ei kommentoi, ei kommentoinut tähänkään mitään mutta laittoi 10 min päästä kuvan ostamastaan tavarasta, jota kaikki (paitsi minä) sitten kehuivat.

Eilen tuli sitten viesti toiselta henkilöltä B, hän laittoi kuvan lapsensa uudesta lemmikistä. Taas muut kommentoivat, paitsi tämä joka ei kommentoi ikinä mitään. Kuitenkin samana päivänä hän itse laittoi viestiä siitä kuinka oli lähdössä lasilliselle jonkun ystävänsä kanssa. Ja taas kaikki toivottelivat hänelle hauskaa iltaa ja hän vastaili vielä niihin toivotuksiin kertomalla illastaan lisää.

Ohittaa siis systemaattisesti muiden kuulumiset.

Ap

Vierailija
9/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tuo henkilö ei kuitenkaan tahalleen tee noin. Hän ei huomaa, että olisi kohteliasta kommentoida toisten juttuja muutenkin kuin vain laittamalla omasta tekemisestään kuva. Ei kaikki ole niin nokkelia sosiaalisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi