Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö koirienne hampaita?

Vierailija
15.07.2022 |

Itsellä ollut isoja koiria, enkä ole koskaan pessyt. Säännöllisesti ovat saaneet luita ja hampaat on pysyneet hyvässä kunnossa, myös eläinlääkärin mukaan. Ei edes hammaskiveä ole tarvinnut poistaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Syö iltaisin ennen nukkumaanmenoa sellaisen Dentastixin. Ruoka on aamuisin ja iltaisin, ei napostelua pitkin päivää. Hampaat hyvässä kunnossa.

Vierailija
2/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt ja yksi tykkäsi hammaslanggastakin. Hammaskiviä on putsattu. 1 Hammas poistettu tapaturman takia. Suosittelen pesemään, vaikka pysyisivät luilla puhtaana. Eläinlääkäri tekee elsun jos koiran hampaita ei pese. Myös vakuutuskorvaus voidaan hylätä pesemättömien hampaiden takia. Mieluummin videokuvaa todisteetksi. Kerta viikossa riittää yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä koirallani oli kittanat hampaat. Lievä yläpurenta tai jotain ja tosi pienet, ahtaat hampaat kokoonsa nähden. Niitä sai hinkata ihan urakalla. Yksi koiristani antoi raaputtaa hammaskivet pois ihan kotona. Apteekista ostin hammaskiviraspin.

Vierailija
4/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Saa myös järsiä luita ja rustoja. Hampaat tosi hyvässä kunnossa.

Edellisellä koirallani en pessyt ja hampaat meni tosi huonoon kuntoon vaikka sai luita joten päätin että seuraavalla koiralla opetan pennusta asti hampaiden pesuun.

Vierailija
5/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pessyt ja yksi tykkäsi hammaslanggastakin. Hammaskiviä on putsattu. 1 Hammas poistettu tapaturman takia. Suosittelen pesemään, vaikka pysyisivät luilla puhtaana. Eläinlääkäri tekee elsun jos koiran hampaita ei pese. Myös vakuutuskorvaus voidaan hylätä pesemättömien hampaiden takia. Mieluummin videokuvaa todisteetksi. Kerta viikossa riittää yleensä.

Höpö höpö, eläinlääkäri on sanonut että ei ole väliä kun hampaat pysyy hyvänä. Tietysti jos hampaat on paskana ja syöttää koiralle sokeria eikä huolehdi hampaista mitenkää, on se eläinsuojeluasia.

Vierailija
6/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin joskusnlentuna, mutta ei siitä mitään tullut, kun mieluummin purtiin sitä harjaa No. koko elömönsä söi pöivittäin 2-3 nahkaluuta / kalvo ydinluuta.

Vierailija
7/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö 🤣

Vierailija
8/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tee.

Nimim: kokemusta on.

Vierailija
9/11 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä pese, koira 9 kk ja syö kahdesti päivässä + joka ilta sellaisen hammaspurutikun, luita on myös. Mulla oli suunnitelma, että koiran tullessa syöttäisin sen aina ensimmäisenä aamulla, käyttäisin pissalla ja sitten pesisin hampaat siltä samalla kun pesen omani. Koira vaan vielä muutama kuukausi sitten lirautti lattialle jos en järjestyksessä heti ekana vienyt ulos ja vasta sitten syöttänyt. En tiedä, mutta ihmisten ei ainakaan suositella pesevän hampaita heti ruoan jälkeen. Lisäksi aamulla on yleensä aika paljon hommaa kun lapset on pieniä niin en ole saanut aikaiseksi organisoida parempaa aikataulua, hampaiden pesu on jäänyt joskin sitä on kokeiltu välillä niin että on tottunut. Mielessäni oon siirtänyt säännöllisen hampaiden harjaamisen aloittamisen ajankohdan koiran 1 v synttäreistä alkaen kun syö sitten vaan aamuisin ja voin pestä heti lenkin jälkeen. Kuulostaa ehkä vähän neuroottisen ihmisen laskelmoinnilta, mutta näin mä suunnittelin että jos ne hampaat pysyis vaikka koiran suussa vanhuuteen asti. Pienet koirat kuitenkin elää niin pitkään ja monilla tippuu hampaita sitten lopussa pois ientulehdusten takia. Isommat koirathan on siinä vaiheessa jo monesti kuolleet.

Vierailija
10/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen. Kääpiökoirilla siihen tarve. Plus kerran vuodessa/tai harvemmin jos kunto putsissa hyvä hammaslääkärin putsi. Ei ole tarvinnut hampeja poistaa. Dentalstixit närästää.

Vierailija
11/11 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan ne koiraeläimet saa luonnonvaraisina hampaansa säilymään? Käykö siellä joku pesemässä niitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi