Oletko koskaan maksanut vahingossa perusteettomia laskuja?
Pystytkö tarkasti seuraamaan nettipankin laskutuksen oikeellisuutta?
Kommentit (32)
Maksoin kerran laskun mutta unohdin laittaa viitenumeron. Siitä tuli sitten muistutus että lasku maksamatta.
Maksoin muistutuksen. Sen jälkeen hoksasin että "jaa minusta kyllä maksoin tämän laskun". Nopea tarkistus ja kappas vaan, olin jo tosiaan sen maksanut mutta ilman viitenumeroa.
Asia saatiin hoidettua ja rahat palautettiin tuosta toisesta maksusta.
Maksan mielelläni pari euroa lisää paperilaskusta, jotta pystyn tarkasti seuraamaan asioita. Kaikki laskut on mapitettu ja niihin on merkattu, milloin ne on maksettu.
Pidän kontrollista.
Virheellisiä maksuja työkseni selvitelleenä täytyy ihmetellä, kun ihmiset saattavat maksaa tuhansienkin eurojen maksuja kahteen kertaan. Täytyy olla pinkka kunnossa.
Olen joskus vahingossa maksanut saman sähkölaskun kaksi kertaa. Itse en huomannut mitään. Vasta kun rahat palautettiin tililleni automaattisesti, sain tietää virheestä.
Tästä on jo kymmenisen vuotta. En tiedä onko vieläkin sellainen systeemi, että ylimääräiset maksut palautetaan automaattisesti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni pari euroa lisää paperilaskusta, jotta pystyn tarkasti seuraamaan asioita. Kaikki laskut on mapitettu ja niihin on merkattu, milloin ne on maksettu.
Pidän kontrollista.
Mulla on oikein välilehdet eri maksunsaajille. Kaikki tietenkin kronologisessa järjestyksessä. Sopimukset ehtoineen myös samassa mapissa.
No en todellakaan ole maksanut. Haloo!!!
Kaikki laskut tulee paperisina. Paljon selkeämpää siten hoitaa asioita ja näkee laskutusperusteen. Kaikki jää muistiin.
Onpas palstalla rahantarkkoja talousammattilaisia! Miksette voisi vaan yksinkertaisesti hyväksyä kaikkia teille tulevia laskuja nettipankissa?
Tiedätkö yhtään, millaisia laskutusyrityksiä yritykset saa? Niitä tulee varmasti myös yksityisille henkilöille. Osa voi johtua inhimillisestä virheestä.
Onhan ne laskut nettipankissaki, ja näkeehän sieltä mitä menee ja mihin, ei ole pakko laittaa automaattisesti maksuun.
Turha paperia säilyttää.
Meinasin kerran maksaa verot t. Kaisa
Jos joku oikein tarkasti tsekkaisi kaikki laskunsa, niin varmasti löytäisi jotain outoa.
Faith kirjoitti:
Olen joskus vahingossa maksanut saman sähkölaskun kaksi kertaa. Itse en huomannut mitään. Vasta kun rahat palautettiin tililleni automaattisesti, sain tietää virheestä.
Tästä on jo kymmenisen vuotta. En tiedä onko vieläkin sellainen systeemi, että ylimääräiset maksut palautetaan automaattisesti.
On.
En siis koskaan maksele aiheettomia laskuja, joskus saattaa mennä suoraveloituksena joku lasku ja sitten olen maksanut vielä erikseen sen, sitten hokannut. Mutta yleisesti ottaen olen todella tarkka siinä että mitä maksan ja kenelle.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kontrollista.
Tuolloin mapittaessa näkee automaattisesti edellisen laskutussumman, johon verrata.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö yhtään, millaisia laskutusyrityksiä yritykset saa? Niitä tulee varmasti myös yksityisille henkilöille. Osa voi johtua inhimillisestä virheestä.
Firmoissa on laskutusperusteet ja hyväksyntäperiaatteet. Ne tietysti saattaa vuotaa, mutta yksityinen henkilö on oman tarkkaavaisuutensa varassa.
Olkaa farmoja, ettei teitä kusetta.
Nimimerkillä kokemusta on.
Netit voi kaatua, saattaa olla järkevää ottaa paperille. Nettiin luottaminen on sitä ja tätä?
Netin pystyy tuhoamaan, mutta paperia ei.
Vierailija kirjoitti:
Netit voi kaatua, saattaa olla järkevää ottaa paperille. Nettiin luottaminen on sitä ja tätä?
Siellä netissähän ne rahatkin on eikä paperilla
Kukaan ei halua myöntää 😂.