Mikä on Suomen tunnetuin perunakunta?
Mikä sinulla tulee mieleen? Jos Suonenjoki tunnetaan mansikanviljelystään, niin mikä on vastaavasti Suomen perunakunta?
Kommentit (46)
Ainakin Ahvenanmaan ja Turun saaristot ovat vahvaa peruna-aluetta.
Lemin peikot syö paljon perunaa ja kuuntelee staminaa.
Vimpelissä on ihan älyttömästi perunapeltoja! Mutta luulen, että iso osa on tärkkelysperunaa.
Likeiset Tyrnävä ja miksei myös Lumijoki
Lemin puolesta liputan myös minä.
Riippuu varmaan missä asuu. Meillepäin tuli joskus perunoita rymättylästä yhdeltä viljelijältä. Nykyisin tulee sipoosta. Loppi on kuitenkin aika tutulta kuulostava nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vimpelissä on ihan älyttömästi perunapeltoja! Mutta luulen, että iso osa on tärkkelysperunaa.
ompa kumma, wikipeidian mukaan vimpeli on teollisuuspainotteinen kunta. Tarkoitikko Veteliä?
Taffel chipsit tehdään Ahvenanmaan perunasta. Mutta jostain syystä minulle tuli aloituksesta mieleen Loppi, vaikken tiedä mitään muuta Lopesta, kuin että tulee peruna mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Lemin puolesta liputan myös minä.
Lemi on Suomen niinku, et et et...metlalisin kunta
Panu Huutaja+ Eero Tillitalli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ompa kumma, wikipeidian mukaan vimpeli on teollisuuspainotteinen kunta. Tarkoitikko Veteliä?
En, mutta jos joskus ajat Vimpelin ohi 68:a, voit ihastella itsekin perunapeltojen laajuutta.
Emma K. kirjoitti:
Kälviä.
Nälviä
Lemi