Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnon äänieristäminen

Vierailija
15.07.2022 |

Asun pienessä vuokrayksiössä, jossa ei ole väliovea. Kaikki meteli käytävältä ja ovien paiskomiset kuuluu asuntoon sisään. Sänkyä ei saa kahta metriä kauemmaksi jääkaapista, joka hurisee noin 20 minuutin välein (ensin naksahtaa kovaäänisesti, sitten hurisee 20 min ja on sen jälkeen 20 min hiljaa, kunnes alkaa uusi naksahdus ja hurina). Yläkertalainen tiputtelee jotakin 10 minuutin välein, ei koskaan käy missään (ilmeisesti työtön tai etätyöläinen). Kolmesti viikossa jokin laite menee kerrostalossa päälle, mikä pitää kovaäänistä bassomaista jynkytystä yöllä (ei koskaan päivisin).

Tässä pitäisi asua vielä puoli vuotta ja en meinaa kestää enää yhtään yötä. Olen alkanut "asumaan" töissä ja tekemään ylitöitä, ettei tarvitse tulla tähän kämppään ahdistumaan. Mutta ei tämäkään mikään ratkaisu ole, alan olla ihan helvetin väsynyt kun en saa riittävästi lepoa. Vanhat vastamelukuulokkeet meni rikki ja uudet maksaa monta sataa. Korvatulpat tekee korvat kipeiksi ja peltorin kuulokkeet puristaa liikaa.

Miten ihmeessä tästä asunnosta saisi hiljaisemman? Minua ei häiritse naapureiden suihkussa käynnit, koska ne ei kuulu kovin kovaa vaan nimenomaan sellaiset kovat pamahdukset ja naksahdukset saa välillä hyppimään tuolilla.

Kerrostalo on valmistunut 2019.

Onko muita kohtalontovereita?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää vähättelyä äänistä.

Tuo jääkaapin kolina voi olla todella ärsyttävää. Meillä on mökillä jääkaappi, joka kolistelee

ja varsinkin yöaikaan herkkäuninen herää siihen takuuvarmasti.

Kotona osakkeessa, kyllä tietää iltayöstä tupakilla ramppaajat. Talo kun muuten alkaa olla hiljainen, niin

rapussa kulkijat kuulee.

No, mikä auttaisi

Uusi jääkaappi alkuun ja seuraavaa asuntoa etsimään.

Vierailija
42/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääniyliherkkä voi siedättää itseään irti ääniyliherkkyydestä. Se on sitten oma valinta, että haluaako sen tehdä vai jatkaa kärsimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ääniyliherkkä voi siedättää itseään irti ääniyliherkkyydestä. Se on sitten oma valinta, että haluaako sen tehdä vai jatkaa kärsimistä.

kyllä! harmi ettei siitä ole kyse tässä ketjussa.

Vierailija
44/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jääkaapin kolina voi olla todella ärsyttävää. Meillä on mökillä jääkaappi, joka kolistelee

Kotona osakkeessa, kyllä tietää iltayöstä tupakilla ramppaajat. Talo kun muuten alkaa olla hiljainen, niin

rapussa kulkijat kuulee.

No, mikä auttaisi

normaali puhe on 60 desibeliä jääkaappi pörisee kuin joku kuiskais vieressä. ennen kaikkea epä säännöllisesti kolisee ja paukkuu.

Vierailija
45/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kärsiminen ole juuri sitä sietättämistä. Itsellä ei auttanut ainakaan parin vuoden siedätys, teki joka ilta mennä tinttaamaan yläkerran tamppaajaa lättyyn.

Vierailija
46/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sängyn ympärille rakennettu erillinen " huone" hyvin eristää äänet ja saan nukuttua vaikka miten paukkuisi

Vierailija
47/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sellaiset "sinitarramaiset" korvatulpat, joista liimataan pallo korvakäytävän suulle, ei työnnetä mitään sisään korvakäytävään. Esim. Otoplug korvakitti nimellä apteekista. Ihan parhaita nukkumiseen.

Vierailija
48/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappisi taitaa olla jätelavalle kuuluva. Uudet ei pidä mitään ääntä. Eikä ole normaalia tuo ääni muutenkaan.

Mitä tulee välioveen ja jääkaappiin, ota niistä yhteyttä vuokranantajaan. Oven laitto ei ole konsti eikä mikään tänä päivänä. Jääkaappi ja hella kuuluu uusia jos muinaisaikaisia. Jo sähkölaskunkin takia.

Yläkerralle laita heippalappu yörauhasta tai isännöitsijälle viestiä itse tai puhu siitäkin vuokranantajalle. Hänen sanansa voisi painaa isännöitsijälle enemmän kuin sinun.

Kyllä yörauha pitää olla.

Itse nukun jatkuvasti korvatulpilla. Olen myös ääniherkkä. Aikansa menee kun niihinkin tottuu, mutta ens hättään apua.

Asunnonvaihto sitten kun ajankohtaista on myös vaihtoehto. Ei kannata jäädä kärsimään ja varsinkin jos vuokranantaja ei reagoi sinun pyyntöihisi.

Vierailija
49/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jokin halpa ja paksu patja, minkä pistät oven eteen yön ajaksi.

Ovi on ainoa mihin voi jotenkin vaikuttaa. Seinien, lattian tai katon kautta tulevalle melulle ei voi mitään ilman isoa remonttia.

