Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on, että lapsena koettu hyväksikäyttö "unohtuu" uhrilta itseltään

Vierailija
15.07.2022 |

Mutta aikuisena voi yhtäkkiä tulla voimakas muisto , että näin on todella tapahtunut? Mistä tietää, ettei kyseessä ole valemuisto?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista lapsuudesta oikein mitään, mutta nyt lähes 50-vuotiaana alkanut tulla tietynlaisia muistikuvia. Kuitenkin jonkunlainen kokemus, että olen voinut tämän estää, mutta siskolleni on tapahtunut jotain.

Vierailija
2/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvinkin yleistä. Aivot suojelevat meitä traumalta ja lapsena on hyvinkin mahdollista, että aivot ikäänkuin unohtavat traumaattisen kokemuksen joka voi myöhemmällä iällä nousta pintaan. Esimerkiksi tietty haju, musiikki yms voi laukausta tukahdetun muiston

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa trauma tulee kuin pakasteesta, muistista vasta aikuisena.

Kuin tuoreena takaumat tulee, sen kyllä tietää.

Vierailija
4/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt juurikin näin ja olin erittäin ahdistunut kun ymmärsin että oma isovanhempani, jota rakastin hyvin paljon , kosketteli minua tavalla, joka ei ole sopivaa. Tunne on sanoin kuvaamattoman hirveä. Kenelekkään en ole kertonut.

Vierailija
5/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat harhoja joita ainostaan teidän naisten ruikutustrendit ja rahojanne kalastelevat huuhaaterapeutit ym tuovat pintaan.

Vierailija
6/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen harvinaista, ellei jopa olematonta. Erilaisten valemuistojen kehitteleminen sen sijaan on verrattain yleistä.

Vierailija
7/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttäjä eksyi palstalle alapeukuttamaan.

Vierailija
8/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, monille naisille tulee myös yhtäkkiä se VoiMaKaS mUIsTo että ovat olleet prinsesoja tai kuningattaria aikaisemmassa elämässään.

Vierailija
9/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttäjä eksyi palstalle alapeukuttamaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Valemuisto

Vierailija
10/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muisto, josta en ole varma mitä siinä tapahtui. Tai lähinnä ennen sitä. Se on hieman häiritsevää.

Vierailija
11/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranoidisen skitsofrenian oireita.

Vierailija
12/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä. Sillä tavalla ihminen pysyy toimintakykyisenä. Aivot laittavat ikävän asian laatikkoon, ja laatikko pistetään kaappiin piiloon. Googleta dissosiaatio

Vierailija
13/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset terapeutit ovat todella taitavia istuttamaan näitä ihmisten päähän. Ja sitten nauretaan koko matka pankkiin.

Vierailija
14/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yleistä. Sillä tavalla ihminen pysyy toimintakykyisenä. Aivot laittavat ikävän asian laatikkoon, ja laatikko pistetään kaappiin piiloon. Googleta dissosiaatio

Paskaa. Juuri tuollaisella tarinoinnilla voidaan kusettaa ihmiset keksimään vaikka mitä asioita menneisyydestään. 

Vierailija
15/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaiset terapeutit ovat todella taitavia istuttamaan näitä ihmisten päähän. Ja sitten nauretaan koko matka pankkiin.

Vieläkö tätä tapahtuu muka 2020-luvulla?

Vierailija
16/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista. Tavallista sen sijaan on, ettei lapsi tajua, että on joutunut rikoksen uhriksi ja vasta myöhemmin tajuaa, mistä asiassa oli kyse ja se järkyttää. Sen sijaan ei ole tavallista, että kokemus unohtuu kokonaan ja muistuu sitten aikuisena.

Vierailija
17/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se trendikästä valittaa tuosta somessa ja mediassa.

Vierailija
18/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muisto, josta en ole varma mitä siinä tapahtui. Tai lähinnä ennen sitä. Se on hieman häiritsevää.

Minulla myös, kaksi tällaista. Joku outo tuntemus on näiden muistojen ympärillä, eri tavalla kuin kivojen muistojen.

Vierailija
19/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa myös miten paljon psyykenlääkkeitä syötte.

Vierailija
20/41 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se unohdu mutta itse kokeneena seksuaalista väkivaltaa, vakuuttelin itselleni lapsena että tämä on ok, ei tässä ole mitään ja selitin itselleni muka järkeviä syitä tapahtuneelle. Myöhemmällä iällä, teininä ymmärsin mistä oli kyse ja kerroin vasta silloin asiasta vanhemmilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi