Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua tämä hintojennousu ei sillä tavalla ahdista, vaikka olen melko pienipalkkainen duunari

Vierailija
14.07.2022 |

Minulla on lapsesta saakka ollut rakennettuna sellainen "kriisivaihde", koska lapsuuteni oli yhtä kriisiä. Kun kriisi tulee, vaihdetaan taktiikkaa ja sopeudutaan uuteen. Sama nytkin. Jos ruokakassin hinta nousee, siirryn hankkimaan edullisempia ruokia ja jätän kalliimmat pois. Jos sähkön hinta nousee, en käy niin paljon saunassa ja hommaan vaikka paristolamppuja. Jos bensan hinta nousee, hommaan polkupyörään talvirenkaan ja investoin hyviin pakkasta ja tuulta pitäviin vaatteisiin.

Suurille tapahtumille ei yksilö paljoa pysty, mutta omaa elämää pystyy sopeuttamaan. Korona oli helppo, vaikka aluksi kaikki panikoi siitä. Minä tein itselleni selväksi, että taudista voi tulla paha, joten se voi viedä vaikke hengen. Ok, minkäs sille. Jos on huono tuuri, on huono tuuri. Rajoitteet ja muut ei minua haitanneet, sopeuduin siihenkin. Ja hyvinhän tuo meni.

Onko muita kriisivalmiit ihmisiä, jotka kuitenkin elävät elämäänsä niin normaalisti kuin mahdollista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kauheasti hetkauta, olen työtön eikä kauheasti rahaa ole. Olen aina jotenkin elänyt niin, että se mitä tapahtuu, niin tapahtuu ja sen kanssa eletään, minkä sille mahtaa. Ehkä sitten olisi eri ääni kellossa jos asiat menisi niin että joutuisi oikeasti näkemään nälkää.

Vierailija
2/6 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minua kauhean paljon korona hetkauttanut.

Hintojen nousua en ole pahemmin vielä edes huomaanut No kahvi ja joku muu.

Autoa kun ei ole niin ei nämä hinnannousut vielä maailmaa kaada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minuakaan.. voi muuttaa kulutustani

Vierailija
4/6 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole enää autoa.. möin ennen koronaa pois. Olisi iso menoerä.

Vierailija
5/6 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koronaan reagoi aika voimmaaksti, sen luultiin olevan todella tappava, et vaan muista omaa reaktiotasi. Vai elitkö ihan normaalisti koronan ajan?

Eikö tosiaan näy sinulle mitenkään kulutuksessa? Jotkut ihmiset ostavat jo halvinta mahdollista jo nyt, kai se on helppo asia huudella sitten, jos ei nyt tee jo todella tiukkaa. Autoista on pakko luopua ja tietyistä ruuasta jo nyt.

Vierailija
6/6 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan kuulun Suomen köyhimpiin.Hallitsen kuitenkin rahan käytön enkä elä tuki viidakossa.Mutenkin yksin asuvan ostot on minimaallisa.Joten on selvitävä.minua kai helpotaa se ettei koskan ollut mahdolisuus ulkomaana matkustelut, risteillä kapakoida.En myöskään ole liittynyt F.B.joka varmasti monia masentaa toisten loma kuvat,kuin kotien kuvat ja kaikkiahan on pinta lkiiltoa,muokatuinen kuvinen.Kukan ei siellä revitä lainojen lyhennykset ymm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi