Vastaako muidenkin kaverit viesteihin pitkällä viiveellä?
Ymmärrän, että joskus voi olla kiire tai viesti tulee vain huonoon aikaan. Omassa tapauksessani on todella tavallista, että kaverit vastaavat viesteihini pitkällä viiveellä. Yleensä wa-viestiin vastaamisessa menee parista päivästä jopa viikkoon. Osa on avannut viestin, mutta ei vastaa ja osa jättää viestin avaamatta pariksi päiväksi. Usein tulee perään joku pahoittelu "hei sori, kun vastaaminen on kestänyt..." mutta nuo pahoittelut lähinnä turhauttavat, kun vastaaminen joka kerta kestää. Aina ei ole ollut tällaista, vaan muutos on hiipinyt viime vuosina.
Kommentit (4)
No näättekö muuten esim. tasaisin väliajoin? Kirjotatko jotain asiaa vai turhaa vaan?
En vastaa koskaan Feisbuuk-kuspäiden viesteihin. Suosittelen samaa muillekin.
Itse ajattelen niin että yhteydenpidon täytyy olla edes jossain määrin molemminpuolista ja aidosti vuorovaikutteista. Jos vastaamisessa menee useampi päivä, se ei haittaa jos samalla kaveri kysyy myös minun kuulumisia, kertoo pidemmin omia asioitaan tms. Jos taas vastaus on lähinnä "ok, kiva, mukava kuulla, eipä ihmeempiä" eikä aito kiinnostus ystävyyteen välity, niin en jaksaisi sellaista. Tärkeämpää on se, miten vastataan ja millaisia viestejä lähetetään, kuin milloin ja miten pitkä vastausaika on. Ollaanko aloitteellisia vai onko viestintä aina passiivista.
Valitettavasti itselläni on yksi kaveriporukka, jossa viestintä on ollut hyvin tahmeaa viime aikoina ja viimeisimmät keskustelun aloitukset ovat minun tekemiä ja muut ovat vain kommentoineet ja osa ei ole vastannut ollenkaan. Harmi juttu, mutta seuraavan kerran joku muu saa olla aloitteelinen enkä enää kysy kuulumisia ja osoita kiinnostusta muiden asioita kohtaan. Voi olla että joku laittaa jossain vaiheessa viestiä tai sitten ei ja toistaiseksi kaveriporukkamme yhteinen taival on sitten siinä.
Susta ei vaan tykätä