Vierailija
50/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen juttu tuo on, että ei ole väliovea?

Se vie tilaa. Sitä tilaa, johon pitäisi saada kengät, takit, hanskat pipot ja eteisen valokatkaisija. Ihan oikeasti. Väliovi syö asunnosta ainakin kokonaisen neliön ihan vain siihen, että sen voi avata ja sulkea. Noissa pikkusyksiöissä se on merkittävä neliö.

helsinkiläisten hukkaneliöitä. jos joka paikka ei ole täynnä roinaa, niin ne paikat ovat hukkaneliöitä

Vierailija
51/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappisi taitaa olla jätelavalle kuuluva. Uudet ei pidä mitään ääntä. Eikä ole normaalia tuo ääni muutenkaan.

Mitä tulee välioveen ja jääkaappiin, ota niistä yhteyttä vuokranantajaan. Oven laitto ei ole konsti eikä mikään tänä päivänä. Jääkaappi ja hella kuuluu uusia jos muinaisaikaisia. Jo sähkölaskunkin takia.

Yläkerralle laita heippalappu yörauhasta tai isännöitsijälle viestiä itse tai puhu siitäkin vuokranantajalle. Hänen sanansa voisi painaa isännöitsijälle enemmän kuin sinun.

Itse nukun jatkuvasti korvatulpilla. Olen myös ääniherkkä. Aikansa menee kun niihinkin tottuu, mutta ens hättään apua.

Asunnonvaihto sitten kun ajankohtaista on myös vaihtoehto. Ei kannata jäädä kärsimään ja varsinkin jos vuokranantaja ei reagoi sinun pyyntöihisi.

miksi puhut paskaa?

äkkiä kun katson tuosta verkkokauppa.comin sivuilta 200€-1500€ hinta haarukassa 10 jääkaappia niin ääntä löytyy 33db-40db 

40db vastaa rauhallista puhetta. kiva kun tuollainen on sängyn vieressä.

Vierailija
52/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi. Ylempää komppaan, ota vuokranantajaan yhteyttä

Vierailija
53/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi puhut paskaa?

äkkiä kun katson tuosta verkkokauppa.comin sivuilta 200€-1500€ hinta haarukassa 10 jääkaappia niin ääntä löytyy 33db-40db 

Laatu maksaa! En puhu paskaa!!

Sitä paitsi pakkoko sitä on nukkua korva siinä kiinni, tampio! jääkaapin voi siirtää kauemmaksi tai sen sängyn. Katos, pistoke on samanlaimen, oli jääkaappi vaikka missä!

Ja normaali ääni,tuo desibeli ei kuulu korvatulppien läpi. Että käveleppä apteekkiin!

Vierailija
54/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikuttaa olevan.

Vierailija
55/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rapussa kulkijat kuulee.

No, mikä auttaisi

normaali puhe on 60 desibeliä jääkaappi pörisee kuin joku kuiskais vieressä. ennen kaikkea epä säännöllisesti kolisee ja paukkuu.

tarkista vatupassilla onko jääkaappi vaaterissa

Vierailija
56/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kärsiminen ole juuri sitä sietättämistä. Itsellä ei auttanut ainakaan parin vuoden siedätys, teki joka ilta mennä tinttaamaan yläkerran tamppaajaa lättyyn.

Minulla auttoi. En kiinnitä enää ollenkaan huomiota yläkerrasta kuuluviin ääniin. Jos alan miettimään niitä, niin huomaan ja voin kuulla ollaanko siellä kotona, mutta kun en mieti, niin en niitä sitten enää huomioikaan.

Vierailija
57/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokranantajalla ei ole velvollisuutta uusia jääkaappia pelkän äänen takia. Sen pitää olla rikki, jotta tulee velvollisuus uusia. Sama juttu hellan kanssa. Jos jääkaappi pitää meteliä, niin voi olla, että se ei ole tasapainossa, tai sitten kompressori käy jostain syystä liikaa. Onko esimerkiksi tiivisteet kunnossa, onko jääkaapin yhteydessä pakastin ja jos on, onko se sulatettu, onko jääkaapin taus imuroitu jne.

Vierailija
58/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sellaiset "sinitarramaiset" korvatulpat, joista liimataan pallo korvakäytävän suulle, ei työnnetä mitään sisään korvakäytävään. Esim. Otoplug korvakitti nimellä apteekista. Ihan parhaita nukkumiseen.

Nämä eivät tosiaan satu korviin, mutta eivät myöskään vaimenna ääniä juurikaan.

Vierailija
59/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi puhut paskaa?

Laatu maksaa! En puhu paskaa!!

Sitä paitsi pakkoko sitä on nukkua korva siinä kiinni, tampio! jääkaapin voi siirtää kauemmaksi tai sen sängyn. Katos, pistoke on samanlaimen, oli jääkaappi vaikka missä!

Ja normaali ääni,tuo desibeli ei kuulu korvatulppien läpi. Että käveleppä apteekkiin!

eli tuhannella eurolla ei saa laadukasta jääkaappia?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/783460/Miele-K-28242-D-jaakaapp…

Jääkaappia ei saa siirtää kun olen vuokralla ja mihin siirrän? joka ilta vessaan?

Vierailija
60/94 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikuttaa olevan.

valitettavasti ei ole. perehdy ensin mitä on ääniyliherkkyys,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi